Bendrovei „Kauno tiltai“ mieste pradėjus didžiuosius gatvės remontų darbus, paaiškėjo, kad darbo yra daugiau, nei tikėtasi, todėl išasfaltuoti 20 kilometrų Panevėžio gatvių šiemet veikiausiai nepavyks. Tinklų gatvėje remonto darbai pradėti tik prieš savaitę, o jų pabaiga jau čia pat.

Baigus paruošiamąsias procedūras, naują asfalto dangą planuojama užlieti dar iki šios savaitės pabaigos. Tačiau miesto Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Tomo Juknos teigimu, tolesnius planus griauna ir oro sąlygos, ir pačių gatvių pagrindai.

„Pats juodžiausias darbas yra paruošiamieji darbai – nuleisti šulinius, sutvarkyti gatvės geometriją, kelkraščius ir žemas vietas. Tokie darbai reikalauja laiko, todėl viskas vyksta ne taip sparčiai, kaip norėtųsi“, – tvirtino T. Jukna.

Anot jo, esant palankioms oro sąlygoms, iki lapkričio pabaigos darbai būtų užbaigti. Tačiau pasitarus su rangovais tapo aišku, kad dar šįmet išasfaltuoti optimistiškai planuotus 20 km nerealu, nes palankūs orai vyraus ne visada.

Be to, įvertinę miesto gatvių pagrindus, specialistai atskleidė, kad taip daug darbų nesitikėję. Anot pavaduotojo, sutartis su AB „Kauno tiltai“ pasirašyta trejiems metams, tačiau remonto darbus buvo tikėtasi paspartinti.

„40 kilometrų Panevėžio gatvių pagal sutartį turi būti atnaujinta per trejus metus. Norėjome tą suspėti per porą metų, tačiau kyla rizika, kad optimistinio varianto – šiemet suremontuoti 20 km – veikiausiai nepavyks įgyvendinti“, – pripažino pavaduotojas. Įspūdingas įrenginys Remonto darbai vykdomi taikant karštojo regeneravimo kelyje metodą.

Taigi pasitelkus šią įrangą pačioje gatvėje bus frezuojami pagrindai ir kaitinami kūrenant gamtines dujas, o technologinė temperatūra sieks 180 laipsnių. Senoji asfalto danga bus permalama, o „pragaro mašina“ šį išlydytą sluoksnį užklos ir užlygins.

Iš paskos važiuosiančios mašinos gatvę padengs nauju 2,5 cm sluoksnio asfaltu. „Technika pavadinta „pragaro mašina“, nes skleidžia karštį, aplinkui galima matyti liepsnas, o kaip ji atrodo, nupasakoti sudėtinga, tačiau įrenginys išties įspūdingas“ , – sakė T. Jukna.

Anot jo, šiuo įrenginiu galima atlikti tai, kam paprastai prireiktų 3 ar 4 operacijų. Per pamainą, kuri trunka 8 valandas, mašina gali pakloti nuo 600 metrų iki 1 kilometro asfalto, o toks asfaltavimo būdas kainuoja pigiau nei įprastas.

Pasak T. Juknos, naujai dangai suteikiama 5 metų garantija, tačiau dangos kokybei įtakos turi ir oro sąlygos, ir gatvės pagrindas. „Kai žiūrėjome pavyzdžius Kaune, matėme vos prieš keletą metų remontuotas gatves ir atnaujintas prieš 15 metų. Dangos kokybė labai priklauso nuo gatvės pagrindo“, – paaiškino pavaduotojas.

Daugiau skaitykite - naujienos.lt.