Volkswagen“, „Audi“, „Porsche“, „BMW“, „Opel“ ir „Daimler“ ketina į 5 mln. automobilių įdiegti programinę įrangą, kuri emisiją sumažintų maždaug trečdaliu.

Tai jie ketina finansuoti savo lėšomis, tačiau, anot gamintojų, šie pakeitimai nė kiek nepakenktų variklio galingumui, degalų sąnaudoms ir transporto priemonės techninei apžiūrai.

Aplinkosaugos specialistai jau seniai spaudžia valdžią mažinti dyzelinių automobilių skaičių gatvėse ir taip gerinti oro kokybę. Dyzelinu varomų automobilių įvaizdžiui stipriai smogė „dyzelgeitas“ – tada paaiškėjo, kad „Volkswagen“ automobiliuose naudota programinė įranga klastojo oro taršos rodiklius.

Dėl to, pavyzdžiui, Štutgartas, kuriame įsikūrusios „Mercedes-Benz“ ir „Porsche“, svarsto stipriai riboti arba apskritai uždrausti dyzelinius automobilius gatvėse, o nauji ribojimai gali įsigalioti jau nuo 2018 m.

Kiti miestai taip pat susiduria su didžiuliu spaudimu mažinti oro taršą. Šiuo klausimu labai stipriai kovoja pikti rinkėjai, reikalaujantys švaresnio oro miestuose, ir itin galinga automobilių industrija, stipriai sukanti Vokietijos ekonomiką. O artėjant rinkimams, vyksiantiems rugsėjį, politikai privalo labai atsargiai balansuoti tarp šių dviejų pusių.

Vokietijos automobilių industrija apskritai labai svarbi ne tik pačios šalies, bet ir viso pasaulio ekonomikai. Kas penktas pasaulyje riedantis automobilis pagamintas Vokietijoje. Čia veikia 41 pačius automobilius, jų variklius ir kitas detales gaminanti gamykla ir dirba per 800 tūkst. darbuotojų. O tai labai stiprus balsas tiek regioninėje, tiek nacionalinėje politikoje.

Pernai šių gamintojų pardavimai siekė daugiau kaip 400 mlrd. eurų. Automobilių bei jų dalių eksportas sudaro maždaug penktadalį viso Vokietijos eksporto.

Vis dėlto didelė dalis vokiečių mano, kad, mažinant oro taršą, turėtų būti padaryta daugiau. Apklausos rodo, kad daugiau kaip septyni iš dešimties šalies gyventojų mano, jog automobilių pramonei galioja per švelnūs įstatymai bei reguliavimas.

Maždaug kas antras Vakarų Europoje parduodamas naujas automobilis varomas dyzelinu. Tačiau dėl besivystančių technologijų ir sparčiai susidomėjimą auginančių hibridinių bei elektrinių transporto priemonių ši industrija patiria labai didelį spaudimą.

Pavyzdžiui, Prancūzija paskelbė, kad 2040 m. joje bus uždrausti dyzelinu varomi automobiliai ir čia galės važinėti tik hibridiniai arba elektra varomos transporto priemonės. Panašiai vis dažniau prabyla ir kai kurie Vokietijos miestai. To nori ir Jungtinė Karalystė, Norvegija ir Indija.

Tačiau „Daimler“ rugpjūtį pareiškė, kad tokie draudimai yra labai bloga mintis, nes tai stipriai pakenktų ekonomikai, tarptautinei prekybai ir patiems vairuotojams. Gamintojas sako, kad yra ir kitų – pigesnių, efektyvesnių ir greitesnių būdų, kaip sumažinti išmetamųjų dujų kiekius. Mažiausiai 10 valstybių, tarp kurių – Vokietija, Kinija ir Japonija, elektromobilius vadina tiksline rinka, kurios pardavimai turėtų augti.

Parengta pagal užsienio spaudą.