LVK teigimu, kad situacija transporto infrastruktūros sektoriuje gerėtų, valstybei būtina įgyvendinti ilgalaikį - bent 5-7 metams į priekį - investicijų į infrastruktūrą planavimą bei šio plano laikymąsi. Trumpesnio laikotarpio planai, V. Sutkaus teigimu, neleidžia įmonėms planuotis darbų apimčių, investicijų, atlikti kelių priežiūros ir tiesimo darbų palankiausiu metų laiku, kad jie būtų kokybiški.

„Verslas, kurio sektoriaus bebūtų, gyvena iš turimų kontraktų. Jeigu turi pasirašytą sutartį, turi darbo, tada turi pinigų ir iš ko mokėti atlyginimus. Kai konkursai skelbiami ir viskas vyksta sklandžiai, įmonės moka atlyginimus, perka medžiagas, ir viskas būna gerai. Jeigu to nėra, užsitęsia konkursas, kažkiek galima gyventi iš rezervo laukiant, kada bus galima dirbti. Bet galiausiai vidiniai rezervai išnaudojami, ir įmonės pradeda eiti į nuostolį“, - apie nuostolių kilmę pasakojo V. Sutkus.

Pasak jo, mėgindamos išvengti didesnių nuostolių, įmonės atleidinėjo darbuotojus.

„Bet negali atleisti per daug, nes liks tik direktorius ir sekretorė“, - sakė V. Sutkus.

LVK duomenimis, vien asociacijai „Lietuvos keliai“ atstovaujančiose įmonėse, kurios sudaro apie 80 proc. infrastruktūros statybos rinkos, per pastaruosius dvejus metus dirbančiųjų sumažėjo 33 proc. - nuo 9 tūkst. iki 6 tūkst.

„Tada mūsų žmonės kelius tiesia Švedijoje. Mes visi, mokesčių mokėtojai, investavome į jų mokslus, per biudžetą finansuodami universitetus. Tačiau jauni žmonės nebemato perspektyvos“, - kalbėjo V. Sutkus.

LVK Transporto komisijos parengtoje infrastruktūros sektoriaus apžvalgoje teigiama, kad, vertinant rinkos pelningumą, 2017 m. bus rekordiškai nuostolingi, rinkos dalyvių apyvartos taip pat mažėja. Pagrindinių 10 įmonių pardavimų pajamos, vertinant transporto infrastruktūros darbus, 2014-2015 m. sumažėjo 30 proc., o 2015-2016 m. susitraukė dar 5 proc.

Vertinant darbų apimtis to meto kainomis, 2017 m. jos buvo 31 proc. mažesnės lyginant su prieškriziniu laikotarpiu - 2008 m.

Pagal viešųjų pirkimų duomenis, iki gegužės 28 dienos pasirašytos statybos darbų sutartys už 45,75 mln. eurų, ši suma sudaro 12,6 proc. visų šiems metams numatomų Kelių priežiūros ir plėtros programos infrastruktūros remontui ir statybai skirtų lėšų.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)