Susisiekimo ministerija siūlo, kad nuo „Lietuvos geležinkelių“ būtų atskirtos trys bendrovės. Viena atsakinga už krovinių vežimą, antroji - už keleivių, o trečioji - už infrastruktūros priežiūrą. Visas jas valdytų „Lietuvos geležinkeliai“.

„Europos Sąjungos ketvirtasis geležinkelių paketas sutampa su mūsų ilgalaike vizija - sukurti šiuolaikišką, efektyviai valdomą ir orientuotą į tvarų veiklos augimą įmonių grupę. Planuojame ir toliau didinti grupės konkurencingumą, diegti pažangius verslo valdymo ir skaidrumo standartus bei garantuoti didesnę grąžą akcininkui - valstybei“, - pranešime teigė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška.

Jis anksčiau teigė, kad pertvarkyti geležinkelius būtų įmanoma per metus.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis anksčiau sakė, kad valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ reorganizacija, bendrovę išskaidant į tris atskiras įmones, ją depolitizuos. Be to, tai turėtų padidinti veiklos skaidrumą, mat iki šiol blogi rezultatai buvo pateisinami dėl įmonės socialinių funkcijų. Tačiau jis pripažino, kad bent keleivių vežimo įmonė greičiausiai dirbs nuostolingai.

Išskaidyti veiklas reikalauja 4-asis ES geležinkelių paketas - pagal jį valstybės gali pasirinkti sektoriaus valdymo modelį, o direktyvos nuostatos dėl infrastruktūros valdytojo nešališkumo, nepriklausomumo ir finansinio skaidrumo į Lietuvos teisę turi būti perkeltos iki šių metų pabaigos.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir jos antrinės įmonės, anot Susisiekimo ministerijos, nebus privatizuojamos jokia apimtimi. Esant poreikiui, gali būti svarstomi papildomi saugikliai strateginių įmonių įstatyme užtikrinant šimtaprocentinį valstybės valdymą.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)