„Didžiausias šių automatinių vartelių privalumas yra tai, kad jie leis pagreitinti asmens dokumentų patikrą keliaujantiems į ar iš ne Šengeno šalių. Siekiame efektyvinti oro uosto veiklos procesus ir užtikrinti malonią keleivių patirtį, o šis inovatyvus sprendimas - svarbus kokybinis žingsnis. Neabejoju, kad šią naujovę mūsų keleiviai sutiks su džiaugsmu ir pamėgs itin greitai“, - įsitikinęs Vilniaus oro uosto direktorius Justinas Stepšys.

Keleiviui priėjus prie vartelių, juose įdiegta sistema nuskenuos keleivio asmens dokumentą, tuo pačiu metu bus tikrinami keleivio biometriniai duomenys - veidas ir piršto antspaudas bei jų atitikimas asmens dokumente esančiam atvaizdui ir antspaudui. Duomenims sutapus, varteliai atsivers ir keleivis galės tęsti savo kelionę. Atsiradus bet kokiems neatitikimams, į patikros procesą įsitrauks Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnai.

J. Stepšys taip pat teigia, kad, siekiant keleivius pripratinti prie savitarnos technologijų, įdiegus šią naujovę oro uoste, keleiviams informaciją apie naudojimąsi ja teiks konsultantai, o aviacijos saugumo patikros zonoje apie tai bus rodomas mokomasis vaizdo įrašas.

Planuojama, kad automatiniais pasienio patikros varteliais ES šalių asmens dokumentus turintys keleiviai pradės naudotis jau 2019 m. vasarą, prieš tai ją tinkamai išbandžius ir gavus ekspertų patvirtinimą. Tiek oro uosto išvykimo, tiek atvykimo salėse atsiras po keturis tokio tipo įrenginius. Tiesa, Valstybės sienos apsaugos tarnybos postai oro uoste išliks ir toliau, nes ne ES piliečiams patikra ir toliau bus vykdoma aptarnaujant gyvai.

Automatiniais patikros varteliais galės naudotis tie keleiviai, kurie turi biometrinius duomenis, įskaitant veidą ir piršto antspaudą, atpažįstantį pasą - Lietuvoje tokie išduodami nuo 2009 m. birželio 29 d.

Sutartį su vartelių tiekėjais, pradėsiančiais juos projektuoti Vilniaus oro uoste, planuojama pasirašyti šių metų pabaigoje. Tuo tarpu montavimo darbai numatyti kitų metų pavasarį.

Šiuo metu automatinių pasienio patikros vartelių sistema sėkmingai veikia Amsterdamo, Neapolio, Kopenhagos, Miuncheno, Helsinkio ir kitų didžiųjų Europos miestų oro uostuose.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)