Pasak LRT.lt kalbinto taksi firmos „Taxify“ vadovo Nerijaus Ravinio, taip dažniausiai elgiasi individualiai dirbantys asmenys, nes jų kainodaros niekas nereguliuoja.

50 eurų – tiek už kelionę iš Karmėlavoje esančio Kauno oro uosto iki miesto paprašė ten stovintys taksistai. Tokiomis kainomis pasipiktino aktorius Arūnas Sakalauskas, socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalinęs nuotrauka su komentaru „Kauno oro uostas. Taksi į Kauną – 50 eurų“.

„Tafixy“ vadovo N. Ravinio teigimu, tokių atvejų pasitaiko nuolat, nes žmonės, kurie dirba ne įmonėse, o individualiai, nusistato kainas, kokias nori patys.

„Tai gali būti tarifas, kuris sugalvotas tik jų pačių ir neparemtas jokiais skaičiavimais. Aš pats anksčiau esu apgautas taksi vairuotojų, kurie sakydavo, kad kilometro kaina yra viena, tačiau jie būdavo paslėpę prastovos laiką, kuris kainą pakeldavo du, tris ar net daugiau kartų“, – pasakoja specialistas.

Keleivių pervežimu užsiimančios įmonės „Taxidriver“ direktorius Arnoldas Kubiliūnas taip pat pasipiktinęs esama tvarka, nes, jo teigimu, kuomet valstybė įteisino pavežėjų paslaugas (pavežėjai – tai nuosavu automobiliu ir jiems patogiu metu keleivius vežiojantys vairuotojai), taksi vairuotojais gali būti bet kas: „Tokie asmenys dirba be stažo, jie nežino gatvių, net nekalbu apie numeraciją... Kaune atsirado ir nelegalūs taksi automobiliai su baltais numeriais ir taksi automobilio apipavidalinimu, kurie kainas „sukėlė“ iki trijų kartų ir yra niekieno nekontroliuojami.“

Apie išaugusias kainas sako girdėjęs ir laikinai vežimo paslaugas Kauno oro uoste siūlančios programos „Uber“ vairuotojas Laurynas Šmitas.

Jo teigimu, kai kurie vairuotojai gali užsiprašyti ir iki 6 kartų didesnių sumų: „Dažniausiai ieškome klientų, vykstančių į Vilnių, tačiau, jei pasitaiko asmenų, kurie paprašo nuvežti iki Kauno centro ar stoties, taip pat sutinkame.

Tokios kelionės kaina yra maždaug 8 eurai. Žinau ir atvejų, kuomet taksi vairuotojai reikalauja „kosminių“ pinigų – 30 ar net 50 eurų.“

N. Ravainis sako, jog kainos šiek tiek kinta ir dėl esančios pasiūlos bei paklausos. Jeigu klientų paklausa didelė, o vairuotojų trūksta, kainos šiek tiek kyla: „Taip pat kaina gali padidėti pakliuvus į transporto spūstį, tačiau ji niekada nesiektų 50 eurų.“

A. Kubiliūnas tikina, jog ir iki Vilniaus oro uosto skrydžių perkėlimo į Kauną šiame oro uoste vyravo visiška netvarka. „Teoriškai į teritoriją įvažiuoti gali kiekvienas taksi vairuotojas, tačiau senbuviai to neleidžia. Oro uosto valdžia ir policija nesikiša, kartais viskas ten prieina net iki muštynių. Tačiau perkėlus skrydžius senbuviai nebepajėgia kovoti ir įvedinėti savo tvarkos“, – aiškina pašnekovas.

Anot „Lietuvos oro uostų“ Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovės Indrės Baltrušaitienės, nusiskundimų pats oro uostas kol kas dar nesulaukė, tačiau tokius lupikavimo atvejus ji vertina neigiamai: „Asmeniškai galiu pasakyti, kad kainos yra tikrai per didelės ir žmonės yra apgaudinėjami.“