Braunšveigo aukštesnysis žemės teismas patvirtino gavęs dokumentą, praneša „Deutsche Welle“.

Ieškovai teismo prašo nustatyti „Volkswagen“ atsakomybę už manipuliavimą dyzelinių automobilių taršos duomenimis. Automobilių gamintoja „piktnaudžiavo vartotojų pasitikėjimu ir privalo atlyginti žalą“, pareiškė Federalinė vartotojų teisių apsaugos centrų ir asociacijų sąjungos vadovas Klausas Muelleris.

Ieškinyje nurodytas konkretus dyzelinio variklio tipas – ЕА189. Dabartiniai ir buvę „Volkswagen“, „Audi“, „Škoda“ ir „Seat“ automobilių su šiuo varikliu savininkai gali nemokamai prisijungti prie ieškinio.

Jeigu procesas baigsis tik žalos nustatymu, o ne susitarimu dėl jos atlyginimo, automobilių savininkams teks „Volkswagen“ atskirai teikti ieškinius ir reikalauti teismo patvirtintos žalos atlyginimo.

Dėl JAV valdžios inicijuoto tyrimo 2015 metų rugsėjį „Volkswagen“ teko pripažinti, kad milijonuose visame pasaulyje parduotų automobilių buvo įdiegta programinė įranga, leidusi mažinti automobilių taršos rodiklius, kai buvo atliekami jų laboratoriniai taršos bandymai.

Dėl kilusio skandalo, kuris buvo pramintas dyzelgeitu, bendrovei iš rinkos teko atšaukti daugybę automobilių. Jungtinėse Valstijose „Volkswagen“ sutiko sumokėti baudų ir kompensacijų už daugiau kaip 18 mlrd. JAV dolerių.

Tuo tarpu Vokietijoje „Volkswagen“ ir kiti automobilių gamintojai kol kas atsisako kompensuoti žalą, kurią dėl jų veiksmų patyrė dyzelinių automobilių savininkai.