Žadama, kad nufilmuoti pažeidėjai bus traukiami administracinėn atsakomybėn.

Žadėjo nubausti

Čekių neišdavimo faktą šeštadienio naktį užfiksavo 9-ojo maršruto atstovas Audrius Petrošius. Jis mobiliuoju telefonu filmavo iš eilės Turgaus stotelėje stojusius mikroautobusus. Filmuotoje medžiagoje aiškiai matoma, kaip keleiviai į transporto priemonę suleidžiami vairuotojui į ranką subėrus monetas, o kvito jie negauna. Paklausti, ar čekio nereikia išduoti, kai kurie vairuotojai tiesiog nusisukdavo, o vienas liepė baigti filmuoti ir aiškino, kad A. Petrošius neturintis teisės to daryti.

„Feisbuke“ paviešintoje medžiagoje matyti, jog taip elgiasi keli 6-ojo ir 8-ojo maršruto mikroautobusų vairuotojai.

„Tą naktį užfiksavau gal kokį 15 transporto priemonių ir tik vienoje buvo išduodami čekiai. Pagalbos prašiau ir kontroliuojančios įstaigos, kurie tikrino autobusų keleivius, tačiau paaiškėjo, kad tai ne jų kompetencija“, - sakė A. Petrošius.

8-ojo maršruto atstovas Audrius Tvarijonavičius pradėjo stebėtis, jog vairuotojai taip galėjo elgtis. Išvardijus, kurių tiksliai transporto priemonių vairuotojai neišdavė čekių, transportininkas tvirtino, jog viena mašina išties jo bendrovės, o kita greičiausiai yra bendradarbiaujančios įmonės.

„Nežinau. Su tuo filmavimu kažkokia konkurencija vyksta, ir labai kvaila konkurencija. Ir kontrolė sukosi. Bet gal vyrai tikrai po 12 valandos sugalvojo taip pasielgti. Pasižiūrėsime - „pakelsime“ kontrolines juostas ir įvertinsime tokį elgesį", - žadėjo A. Tvarijonavičius.

Pašnekovas tvirtino, kad jo įmonė pastaraisiais metais skundų dėl to, kad neišduodamas čekis, nebesulaukia. Anot jo, anksčiau vairuotojai išties taip gudraudavo, tačiau VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ pradėjus skirti kartais ir kelis šimtus eurų siekiančias baudas tokie bandymai išvengti mokesčių esą baigėsi.

Panašiai kalbėjo ir 6-ojo maršruto atstovas Romas Lapas. Jis teigė tik iš žurnalistų išgirdęs, kad per Jūros šventę nebuvo išduodami kvitai.

„Yra kasos, aparatai, juos išjungti galima tik baigus darbą. Mano žiniomis, visi „mušė“ čekius, bet ką gali žinoti - juk į kiekvieno mašiną neįlįsiu ir nepatikrinsiu. O ir pats Petrošius juk galėjo apsirikti - jam geriau savo mašinas reikėjo pakontroliuoti, o ne lįsti į svetimas“, - sakė R. Lapas.

Visgi jei tokie įtarimai pasitvirtintų, darbuotojai, anot jo, sulauks sankcijų. R. Lapas irgi tikino, jog jau kurį laiką nebepasitaiko mokesčių slėpimo atvejų. Norint tą pasiekti ne kartą teko bendrauti su darbuotojais, teko net grasinti „paliuosavimu“.

Beje, vienas „Vakarų ekspreso“ darbuotojas patikino, jog šeštadienio naktį važiuojant 9-ojo maršruto mikroautobusu vairuotojas taip pat niekam nedavė čekių. A. Petrošius mano, kad taip elgtis galėjo tik labai drąsus jo pavaldinys, mat pats bendrovės vadovas stebėjo veiksmą stotelėse.

„Man gėda dėl to, tačiau matydamas tos nakties apyvartą esu įsitikinęs, kad mano vairuotojai taip nesielgė masiškai. Pasitaikyti galėjo, tačiau negaliu visų sukontroliuoti ar šalia sėdėti. Tai turėjo būti smulkmė, kadangi pusėje mano stebėtų 6-ojo ar 8-ojo maršruto mikroautobusų net kasos aparatų nebuvo“, - sakė vežėjas.

Taikys atsakomybę

Apie šią situaciją girdėjo ir „mikriukus“ kontroliuojančios viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis. Jis tvirtino, jog sulaukus visos filmuotos medžiagos ir esant pagrindui čekių neišdavusiems vairuotojams bus taikoma administracinė atsakomybė.

Bauda už čekio neišdavimą pirmąsyk siekia kelias dešimtis eurų, tačiau pasikartojus nusižengimui gali augti iki beveik 220 eurų.

„Formaliai konkurentas negali būti objektyvus liudytojas, tačiau filmuota medžiaga yra kas kita“, - sakė G. Neniškis.

Beje, minėtieji pažeidimai buvo tik ledkalnio viršūnė. „Mikriukų“ vairuotojai Jūros šventės metu kantrybę bandė įvairiausiais būdais: važiavo per draudžiančius ženklus (pavyzdžiui, uždarius dalį Liepų gatvės ne vienas vairuotojas policininkų juos reikalavo praleisti), stojo vietose, kur stoti negalima (pavyzdžiui, prie tvorelių ir ant pėsčiųjų perėjos šalia Turgaus stotelės), taip pat naktį autobusų keleivius tikrinę kontrolieriai išgirdo skundų, jog viename mikroautobuse vairuotojas už kelionę pareikalavo 4 eurų.

Nors kontrolieriai dirbo autobusuose, tąnakt mikroautobusų niekas nekontroliavo. Anot G. Neniškio, bėda ta, jog tą galima daryti tik pagal su Savivaldybe suderintą grafiką. Kitąmet grafiko modifikuoti nebebus prasmės, nes žadama įvykdyti reformą, po kurios „mikriukai“ bus integruoti į bendrą sistemą ir toks būdas pasipinigauti nebeteks prasmės, nes jiems bus mokama už ridą.