Ateityje taip pat yra planų keisti vieną iš atvykimo maršrutų, besidriekiančių arčiausiai Vilniaus Antakalnio mikrorajono, arba apriboti jo naudojimąsi vakaro ir nakties metu. Šis maršrutas naudojamas tik 4 proc. leidimosi operacijų, juo nereguliariai skrenda orlaiviai su specifine įranga, taip pat jis naudojamas pilotų mokymo ir praktikos tikslais, teigiama Lietuvos oro uostų pranešime.

Informuojama, kad Vilniaus oro uoste šiuo metu taip pat intensyviai vyksta triukšmo monitoringo sistemos modernizavimo darbai. Nepertraukiamą triukšmo lygio matavimą oro uosto apylinkėse užtikrins naujos 4 stacionarios ir 2 mobilios stotys. Iki šiol veikusiai triukšmo monitoringo sistemai priklausė viena mobili ir 4 stacionarios stotys. Pagal šių stočių surinktus matavimo duomenis yra rengiami triukšmo žemėlapiai. Jie suteikia informacijos apie triukšmo zonas, jų dydį ir jose gyvenančių žmonių skaičių. Atsižvelgus į duomenis, bus galima teikti pasiūlymus orlaivių maršrutų keitimui, kad lėktuvus girdėtų kuo mažesnė dalis gyventojų.

„Triukšmo mažinimas yra tęstinė įmonės veikla, ji reikalauja laiko, įsigilinimo ir konkrečių veiksmų. Tai aplinkosaugos sritis, kuriai itin daug dėmesio skiriame pastaraisiais metais, nes iššūkių kasdien daugėja. Reaguojame į juos ir sprendžiame, dalį triukšmo prevencijos priemonių šiais metais jau sėkmingai įgyvendinome“, - pažymi Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.

Primenama, kad šiemet Vilniaus oro uoste pradėjo veikti keletas draudimų ir reikalavimų, skirtų efektyviau valdyti triukšmo lygius. Pavyzdžiui, draudžiama nakties metu orlaivius stabdyti padidinus pasipriešinimą orui, nes taip sukeliamas didelis triukšmas. Be to, naktį nebegalima vykdyti ir triukšmingų orlaivių variklių bandymų. Įsigaliojo dar vienas reikalavimas, pagal kurį lėktuvo pakilimo metu taikoma speciali sistema, vadinama „Triukšmą mažinančios procedūros kylant“.

Vilniaus oro uoste „Oro navigacijos“ specialistai 2011 metais nustatė nuoseklaus leidimosi procedūras. 2017 metais penktadaliui išskridimo maršrutų buvo nustatytos nuoseklaus aukštėjimo procedūros. Jas taikant orlaivio žemėjimas arba aukštėjimas vyksta palaipsniui. Taip galima sumažinti triukšmo poveikio laiką ir intensyvumą. Planuojama, kad likusiems maršrutams procedūros bus įgyvendintos per ateinančius dvejus metus.