Prieš teismą stos piktnaudžiavimu bei kitais nusikaltimais kaltinamas buvęs jos vadovas Vidmantas Lisauskas ir jo sūnus Audrius Lisauskas, vadovavęs tilto rekonstrukcijos konkursą laimėjusiai privačiai bendrovei.

Prieš teismą stos tėvas ir sūnus

Ne vienerius metus trunkanti „amžiaus statyba“ pretenduojanti tapti tilto Dotnuvoje rekonstrukcija į neviltį varo tiek vietos gyventojus, tiek ir valstybinės reikšmės keliu Jonava–Kėdainiai–Šeduva vykstančius vairuotojus.

Tilto rekonstrukcijos darbai sustojo vos prasidėję, kai Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) nustatė galimus grubaus piktnaudžiavimo atvejus. Šiuo metu tyrimas jau baigtas, o praėjusią savaitę byla pasiekė teismą.

„Kauno apygardos prokuratūros Antrojo baudžiamojo persekiojimo skyriaus prokuroras Kauno apygardos teismui perdavė STT Kauno valdybos pareigūnų tirtą baudžiamąją bylą, kurioje kaltinamas buvusios valstybinės įmonės „Kauno regiono keliai“ (šiuo metu VĮ „Kelių priežiūra“) vadovas.

VĮ „Kauno regiono keliai“ buvęs vadovas V. Lisauskas kaltinamas piktnaudžiavimu tarnyba, turto iššvaistymu bei apgaulingu apskaitos tvarkymu, o jo artimas giminaitis (sūnus – red.) A. Lisauskas kaltinamas padėjimu piktnaudžiauti, iššvaistyti turtą bei apgaulingu apskaitos tvarkymu“, – skelbiama STT išplatintame pranešime.

Įklampino parama sūnaus verslui

Kas atsitiko, kad senokai pradėta tilto rekonstrukcija netikėtai sustojo ir nežinia kada vėl prasidės?

Dotnuvos miestelyje darbai prasidėjo 2015 m. rugpjūtį, kai Kelių direkcijos paskelbtą konkursą įrengti prie tilto pėsčiųjų ir dviračių takus bei atraminę sienelę laimėjo Kaune registruota uždaroji akcinė bendrovė „Tauro ženklas“.

Netrukus Dotnuvoje vykstančiais darbais susidomėjo STT agentai. Įtarta, kad konkursą laimėjusios bendrovės „Tauro ženklas“ vadovas Audrius Lisauskas gali savo reikmėms naudoti valstybės įmonės „Kauno regiono keliai“ techniką. O šiai įmonei tuomet vadovavo jo tėvas Vidmantas Lisauskas.

Įtarus galimą piktnaudžiavimą, technikos perleidimą Dotnuvos tiltą rekonstravusiai privačiai įtakingo kelininko sūnaus vadovaujamai bendrovei, Kauno apygardos prokuratūroje buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas.

Galiausiai 2016 metų gegužę STT agentai sulaikė bei į areštinę uždarė tėvą ir sūnų Lisauskus. Sulaikyti buvo ir du įmonės „Kauno regiono keliai“ Kėdainių kelių tarnybos darbuotojai – tuometis viršininkas Vaidas Stravinskas ir inžinierius Tomas Glebavičius.

Dviem paroms buvo sulaikytas ir tuometis V. Lisausko pavaduotojas Edmundą Kaučikas.

„Ikiteisminio tyrimo duomenys leidžia teigti, kad VĮ „Kauno regiono keliai“ priklausantis turtas (keliams remontuoti skirta technika bei medžiagos) galimai neteisėtai buvo naudojamas V. L. artimo giminaičio (sūnaus – red.) A. Lisausko vadovaujamos bendrovės vykdytuose kelių statybos remonto darbuose“, – skelbiama išplatintame STT pranešime.

Po STT operacijos tilto Dotnuvoje rekonstrukcijos darbai kuriam laikui sustojo. Aplinkybės taip susiklostė, kad jie neatnaujinti iki šiol.

Dotnuvos tilto rekonstrukcija
Darbams užbaigti neliko galimybių

Paaiškėjo, jog po galingo STT agentų smūgio darbus pradėjusi Kauno bendrovė „Tauro ženklas“ jau nesugebėjo atsitiesti. Panašu, jog privati bendrovė darbus atliko tol, kol galėjo naudotis neteisėtai perduota valstybinės įmonės technika ir medžiagomis.

Šias prielaidas patvirtina Kelių direkcijos atstovės konstatuotos aplinkybės.

„Pagal 2015 m. kovo 25 d. sutartį „Pėsčiųjų ir dviračių tako tiesimas valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 144 Jonava–Kėdainiai–Šeduva 43,911–44,232 km ruože“ rangovas įsipareigojo per 7 mėnesius nuo pirkimo sutarties įsigaliojimo atlikti pėsčiųjų ir dviračių tako tiesimo darbus. Sutarties suma siekė 174 tūkst. 391,89 Eur, o darbų buvo atlikta už 99 tūkst. 669,48 Eur. Rangovas darbų laiku nebaigė ir, kaip informavo įmonė, atliekanti objekto techninę priežiūrą, rangovas („Tauro ženklas“ – red.) nei resursų, nei techninių galimybių įvykdyti visų sutartyje numatytų darbų neturi“, – prieš metus yra sakiusi Kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vedėja Eglė Nemanytė.

Baigti pradėtų darbų niekas nenori

Kelių direkcija su šia bendrove sutartį nutraukė. Portalo rekvizitai.lt žiniomis, šiuo metu bendrovei „Tauro ženklas“ Kauno apygardos teisme iškelta bankroto byla.

Nebelikus rangovo Kelių direkcija paskelbė naują viešųjų pirkimų konkursą, kurį laimėjo Latvijos įmonė. 2017 m. sausį pasirašyta sutartis su nauju rangovu, tačiau darbai taip ir nebuvo pradėti. Parengus naujas pirkimo sąlygas suskubta skelbti dar vieną konkursą.

Kasdien nebaigtu remontuoti tiltu vaikščioti turintiems vietos gyventojams prieš kurį laiką sužibo viltis. Viename rajono leidinių pasirodžiusioje publikacijoje meras Saulius Grinkevičius tikino, jog „tilto rekonstrukcija bus atnaujinta jau gegužės mėnesį“.

Nors gegužė persirito į antrą pusę, tačiau darbininkų ir galingos jų technikos dar nematyti. Paaiškėjo, jog mero pažadai duoti neįsigilinus į esamą situaciją – paskelbtas darbų pirkimo konkursas žlugo neatsiradus norinčių baigti tilto remontą. Gali būti, jog ir šią vasarą niekas nepajudės iš mirties taško.

Trys įtariamieji atsakomybės išvengė

STT pradėtame tyrime įtarimai buvo pareikšti ne tik tėvui ir sūnui Lisauskams, bet ir dar trims tuomet veikusios valstybės įmonės „Kauno regiono keliai“ darbuotojams. Pasak teisėsaugininkų, jie visiškai pripažinus savo kaltę, tad nuo baudžiamosios atsakomybės atleisti pagal laidavimą.