Anot jos, remiantis statistika, liepos 13–rugpjūčio 9 d. periodu dėl vėlavimų ir kitų skrydžių sutrikdymų jau nukentėjo daugiau nei 3000 keleivių. Buvo atšaukta mažiausiai 17 skrydžių – daugiau nei vieną per dieną, vėlavo ar neatvyko dar bene tiek pat.

Kaip teigiama „Skypop“ pranešime žiniasklaidai, į spaudos akiratį rekonstrukcijos periodu pateko bent du atvejai – rugpjūčio 4-ąją skrydis į Londoną buvo atidėtas daugiau nei 6 valandoms, o iš Londono į Kauną tautiečius skraidinęs lėktuvas liepą laikinosios sostinės tą dieną taip ir nepasiekė.

Tiesa, „Skycop“ vadovas Marius Stonkus teigia, kad dėl šios nemalonios statistikos kaltas visai ne oro uostas ar jo darbuotojai, kurie, anot eksperto, puikiai susitvarkė su padidėjusiais srautais, ir primena, kad nukentėjusieji galėtų už savo bėdas gauti beveik 2 milijonus eurų.

„Žinant pasaulinę statistiką, jog net įprastomis sąlygomis dėl oro linijų kaltės atšaukiama ar vėluoja pusė (50 proc.) visų skrydžių, nenuostabu, kad tokiu periodu šis skaičius pastebimai išauga. Oro linijos nesugeba perskirstyti savo resursų, užtikrinti sklandžių skrydžių, nors pasiruošti turėjo beveik dvejus metus. Tai tik dar kartą parodo, kad šioms bendrovėms nusispjaut ant keleivių ir jų bėdų, o oro linijų skola lietuviams, kasmet siekianti 8 milijonus eurų, šiemet bus kur kas didesnė, – pastebi bendrovės vadovas. – Mes pastebėjome išaugusį skundų skaičių, tačiau kartu ir matėme, jog lietuviams itin trūksta žinių apie savo teises tokiose situacijose, kuomet oro linijų atstovai visaip bando išsisukti nuo atsakomybės.“

Iki Vilniaus oro uosto atidarymo likus keletui dienų, M. Stonkus visiems jau nukentėjusiems arba ateityje galimai pakliūsiantiems į nemalonią situaciją primena, jog kiekvienam keleiviui pagal Europos Komisijos priimtą įstatymą gali priklausyti iki 600 eurų moralinė kompensacija. Pinigai jums priklauso, jei:

Savo atvykimo tikslą pasiekėte vėliau nei 3 valandomis, įskaitant atvejus kai teko leistis kitame oro uoste ir į planuotąjį buvote pristatyti kitu transportu;

Jūsų skrydis buvo atšauktas ir jums pranešta likus mažiau nei 14 d. iki išvykimo;

Buvo atsisakyta jus įlaipinti į lėktuvą dėl per didelio parduotų bilietų skaičiaus (angl. overbooking).

Oro linijos neprivalo mokėti kompensacijos tik tais atvejais, kuomet skrydžio atšaukimas ar vėlavimas įvyksta dėl priežasčių, nepriklausančių nuo bendrovės – itin blogos oro sąlygos, kai skrydžiai į ar iš oro uosto iš viso nevykdomi, teroristiniai išpuoliai, gamtos stichijos ir panašios aplinkybės.