Iš visų Lietuvos oro erdve besinaudojančių bendrovių Latvijos „Air Baltic“ šiemet sausį-birželį Lietuvoje atliko daugiausia skrydžių - 11,6 tūkst., arba 17 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Antroje vietoje liko Suomijos „Finnair“, kurios orlaivius skrydžių vadovai Lietuvoje aptarnavo 11,5 tūkst. kartų, arba 5,5 proc. daugiau nei 2017 m. sausį-birželį. Treti - Rusijos „Aeroflot“. Bendrovės lėktuvai Lietuvos oro erdvėje atliko 10,6 tūkst. skrydžių, arba 20,4 proc. daugiau nei 2017 m. sausį-birželį. Ketvirti - Vokietijos „Lufthansa“ (8,7 tūkst. skrydžių, 3 proc. daugiau), penktoje vietoje - Airijos „Ryanair“ (6,9 tūkst. skrydžių, 13,7 proc. daugiau), pranešė oro navigacijos paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikianti valstybės įmonė „Oro navigacija“.

Įmonės skrydžių vadovai per pirmąjį šių metų pusmetį aptarnavo 126,4 tūkst. skrydžių - 10,8 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Tranzitinių skrydžių skaičius sausį-birželį siekė apie 95 tūkst. - 11,7 proc. daugiau nei 2017 m. tuo pačiu metu.

„Oro navigacijos“ skrydžių vadovai sausį-birželį Vilniaus oro uoste aptarnavo beveik 23 tūkst. (pernai - 21,3 tūkst.) skrydžių, Kaune - 4,5 tūkst. (pernai - 4,2 tūkst.), Palangoje - 2,1 tūkst. (pernai - 2 tūkst.), Šiauliuose - 1,6 tūkst. (pernai - 1,4 tūkst.) lėktuvų.

Kiekvieną dieną Europoje yra atliekama daugiau kaip 30 tūkst. skrydžių.

Lietuvos oro erdvę į savo maršrutus įtraukia daugiau kaip 900 oro bendrovių. Siekiant, kad skrydžiai vyktų saugiai, efektyviai ir laiku, nuo orlaivio pajudėjimo iš orlaivio stovėjimo aikštelės iki jo nutūpimo paskirties aerodrome, jam yra teikiamos oro navigacijos paslaugos. Lietuvos oro erdvėje ir Lietuvos oro uostuose tai atlieka valstybės įmonė „Oro navigacija”.

Įmonės teikiamos oro navigacijos paslaugos yra paslaugų eksportas, nes jomis daugiausia naudojasi užsienio ūkio subjektai (apie 99 proc.) - aviakompanijos. Už oro navigacijos paslaugas jos moka maršruto arba terminalo rinkliavas.

Pasak „Oro navigacijos“ pranešimo, apie tris ketvirtadalius visų Lietuvai priskiriamoje oro erdvėje atliekamų skrydžių sudaro tranzitiniai skrydžiai, kurių metu orlaiviai skrenda Lietuvos Respublikos oro erdve, tačiau kyla arba leidžiasi kitų šalių oro uostuose. Už šių skrydžių metu aviakompanijoms suteikiamas oro navigacijos paslaugas aviakompanijos moka maršruto rinkliavas. Kai lėktuvai kyla viename iš Lietuvos oro uostų, už aviakompanijoms suteikiamas oro navigacijos paslaugas mokama terminalo rinkliava.

„Oro navigacija“ sąnaudas visiškai padengia iš pagrindinės veiklos - oro navigacijos paslaugų teikimo - pajamų ir nėra išlaikoma iš valstybės biudžeto.