„Pernai gerinome veiklos rodiklius ir sugrįžome į pelningai dirbančio verslo vėžes. Tai mums leido valstybei suteikti maksimalią finansinę grąžą. Planuodami savo veiklą ilguoju laikotarpiu ir siekdami tvarios grąžos ketiname toliau stiprinti grupę, didinti jos veiklos efektyvumą ir konkurencingumą“, – pranešime sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Pastarąjį kartą „Lietuvos geležinkeliai“ 846 tūkst. eurų dividendus išmokėjo už 2015 metus.

Valstybė nuo šių metų kompensuoja „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo nuostolius, o dotacijos suma priklauso nuo įmonės dividendų. Iki tol įmonė didelių dividendų nemokėdavo, bet kompensuodavo keleivių vežimo nuostolius.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis yra sakęs, kad „Lietuvos geležinkeliai“ gaus keleivių vežimo kompensaciją, jeigu sumokės ne mažiau dividendų į valstybės biudžetą. Jo teigimu, tai leis teisingai ir tvarkingai parodyti įmonės finansinius srautus.

Vyriausybės biudžete numatyta geležinkeliams šiemet skirti iki 35,752 mln. eurų kompensaciją. M. Bartuška BNS anksčiau sakė, kad Lietuva yra paskutinė Europos valstybė, kur keleivių vežimą pradės subsidijuoti valstybė.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Martynas Burba ketvirtadienį BNS teigė, kad dividendai bus išmokėti dviem lygiomis dalimis rugpjūčio ir spalio mėnesiais. Pasak jo, klausimas dėl valstybės dotacijos šiuo metu yra derinamas.

„Lietuvos geležinkelių“ grupė 2017-aisiais uždirbo 27 mln. eurų grynojo pelno (2016 metais – 52 mln. eurų grynųjų nuostolių). Grupės pajamos pernai siekė 448,1 mln. eurų ir buvo 11 proc. didesnės nei 2016 metais.

„Lietuvos geležinkeliai“ liepos pradžioje pristatė įmonės veiklos strategiją iki 2030 metų. Joje keliamas tikslas pervežtų keleivių skaičių padidinti dukart iki 8 mln., pervežtų krovinių kiekį išauginti 30 proc. iki 70 mln. tonų, o pajamas padidinti 60 proc. iki 725 mln. eurų.