Neremontuotinais būtų pripažįstami visi automobiliai, kurių reikalingo remonto kaina viršija jų vertę po eismo įvykio.

Lietuvos muitinei patikrinus apie 1300 naudotų automobilių, iš jų, pirminiais duomenimis, 149 (11 proc.) buvo pripažinti atliekomis. Tai reiškia, kad pastarieji į Lietuvą importuoti automobiliai turi būti sunaikinti, arba sutvarkyti kaip atliekos.
Verslininkams pagrasinus verslą perkelti į kitas šalis, kuriose tokių radikalių reikalavimų nėra, tvarką imta švelninti.

Nukentėtų importuotojai

Muitinės departamentas šiemet pradėjo taikyti tvarką, kurios esmė – paprasta. Netinkami eksploatuoti automobiliai yra atlieka, todėl nereikia apgaudinėti pirkėjų, kad prikeltas „skenduolis“ ar „frankenšteinas“ yra patikimas automobilis“, – sako aplinkos ministras Kęstutis Navickas.

Šiuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uoste veikiančioje laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ terminaluose saugoma keli šimtai automobilių, kurių vežėjai nedrįsta net pradėti tvarkyti muitinės dokumentų. Šios transporto priemonės nebūtų galėjusios dalyvauti eisme ir jas būtų tekę utilizuoti.

„Labiausiai nuo tokios, mūsų manymu, nelogiškos tvarkos būtų nukentėję naudotų automobilių iš JAV importuotojai. Jei atgabentus automobilius priskirs atliekoms, teks juos vežti į metalo laužo supirktuves. O juk į juos investuotos nemenkos lėšos, jie apie du mėnesius buvo plukdomi iš Amerikos žemyno“, - DELFI sakė bendrovės „Atlantic Express“ vadovas Olegas Anusas.

Eksportuojami į Europą

Pasak verslininko, iš JAV importuojami automobiliai mūsų šalyje buvo suremontuojami ir parduodami Lietuvoje arba eksportuojami į kitas Vakarų Europos valstybes.

„Į Vokietiją išvežame „Mustang“ markės automobilius, mažalitražės likdavo Lietuvoje. Kaltinimai, esą mes importuojame skenduolius, o paskui iš dviejų trijų sulipdę parduodame „frankenšteinus“, jau kelia juoką. Tai jau seniai nebedaroma, nes paprasčiausiai nebeapsimoka. Kita vertus, koks skirtumas, kur nuskendo automobilis, ar Naujajam Orleane, ar Vilniuje?“ – juokavo O. Anusas.

Jis taip pat pridūrė, kad amerikietiški automobiliai, skirtingai nei europietiški, turi savo istoriją, kurią galima pasitikrinti ir rasti net nuotraukas.

„Visą informaciją, kuri susijusi su jus dominančiu automobiliu, galima susirasti. Nes JAV yra automobilių registras, kur talpinama visa informacija. Todėl bet kada galima pasitikrinti, skendo tas ar kitas automobilis, ar ne“, - verslo subtilybes paaiškino O. Anusas.

Nukentėtų visas sektorius

Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos duomenimis, per metus į Lietuvą atvežama apie 30 tūkst. naudotų automobilių.

Verslininkų manymu, sugriežtinus sąlygas importuotojams, nukentėtų ir kiti sektoriai – laivybos kompanijos, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, kovos kompanijos, pagaliau automobilių remonto ir gabenimo įmonės.

„Vien šią savaitę į uostą atplukdyta 40 jūrinių konteinerių su 150 automobilių“, - sakė „Atlantic Express“ vadovas.

Aplinkos ministras K. Navickas DELFI sakė, kad po susitikimo su verslininkais nutarta griežtas sąlygas sušvelninti ir suvienodinti.

Kęstutis Navickas

„Nutarėme pakeisti įsakymo vieną kriterijų, pagal kurį vertinama, ar automobilis yra atlieka, tai jo remonto sąnaudos. Susitikime su verslininkais sutarėme, kad reikalavimus sulyginsime su taikomais Lietuvos draudimo rinkoje.

Kitaip tariant, įsivežti ir remontuoti automobilį bus galima tuomet, kai šio remonto kaina sudarys iki 75 proc. tvarkingo automobilio rinkos kainos“, - DELFI sakė ministras.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (428)