„Prašytume klausimą atidėti ir kartu kreiptis į ministrus – kuo toliau, tuo daugiau nesuderintų iki galo klausimų nešama į posėdį, nors pastabos aptariamos tarpinstituciniuose pasitarimuose, kaip buvo ir šitu atveju. Ir dabar, kadangi pastabos yra gana esminės, su alternatyvomis ir buvo sakyta, kad reikia derinimus atlikti, – ne variantą palikti iki pasirašymo, nežinomą variantą pasirašinėti, mes prašytume atidėti“, – Vyriausybės posėdyje sakė Stončaitis.

Susisiekimo viceministras Ričardas Degutis teigė, jog projektai sulaukė „gana daug pastabų“, bet į daugelį jų atsižvelgta.

„Vyriausybė vasario mėnesį pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui reorganizuoti akcinę bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“ ir teikiamais projektais siekiama įtvirtinti nacionalinėje teisėje iš dalies atskirtą viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo modelį, taip pat užtikrinti, kad Lietuvos valstybės nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbūs objektai, tai yra viešoji geležinkelių infrastruktūra ir veikla (...) būtų apsaugoti nuo grėsmę nacionalinio saugumo interesams keliančių rizikos veiksnių“, – Vyriausybės posėdyje sakė R. Degutis.

Ministrų kabinetui pristatyti planai keleivių, krovinių pervežimo bei infrastruktūros valdymą atskirti į atskiras bendrove, kurias valdys holdingo įmonė.

Susisiekimo ministerijos parengtais įstatymų pakeitimais įgyvendinamas vadinamasis ketvirtasis ES geležinkelių paketas. Tikimasi, kad galutiniai sprendimai, atversiantys kelią pokyčiams „Lietuvos geležinkeliuose“, Seime bus priimti artimiausiu metu.

Vietoje dabar „Lietuvos geležinkelių“ bendrovėje esančių trijų direkcijų – Keleivių vežimo, Krovinių vežimo ir Infrastruktūros – numatoma įsteigti tris naujas uždarąsias akcines bendroves, kurių po 100 proc. akcijų paketus valdys kontroliuojančioji bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. Pastarosios visas akcijas ir toliau valdys valstybė. Pasak R. Degučio, naujos įmonės turės būti įsteigtos iki kitų metų rugsėjo 1 dienos, o veiklą pradėtų kitų metų gruodžio pradžioje.

Iki šiol nė viena valdžia nesiryžo bent struktūriškai pertvarkyti „Lietuvos geležinkelių“, iki 2016-ųjų pabaigos turėjusių „valstybės valstybėje“ įvaizdį. Pagal dabar siūlomą modelį pertvarkyti įmonę 2016 metais Europos Komisijai žadėjo Algirdo Butkevičiaus Vyriausybė, 2011 metais panašų holdingo modelį konservatorių-liberalų Vyriausybei siūlė tuometinis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, į tris atskiras įmones geležinkelius išskaidyti ketinta ir 1999–2000 metais.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)