„Tiesos“ skaitytojai ir šiemet pastebi, kad kelionė lėktuvu į Lietuvą paskutinį vasaros mėnesį kainuoja tiek, kiek užtektų atostogoms pietinės Europos kurortuose: šimtų už bilietus prašo net tos bendrovės, kurios save pristato kaip pigiausių skrydžių organizatorius.

Tarp JK lietuvių yra manančių, kad bendrovės naudojasi galimybe papildomai uždirbti iš gimtinę aplankyti norinčių žmonių – esą dauguma skundžiasi, bet vis tiek sutinka mokėti kelis kartus daugiau, nors šeimos biudžetui tai gali atsieiti keturženklę sumą.

Specialistai kainų augimą aiškina šiek tiek kitaip.

Į Lietuvą negrįš

Greta Londono gyvenančio Roko šeimai šie metai nebuvo patys lengviausi – dėl ankstesnės darbovietės reorganizavimo lietuvis prarado ilgametį darbą ir tik vasaros pradžioje rado kitą, todėl susiplanuoti atostogų iš anksto negalėjo.

Neseniai vyrui pasitaikė puiki galimybė šiek tiek pailsėti, ilgai nesvarsčiusi šeima nusprendė – kaip ir kasmet, savaitei grįš į Lietuvą aplankyti giminaičių, kelias dienas praleisti pajūryje.

Tačiau šios minties greitai teko atsisakyti, mat išvydę bilietų kainas pigių skrydžių bendrovės interneto puslapyje lietuviai nutarė, kad tai šeimai būtų didžiulė prabanga.

Jiems tinkamu metu vieno žmogaus skrydis iš Londono į Vilnių kainuoja 238 svarus sterlingų, o kelionei atgal prireiktų dar tiek pat. Taigi, keturių asmenų šeimai kelionė į Lietuvą ir atgal kainuotų 1904 svarus sterlingų.

„O kur dar kelionės į oro uostus, kitos išlaidos? Tai visiškai neadekvati bilieto kaina, tikrai nesiruošiame jos mokėti.

Teks laužyti ilgametę tradiciją ir į Lietuvą šiemet negrįžti. Už šią ar net gerokai mažesnę sumą galime leisti sau pailsėti kur nors Viduržemio jūros kurorte, greičiausiai taip ir padarysime“, – pasakojo nusivylęs Rokas, atmetęs galimybę į Lietuvą keliauti automobiliu: tokia kelionė kur kas ilgesnė ir labiau vargina, ypač šiemet, kai Europą užliejo karščio banga.

Lietuvio manymu, tokios aukštos kainos – tai tik bandymas pasipelnyti iš kartą metuose į Lietuvą grįžtančių žmonių, kurie, nors ir padejuodami, bilietus vis tiek nusiperka.

„Kol pirks, tol kainos ir bus tokios aukštos. Nekaltinu kompanijos, bet dėl tokių tarifų ji neturėtų vadintis pigių skrydžių bendrove“, – sakė Rokas.

Brangiau nei kitur

Patikrinome skrydžio kainas minėtu maršrutu Roko nurodytomis datomis – jos išties pribloškiančios: trečiadienį, rugpjūčio 1-ąją, ši kelionė kainavo dar daugiau.

Viena populiariausių pasaulyje bilietų paieškos platformų „Skyscanner“ pateikė pasiūlymą į abi puses suskraidyti už 503 svarus sterlingų. Tiesa, tarpininko paieškos sistemose kainos gali skirtis dėl paslaugos mokesčio, taip pat nereikia užmiršti, kad bilietai netgi tą pačią dieną gali atpigti arba pabrangti.

Kai kurie kelionių konsultantai siūlo bilietų kainas toje pačioje bendrovėje tikrinti slepiant savo įrenginio IP adresą – tam yra skirtos specialios programėlės ar įskiepiai: esą perkant tą pačią kelionę JK jos kaina skirsis nuo tos, kuri perkama iš Lietuvos.

Tačiau net ir išbandžius šį variantą – bilietų kainas tikrinome iš JK, Vokietijoje, Belgijoje ir Nyderlanduose registruotų IP adresų, – kaina buvo ta pati.

Patikrinome ir JK lietuvių pastebėjimą, kad skrydžiai į kitas, labiau pasiturinčias, šalis kainuoja pigiau. Pasirinkome oro uostus, kurie nuo Londono nutolę tiek pat, kiek ir Vilnius, arba skirtumas yra labai nedidelis (apie 1700 km).

Pavyzdžiui, skrydžiai į Suomijos sostinę Helsinkį ir atgal tomis pačiomis dienomis kainuoja beveik perpus pigiau.

Na, o už kelionę į pietinėje Italijoje esantį Barį ir skrydį atgal teks pakloti 174 svarus sterlingų.

Net pigių skrydžių bendrovės bilietus dabar parduoda už kosmines sumas (2018 m. rugpjūčio 1 d. atliktos paieškos rezultatai).

Norvegija – viena turtingiausių pasaulio valstybių, o jos piliečiams skrydžiai šiomis dienomis irgi kainuotų kur kas pigiau: norint iš Stanstedo oro uosto nuvykti į Trondheimo miestą ir po savaitės grįžti atgal reikės sumokėti 305 svarus sterlingų.

Beveik visais atvejais tektų pasinaudoti tos pačios pigių skrydžių bendrovės paslaugomis.

Bet netgi ir šiai kategorijai nepriklausančių kompanijų paslaugos kainuoja daug mažiau. Pavyzdžiui, Airijos sostinę Dubliną ir pagrindinį Austrijos miestą Vieną taip pat skiria 1,7 tūkst. kilometrų, o tomis pačiomis dienomis skrydžiai tarp pasiturinčių valstybių kainuotų 385 svarus sterlingų.

Kas padeda sutaupyti?

Skrydžių bilietų paieškos paslaugą Lietuvoje teikiančios „Skrendu.lt“ atstovė Rasa Levickaitė aiškino, kad dabar – metas, kai tarp JK ir Lietuvos keliaujama kur kas intensyviau nei kitais mėnesiais, todėl skrydžių bendrovės kainas didina tarsi įvesdamos filtrą nuo visų norinčiųjų.

„Visada yra tam tikros tendencijos. Pavyzdžiui, kainos didinamos šventiniais laikotarpiais, prieš Velykas ar Kalėdas.

Na, o vasara – vadinamoji ilgoji šventė. Jos metu skrydžių kompanijos didina kainas ne šiaip sau, o dėl to, kad turimuose lėktuvuose labai trūksta vietos: juk skrydžių reguliarumas išlieka toks pat, kaip ir visada, o keliauti norinčių žmonių skaičius stipriai padidėja.

Vasarą į Lietuvą keliauja ne tik svetur gyvenantys lietuviai, bet ir turistai iš viso pasaulio, o jungiamieji skrydžiai iš Londono dažnai yra jų kelionių maršrutų dalis“, – kalbėjo R. Levickaitė.

Norint išvengti milžiniškų kelionės lėktuvu išlaidų specialistė patarė pradėti ją planuoti gerokai anksčiau.

„Auksinė taisyklė, kurią visada rekomenduojame, – bilietą įsigyti likus 3–4 mėnesiams iki skrydžio, jeigu tai ne kelionė kalėdiniu laikotarpiu. Kuo labiau šis veiksmas atidėliojamas, atitinkamai auga ir kaina: nuo to laiko bilietų kaina gali išaugti net 3–4 kartus. Svarbus ir gebėjimas lanksčiai reaguoti į kelionės datą, nes kartais vienos dienos skirtumas gali padėti sutaupyti nemenką pinigų sumą. Planavimas padeda taupyti“, – aiškino R. Levickaitė.

Paklausta, kodėl smarkiai skiriasi tuo pačiu metu vykdomų skrydžių tarp Londono ir kitų valstybių kainos, ji tikino negalinti atsakyti už bendrovių sprendimus.

„Kiekviena kryptis turi savo ypatumų. Pavyzdžiui, vieni Europos miestai patrauklūs dėl poilsio, kiti – dėl verslo galimybių, todėl keleivių srautai skirtingais sezonais ir skirtingais maršrutais skiriami. Matyt, pagal tai ir yra nustatomos skrydžių kainos.

Bet dar kartą primenu – reikia keliones planuoti iš anksto. Tai – universali taisyklė, ji galioja visame pasaulyje“, – savo nuomone dalijosi R. Levikaitė.

Šiuo metu skrydžių bendrovės leidžia planuoti keliones, kurios vyks net po 8 mėnesių. Pavyzdžiui, kovo pabaigoje kelionė, kuri šiuo metu kainuoja 504 svarus sterlingų, kainuotų 71 svarą sterlingų.

Daugiau naujienų saviems Jungtinėje Karalystėje - tiesa.com