„Rail Baltica“ strategijos ir tarptautinių ryšių vadovas Saulius Poškus sako, kad rangovo konkursą „Lietuvos geležinkeliai“ planuoja paskelbti dar šiais metais, o nugalėtojo tikimasi kitų metų kovo pabaigoje arba balandžio pradžioje.

„Tiksliai datos negaliu įvardinti. Dokumentai numato, kad (projektas – BNS) turi praeiti Viešųjų pirkimų tarnybos patikrinimus. Bet pirkimo dokumentai yra parengti, viskas juda pagal planą“, – BNS sakė S. Poškus.

Bendras ruožo ilgis siekia 8,7 kilometro. Pasak S. Poškaus, apie darbų kainą kalbėti kol kas anksti.

S. Poškaus teigimu, konkursas apima visos geležinkelio infrastruktūros statybas

„Įeina viskas, pavyzdžiui, perėja ar viadukai – tai, kas įeina į geležinkelių patikėjimo teisę valdomų sklypų ribas. Linija turi būti atiduota eksploatacijai, kad ja galėtų važiuoti traukiniai“, – teigė S. Poškus.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros direkcijos vadovo Karolio Sankovskio, ruožas Jiesia-Rokai-Palemonas-Kaunas yra viena svarbiausių „Rail Baltica“ projekto dalių.

Praėjusį mėnesį bendrovės „Hidrostatyba“ ir vokiečių „Leonhard Weiss RTE“ už 12,9 mln. (be PVM) eurų baigė tiesti beveik 9 kilometrų atkarpą nuo Jiesios iki Rokų.

„Rail Baltica“ integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Įgyvendinant projektą dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai – Suomija.

Bendra investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos Europos Sąjunga, o vien Lietuvoje – apie 2,474 mlrd. eurų. Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti naudoti 2026 metais.