R. Šimašius pasiūlė įvesti 8–10 eurų siekiantį tarifą kelionėms nuo Vilniaus oro uosto iki centro. Vis dėlto, tokio pasiūlymo Konkurencijos taryba nepasveikino.

„Naujienos po susitikimo su Susisiekimo ministru ir Oro uosto vadovybe. Sutarėme, kad Vilniaus oro uoste transportas turėtų būti išdėstytas tokia prioritetine tvarka: viešasis transportas, taksi linija, bendra pasitikimo aikštelė, ilgalaikio stovėjimo aikštelė ir automobilių nuoma.

Džiaugiuosi, kad palaikymo sulaukė mano siūlymas įvesti fiksuotą 8-10 EUR taksi tarifą iki miesto centro. Toliau tęsime diskusijas su ministerija ir Konkurencijos taryba dėl šios idėjos kuo greitesnio įgyvendinimo.

Svarstysime ir tiesioginį autobusą (shuttle) Oro uostas – Centras.
Taip pat savivaldybė paskirs savo viešosios tvarkos pareigūnus palaikyti tvarkai prie taksi linijos ir pasitikimo aikštelės“, – savo feisbuko paskyroje rašė meras.

Visgi Lietuvos oro uostų Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė Indrė Baltrušaitienė apgailestavo, kad Konkurencijos taryba tokio siūlymo neįvertino teigiamai: „Mes turėjome susitikimą su meru ir ministru Roku Masiuliu, ir buvo kalba, kad reikėtų nustatyti tą fiksuotą dydį iki centro, nors, neaišku, kas tas centras. Bet vėliau Konkurencijos taryba pasakė, kad tai yra laisva rinka, ir patys taksistai turi žiūrėtis“, – teigė ji.

Siūlo paskelbti konkursą

Konkurencijos tarybos narys Elonas Šatas teigė, kad fiksuoto tarifo nustatymas – ne geriausias būdas pažaboti nesąžiningus taksistus.

„Matyt, visi supranta, kad nustatant tokį fiksuotą mokestį yra siekiama, kad vartotojai galėtų įsigyti prekę pigiau, nes yra manoma, kad šiuo metu yra pakankamai pavyzdžių, kai už tokią kelionę dabar mokama žymiai brangiau.

Mūsų supratimu, be abejonės, tokia priemonė galėtų būti taikoma spręsti problemai, tačiau mes manome, kad prieš tai turėtų būti išnaudojamos konkurencijos galimybės.

Pavyzdžiui, kodėl nebūtų galima paskelbti konkurso ir numatyti atranką, kuomet įmonės, vežančios į tam tikrą apibrėžtą teritoriją, į kurią norima nustatyti fiksuotą kainą, galėtų sukonkuruoti ir pateikti savo pasiūlymus. Galbūt kažkas sutiktų vežti pigiau negu kad šitas siūlomas nustatyti mokestis. Ir tuomet mes manome, kad vartotojų interesai būtų dar geriau tenkinami.

Jeigu išbandžius tokius variantus nepavyktų pasiekti norimo rezultato, tada būtų galima kalbėti būtent apie siūlomus priėmimus“, – sakė jis.

Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas pridūrė: „Galime gyvenimišką pavyzdį duoti. Šiąnakt paryčiais grįžau iš oro uosto į centrą už 3 su trupučiu euro, neatsimenu tiksliai kiek. Jeigu būtų nustatyta fiksuota kaina 8–10 eurų, tai net jeigu reguliavimas kainų nebūtų taikomas, sakykime, pavežėjimo paslaugas teikiančioms firmoms ir žmonėms, konkurentai, žinodami, kad šiaip iš oro uosto į centrą vežama už 10 eurų, pavyzdžiui, galėtų pakelti kainas. Net jeigu jų kainos nebūtų reguliuojamos.

Tokiais reguliavimais kartais tiesiog galima sukurti daugiau problemų, negu jų išspręsti, nes viskas priklauso nuo to, ar tinkamai parinkome kainos dydį. Jeigu kaina bus per maža – tai niekas neveš. Jei kaina bus per didelė – kainos pakils. Nes daug žmonių, manau, tikrai nuvažiuoja mažiau nei už 30 ar 50 eurų iki centro, kaip mes žinome tas istorijas. Klausimas, ar tas reguliavimas padėtų išvengti sukčiavimo. Nes tie, kas sukčiavo, sukčiaus.
Šarūnas Keserauskas

Dabar yra nustatytos kainų lubos, tai jie galės sukčiauti toliau. Geriau pagalvoti, kaip su tais sukčiautojais kovoti“, – siūlė jis.

Siūlo pasielgti kaip latviai

Tuo metu Vilniaus mero patarėjas Aleksandras Zubriakovas teigia, kad dabar meras vietoje siūlymo įvesti fiksuotą mokestį, siūlo kitą priemonę – informuoti turistus per visus galimus sklaidos kanalus, kokia ta kelionės kaina iki centro turėtų būti.

„Kalbame apie galimybę informuoti užsienio turistus apie tai, kiek kainuoja kelionė į miesto centrą. Tą jau labai sėkmingai yra padariusi Rygos savivaldybė kartu su privačiais partneriais, ar tai būtų oro uoste operuojančios aviakompanijos, ar turizmo agentūros, ar kelionių, viešbučių užsakymo portalai.

Yra labai aiški žinia, kad iki Rygos oro uosto taksi veža už maždaug 5 eurus. Maždaug, vadinasi, kad nurodomas vidutinis visų taksi kompanijų paslaugų kainų vidurkis.

Vilniaus atveju tai būtų didesnė suma, nes atstumas nuo centro iki Vilniaus oro uosto yra didesnis, todėl ji siektų kažkur apie 10 eurų. Kalbėjome apie tai su Vilniaus oro uostu, kad tikriausia nebus nepritarimo iš privačių kompanijų, todėl tiesiog ta žinutė bus vieningai visur paskelbta.“
Taksi

Dėl Konkurencijos tarybos nario E. Šato siūlymo paskelbti konkursą taksi vežėjams meras buvo gana kritiškas: „Jeigu eina kalba apie konkursą konkrečiam maršrutui, šiuo atveju, nuo Vilniaus oro uosto iki centro, kaip suprantame, būtų vienas laimėtojas – kažkokia firma, pasiūliusi mažiausią kainą. Kyla klausimų dėl konkurencijos dalykų, ar tai nebūtų konkurencijos ribojimas, todėl meras žiūri skeptiškai į tai.

Dėl kainodaros dalykų, šitoje vietoje savivaldybė pati taksi vežimo tarifų nenustato, logiška, kad tai laisva rinka. Bet, mero nuomone, Konkurencijos tarybos pasiūlymas būtų svarstytinas, tik šiuo atveju kamuoliukas būtų Susisiekimo ministerijos pusėje. Tikimės produktyvaus dialogo su ministerija tuo klausimu“, – teigė mero patarėjas.

Kol kas jokių vaisių

Tuo metu Susisiekimo ministerijos Komunikacijos ir protokolo skyriaus vedėja Rūta Dirsienė tvirtino, kad Susisiekimo ministerija gavo Vilniaus miesto savivaldybės mero siūlymą suteikti savivaldybėms teisę nustatyti fiksuotus tarifus.

Dėl šio siūlymo ministerija jau kreipėsi į Konkurencijos tarybą ir Ūkio ministeriją.

„Šių institucijų nuomonė dėl fiksuotų tarifų ir konkursų organizavimo kol kas negauta. Susisiekimo ministerijos nuomone, tiek fiksuoto tarifo atveju, tiek tarifo pagal nuvažiuotą atstumą atveju be tinkamos vežėjų kontrolės nebus galima užtikrinti sąžiningos ir skaidrios taksi veiklos.

Pasisakymus spaudoje dėl konkursų organizavimo, negavus oficialios Konkurencijos tarybos pozicijos, vertinti sunku, juolab, kad tokius konkursus organizuotų ne Susisiekimo ministerija“, – sakė ji.

Ji taip pat pridūrė, kad tiek pagal Vietos savivaldos įstatymą, tiek pagal Kelių transporto kodeksą, vietinį kelių transportą, įskaitant ir taksi, valdo ir prižiūri savivaldybės.

Todėl, nors per spaudos konferenciją susitikimo su Vilniaus oro uosto vadovybe metu R. Masiulis teigė, kad „galbūt reikėtų reguliuoti taksi automobilius, kad jie būtų švaresni, taksistai sąžiningesni ir tvarkingesni“, todėl priimantys „miesto pasiūlymą, kad galbūt reikėtų nustatyti fiksuotą tarifą iš oro uosto“, tikriausia nebūtų įmanoma įgyvendinti.
Vilniaus oro uostas

„Taksi paslaugų tarifus nusistato vežėjai ir apie nustatytus tarifus informuoja savivaldybes. Pagal teisinį reglamentavimą, taksi negali nustatinėti tarifų skirtingiems maršrutams. Todėl siekiant užtikrinti, kad būtų laikomasi nustatytų tarifų, būtina kontrolė. Šią taksi kontrolę turi užtikrinti savivaldybės“, – sakė ji.

Šiuo metu Vilniaus oro uosto interneto puslapyje nurodoma, kad taksi vežėjai, vežantys keleivius iš Vilniaus oro uosto taksi linijos, privalo taikyti ne didesnius vežimo tarifus už šiuos: dieną (nuo 6 val. iki 22 val.) 1,01 euro už kilometrą, naktį (nuo 22 val. iki 6 val.) 1,16 euro. Vieno kilometro kaina savaitgaliais bei šventinėmis nedarbo dienomis taip pat 1,16 euro. Vienkartinis mokestis už įsėdimą – 1,45 euro.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (228)