Tokius siūlymus, skirtus sušvelninti degalų brangimo laikotarpį, planuojama įrašyti kreipimesi į Vyriausybę, kurį po savaitės jai įteiks Lietuvos pramoninkų konfederacija (LPK) kartu su Lietuvos verslo darbdavių konfederacija.

Dėl to buvo sutarta antradienį LPK prezidiumo posėdyje.

"Pramonininkai nori pasiūlyti Vyriausybei, kad ji nebefilosofuotų (jog degalai brangsta visame pasaulyje ir nieko negali padaryti - ELTA), o pabandytų konkrečiai išspręsti šią problemą", - aiškino LPK prezidentas Bronislovas Lubys.

Jo žiniomis, Prancūzijos vyriausybė šalyje degalus įsigijusiems vežėjams kaip laikiną priemonę grąžina iki 50 proc. sumokėto akcizo.

Panašias taisykles jau taiko ir Belgija. "Linava" jau pradėjo organizuoti akcizo atgavimą už Belgijoje pirktą benziną, sakė "Linavos" prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

LPK posėdyje dalyvavę statybininkų, kelininkų, pienininkų bei uosto krovos bendrovių atstovai tikino, jog 30 proc. degalų pabrangimas jiems visiems gresia nemažais nuostoliais.

Posėdyje dalyvavęs Konkurencijos tarybos Pramonės skyriaus vedėjas Arvydas Mačiokas siūlė "Mažeikių naftą" paveikti skatinant degalų importą iš Rusijos ir taip didinant konkurenciją rinkoje. Nes tiesiogiai bendrovės įkainių valstybė reguliuoti negalinti.

Vienas iš variantų - suspenduoti degalų standarto laikymąsi. Nes Rusijos benzinas ES standartą atitiks tik kitų metų vasarą, o Baltarusijos degalus "susiurbia" Ukraina. Kitas variantas - didinti degalų kiekį, kurį importuojant bendrovėms nereikia kaupti rezervo.

"Mažeikių nafta" yra pelno siekianti bendrovė. Jei jai bandytume nustatyti pelno normą, viena vertus, iškiltų klausimas, kaip nustatyti, kokia ji turėtų būti, antra vertus, susidurtume su Europos Sąjungos pasipriešinimu, nes deklaruojame, kad pas mus degalų rinka yra laisva", - svarstė A. Mačiokas.

"Marijampolės pieno konservų" generalinis direktorius Vydas Damalakas nurodė, kad pieno surinkimo kaštai padidėjo 20 proc., išaugusios išlaidos sudaro apie 2 proc. galutinės pieno produktų kainos.

Vadinasi, anot jo, pieno perdirbėjai negalintys nė svarstyti didinti pieno supirkimo kainas. "Negalime svarstyti pieno supirkimo kainų didinimo. Jis tikrai ne brangiausias Europoje, tačiau jam nėra galimybių brangti", - kalbėjo V. Damalakas.

Krovos kompanijos "Bega" generalinis direktorius bei Lietuvos krovos įmonių asociacijos prezidentas Aloyzas Kuzmarskis tvirtino, jog, jo žiniomis, nuo spalio 15 dienos "Lietuvos geležinkelių" krovinių gabenimo tarifai didės 8 proc., t.y. kiekviena nuo Baltarusijos sienos iki Klaipėdos uosto pervežamo krovinio tona pabrangs 0,38-0,5 euro. Pabrangimų, anot jo, galima tikėtis ir toliau, o tai mažinsią krovinių į Klaipėdos uostą srautą.

Lietuvos statybininkų asociacijos prezidentas Adakras Šeštakauskas svarstė, jog 30 proc. pabrangus kurui statyba turėtų brangti 7 proc., šias kainas statybininkai veikiausiai perkels užsakovams. Energijai imli cemento bei plytų gamyba turėtų pabrangti apie 15 procentų.

Asociacijos "Lietuvos keliai" prezidentas Rimvydas Gradauskas kalbėjo, jog kelininkų sąnaudos tiesiogiai priklauso nuo degalų kainų, vadinasi, degalams pabrangus trečdaliu tiek pat didėja jų išlaidos.

Jis skundėsi, jog kelininkai dėl darbų yra susitarę iš anksto, todėl dabartinio degalų pabrangimo užsakovams perkelti negalintys.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją