Vilniui po trumpos pertraukos vėl tampant šalies aviacijos centru susisiekimo ministras Rokas Masiulis sakė, kad valstybė ir toliau sėkmingai įgyvendina sudėtingus projektus.

„Nuo rytdienos Vilnius vėl taps pagrindiniu Lietuvos oro uostu. Ši diena labai svarbi, ji dar kartą įrodo, kad mūsų valstybė yra pasiruošusi vykdyti sudėtingus ir svarbius projektus“, - kalbėjo R. Masiulis ant tako surengtoje trumpoje spaudos konferencijoje.

Ministras pabrėžė, kad pagrindinis šių darbų tikslas - užtikrinti skrydžių saugumą.

„Tai dar vienas darbas, kurį mūsų Vyriausybė paveldėjo ir kuris seniai turėjo būti padarytas (...), kitaip galėjo būti, kad Vilniaus oro uostas išvis būtų uždarytas, nes takas galėjo nepriimti lėktuvų. Tai pirmiausia mes turime vėl veikiantį oro uostą, o dėl jo plėtros - tai jau kitas etapas. Oro uostas gyvens nuolatinės plėtros sąlygomis“, - teigė ministras R. Masiulis, pridūręs, kad toliau analizuojamos galimybės gerinti šalies oro susisiekimą.

Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas taip pat pažymėjo, kad be įvykusios tako rekonstrukcijos Vilniaus oro uostui kitąmet grėsė uždarymas, o keleivių srautų augimui ar pelningumui šie darbai įtakos neturėsiantys.

G. Almanto teigimu, tako atnaujinimas pareikalavo visų trijų šalies oro uostų darbuotojų įsitraukimo. Pasak jo, nors tako rekonstrukcija visuomenėje labiau žinoma kaip „35 dienų projektas“, iš tiesų su parengiamaisiais darbais tai buvo dvejų metų projektas, o visiškai jis bus baigtas šių metų spalio pradžioje, kai bus sutvarkyta ir tako aplinka.

„Projekto skaičiai įspūdingi - takas yra 2,5 km ilgio, elektros laidų aplink išvedžiota apie 167 km, aplink sumontuota apie 13 km drenažo sistemų, asfalto paklota apie 180 tūkst. kv. m, t.y. maždaug 115 tūkst. tonų. Per vieną dieną pasiektas rekordas - paklota daugiau kaip 7 tūkst. 100 tonų asfalto, tai iš esmės yra Eifelio bokšto svoris“, - rekonstrukcijos darbų statistiką vardijo G. Almantas.

Takas rekonstruotas iš pagrindų, jo viršutinio sluoksnio tarnavimo laikas yra apie 10 metų.

Ilgainiui vilniečiai ir miesto svečiai gali tikėtis ir atnaujinamo oro uosto terminalo. Darbai jau yra prasidėję, detalesni planai bus paviešinti vėliau.

Rekonstruoto Vilniaus oro uosto tako atidarymo ceremonijoje dalyvavo ir darbų rangovės, bendrovės „A.C.B“ valdybos pirmininkas Valdis Lejniekas, padėkojęs už suteiktą galimybę dalyvauti projekte ir pažymėjęs, kad jis buvo „didelis iššūkis“.

Renginyje dalyvavo ir Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris, Vilniaus oro uosto direktorius Olafas Martensas, „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška.

Penktadienio naktį Vilniaus oro uoste pirmasis leisis lėktuvas iš Rygos. Pirmasis išvykstantis lėktuvas skris į Varšuvą penktadienio rytą.

Lietuvos oro uostai perspėja visus keleivius būti atidžius ir stebėti informaciją bilietuose, nes rugpjūčio 18 d. dar bus skrydžių, kurie vyks iš Kauno oro uosto, kuris mėnesiui buvo tapęs pagrindiniais šalies oro vartais.

Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcija prasidėjo liepos 14 d. Darbų rangovas - Latvijos bendrovės „A.C.B“ vadovaujamas įmonių konsorciumas.

Projekto įgyvendinimą patikėta stebėti AB „Problematika“. Testavimą specialiu lėktuvu atliko britų įmonė „Flight Calibration Services“.

Prie sėkmingos projekto baigties prisidėjo Lietuvos oro uostų, įvairių tarnybų specialistai, verslas.

Tako atnaujinimo darbai kainavo apie 18 mln. eurų.

Pastarąjį kartą Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas iš dalies buvo rekonstruotas 2003-iaisiais. Dar 2014 m. atlikti laboratoriniai šio tako tyrimai parodė, kad blogėjanti jo būklė ir yrantys dangos produktai gali kelti riziką aviacinei saugai.

Vaizdo įraše galite matyti DELFI žurnalistės Rūtos Pukenės tiesioginę transliaciją iš Vilniaus oro uosto atidarymo: