Prieš kelerius metus Bokšto ir Išganytojo gatvių sankirtoje, kur stovėjo apleista odos ir venerinių ligų ligoninė, pradėtas statyti biurų ir gyvenamųjų patalpų kompleksas. Statybų metu šiomis gatvėmis buvo uždraustas, tačiau kaip skelbė iškabos ir ne kartą žadėjo Vilniaus miesto savivaldybė, turėjo būti atvertas pasibaigus birželiui.

Primename, kad iki gatvių uždarymo, važiuojant nuo Rotušės žemyn Didžiąja gatve buvo leidžiama pasukti į dešinę pravažiuoti Savičiaus gatvę, pasukus į kairę įveikti dalį Bokšto gatvės ir galiausiai darkart pasukus į dešinę per Išganytojo gatvę išvažiuoti į sankryžą prie pat Užupio tilto.

Savivaldybė tarsi prarado atmintį

Dar 2016 m. lapkritį savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė DELFI teigė, kad esminių eismo pakeitimų Savičiaus, Bokšto ir Išganytojo gatvėse neplanuojama.

Tačiau praėjus pusmečiui dėl kažkokių priežasčių, Vilniaus miesto savivaldybės pozicija, regis, visiškai pasikeitė, tad vairuotojai veikiausiai gali pamiršti buvusį patogų išvažiavimą iš senamiesčio.

Savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis pokyčių gali būti, nes kažkodėl tik prieš pat gatvių atidarymą to paprašė gyventojai.

„Birželio mėnesį vykusiame susitikime su Bokšto ir Savičiaus gatvių gyventojais buvo aptarti tiek jų, tiek Vilniaus miesto Eismo organizavimo skyriaus specialistų pasiūlymai dėl ilgalaikių sprendimų ribojant tranzitinį eismą šiomis gatvėmis.

Eismo saugumo komisija nusprendė apriboti tranzitinį eismą minėtomis gatvėmis. Planuojama nustatyti vienpusį eismą Bokšto gatvės dalyje, nuo Savičiaus iki Subačiaus gatvės. Išganytojo ir Bokšto gatvių rekonstruojamos dalies gyventojai įvažiuoti galės nuo Maironio gatvės pusės. Šiuo metu rengiamas eismo organizavimo pakeitimų projektas. Išganytojo, Savičiaus gatvės ir Bokšto gatvių kapitalinis remontas baigtas, tad atnaujinti eismą planuojame jau liepos mėnesio pabaigoje“, – komentavo vedėjas.

Jo teigimu, gyventojai taip pat paprašė išnagrinėti galimybę vasaros metu uždrausti transporto eismą šiose gatvėse, išskyrus aptarnaujantį transportą.

„Gyventojų buvo paprašyta šiuos pakeitimus aptarti su vietos bendruomene, tačiau kol kas savivaldybė laukia atsakymo iš Savičiaus ir Bokšto gatvių bendruomenių. Gavę bendruomenių pasiūlymus svarstysime galimybes, įtraukiant ir Savičiaus ir Bokšto gatvių bendruomenes, norint įvesti šiuos eismo ribojimus rekonstravus gatvę“, – aiškino T. Kamaitis.

Kreipėsi paskutinę akimirką

Redakcijai savivaldybė persiuntė raštą, kuriame minimi kelių Savičiaus gatvės namų bendrijų pirmininkai ir čia paslaugų įmones turintys verslininkai.

Merui Remigijui Šimašiui adresuotame rašte prašoma apriboti automobilių eismą Savičiaus gatvėje, leidžiant jį tik techniniam transportui ir gyventojams darbo dienomis:

„Papildomo svarstymo reikalauja verslininkų siūlymas vasaros metu penktadienį‒sekmadienį leisti uždaryti gatvės eismą ir paversti ją pėsčiųjų zona. Gyventojai neprieštarautų, jei būtų sudarytos galimybės gyventojams patekti su automobiliais į kiemą.“

Rašte kaip kontaktinis asmuo minima Savičiaus gatvės gyventoja, „Ateities visuomenės instituto“ direktorė Dr. Erika Furman. Ji buvo ir kultūros ministro Šarūno Biručio patarėja, tačiau iš šių pareigų pasitraukė dėl galimo interesų supainiojimo, kai paaiškėjo, kad jos įstaiga laimėjo ministerijos skelbtą konkursą mecenavimo strategijai parengti.
Erika Furman

„Mes gyvename sostinėje. Žmonės, kurie renkasi gyventi sostinėje, Europos sostinėje, mėgsta kultūrą, parodas, aktyvų gyvenimą ir kitus panašius dalykus. Siūlome, kad visos tos gatvės turėtų savo identitetą, istoriją, išskirtinumą ir būtų atviros tiek Vilniaus miesto gyventojams, tiek turistams.

Iki remonto Savičiaus gatvė buvo viena labiausiai užterštų gatvių, nes joje būdavo didžiulis rytinis ir vakarinis transporto kamštis. Pati esu gyventoja ir eidama į darbą matau, kas būna Rotušės aikštėje. Yra dešimt automobilių, kurie važiuoja vieną, kitą ratą ir vis ieško kokios nors parkavimo vietos.

Manome, kad Vilniaus senamiestis yra toks mažas, kad per 10–15 min., daugiausia 20 min., tikrai gali pasiekti bet kokį jo senamiestyje. Ir kuo daugiau gatvių turės eismo apribojimą, tuo labiau džiaugtis tuo turėtų džiaugtis gyventojai ir turistai“, – svarstė ji, pridūrusi, kad yra daug visokių būtų sureguliuoti eismą, kad gatve nebūtų važinėjama taip intensyviai, kaip anksčiau.

Piktinasi netikėtais naujais planais

Vis dėlto kita senamiesčio gyventoja, prašiusi neatskleisti jos vardo ir pavardės, įsitikinusi, kad interesas riboti eismą minėtose gatvėse yra kiek kitoks.

„Aš tai susiečiau su brangaus nekilnojamojo turto projekto atsiradimu būtent Bokšto gatvėje. Kol jo nebuvo, niekas apie uždarymą nekalbėjo. Aš irgi norėčiau, kad šalia manęs gatvę uždarytų, ir ką? Vilniaus senamiestis yra didelis, tai ne Rygos senamiestis. Bet pas mus nesiūloma jokių alternatyvių susisiekimo būdų“, – svarstė ji.

Pašnekovės teigimu, gyvendami mieste visi patiria kokių nors nepatogumų, bet kodėl kai kurių pavienių senamiesčio gyventojų ar verslininkų interesai turėtų būti svarbiausi?

„Gal reikėtų pasverti ir atsižvelgti ne tik į atskiros senamiesčio gyventojų interesus. Juk tai viena iš svarbiausių senamiesčio transporto arterijų. Ir dabar, kai jau turėjo atidaryti, staiga ją norima iš viso uždaryti?

Taip, galima svarstyti dėl papildomų ribojimų savaitgaliais ir taip derintis tiek prie kitų gyventojų. Taip būtų atsižvelgta ir į turistus, juk miestas pirmiausia egzistuoja ne dėl jų, o dėl visų miestiečių patogumo. Dabar aš čia įžvelgiu tiesiog turtingų ir įtakingų NT turto savininkų lobizmą ir viskas. Jei niekas iš vairuotojų organizuotai nepasiskundė, tai reiškia, kad jiems viskas gerai, tikrai nemanau“, – kalbėjo moteris.

Bokšto ir Išganytojo gatvių sankirtoje, kur stovėjo apleista odos ir venerinių ligų ligoninė, biurų ir gyvenamųjų patalpų kompleksas pradėtas statyti 2015 m. Jo iniciatorė yra bendrovė „Ogvy“, kuriai vadovauja belgų kilmės verslininkas Oliveris J. Ortizas – vienas iš prekybos tinklo „Iki“ įkūrėjų. Tada skelbta, kad į kompleksą ketinama investuoti kelias dešimtis milijonų litų.

Prieš pusmetį DELFI kalbintas verslininkas sakė nebūtų prieš jei Bokšto gatve eismas nebūtų leidžiamas.

„Jeigu apskritai kalbėti apie senamiestį, jame turėtų būti mažiau automobilių tranzito ir daugiau pėsčiųjų. Bet tai turėtų būti sprendžiama kompleksiškai. Dabar nesimato, kad savivaldybė rodytų kokią iniciatyvą. Manau, būtų pravartu mąstyti apie tai, kad po rekonstrukcijos Bokšto, Savičiaus gatvė ir kt. labiau taptų pėsčiosiomis, o tranzitą labiau nukreipti kitur. Tačiau sunku pasakyti, kaip bus.

Mano žiniomis, planų uždaryti Bokšto gatvę nėra. Riboti eismą iniciatyvos gal ir būtų, bet jeigu savivaldybė atstovauja miestui, ji pati turėtų imtis iniciatyvos svarstyti, kas bus po to, kai statybos baigsis. T. y. ar perdarius gatvę, iš naujo paklojus dangą, toliau palikti kaip buvo, kad tęstųsi eismo spūstys ar kažką daryti, kad ta teritorija būtų patrauklesnė turistams“, – tada svarstė verslininkas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (129)