Toks sprendimas privertė gerokai pakratyti jų kišenes, kadangi nors leidimo pirmam automobiliui kaina simbolinė, už antrą automobilį gyventojams per mėnesį teks pakloti apvalias sumas, o kam konkrečiai bus panaudojami sumokėti pinigai – neaišku.

Tuo metu savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ aiškina, kad sprendimai buvo vykdomi atsižvelgiant į pačių vietos gyventojų skundus, o keisti leidimų išdavimo įkainių neketinama.

Antras leidimas gyventojams atsieina šimtus eurų

Nuo birželio 27 d. stovėjimas apmokestintas dalyje Naujamiesčio, Užupio, taip pat Antakalnio prieigose.

Tačiau vietiniai gyventojai, deklaravę gyvenamąją vietą, patenkančioje į apmokestintas rinkliavų zonas, ir suskubę išsiimti stovėjimo leidimus, jaučiasi it kvailio vietoje – už paslaugą jau sumokėjo, o rinkliava dar nėra renkama.

„Vien parkavimo apmokestinimo pradžia netvarkinga. Paskelbiama, kad nuo birželio 27 d. apmokestinama, todėl kaip tvarkingi piliečiai išsiimame leidimus, pastatomas rinkliavos aparatas, tačiau jokių kelių ženklų nėra. Aš taip ir nesupratau, ar jau apmokestinama, ar ne.

Be to, nesuprantu, kokia turėtų būti motyvacija gyventojams mokėti pinigus. Kodėl butui skiriami du automobiliai ir labai gudriai skaičiuojama – pirmam automobiliui, mano atveju, leidimas kainuoja 14 eurų metams, antram automobiliui – jau 17 eurų mėnesiui“, – skundėsi viena Užupio gyventoja.

Išties parkavimas vietiniams gyventojams pirmam automobiliui, priklausomai nuo zonos, kainuoja gana pigiai – keliolika eurų metams, tačiau už antrą automobilį tenka gerokai paploninti kišenę – jis kainuoja keliolika eurų mėnesiui.

Taigi, jei gyvenate, pavyzdžiui, Užupyje, kur dauguma stovėjimo aikštelių patenka į geltonąją zoną, per metus už du automobilius sumokėsite įspūdingą sumą – 218 eurų, už pirmą automobilį – 14 eurų, už antrą automobilį – 204 eurus.

„Kitas dalykas, kur miestas investuoja tas lėšas? Kas miestelėnams, žmonėms, gyvenantiems centre yra gerinama mainais: kokia infrastruktūra, kaip gerinamas viešasis transportas? Nes dabar žmonės verčiami naudotis viešuoju transportu, bet kai yra toks viešasis transportas, kuris egzistuoja dabar, naudosiuosi juo tik ištikta paskutinės bėdos, pačiu blogiausiu atveju“, – sakė ji.

Moters neįtikina ir argumentai, kad rinkliava padės išspręsti netvarkingo automobilių statymo problemą, sureguliuos statomų transporto priemonių srautą ir stovėjimo trukmę.

„Mano manymu – tai visiškas pasipinigavimas. Užupyje netgi Baltasis skersgatvis – mažytė gatvelė toli nuo Užupio apmokestinta, kuri net ne Užupio pradžioje“, – atkreipia dėmesį.

Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ šį sprendimą aiškino ir tuo, kad pokyčiai įgyvendinami sulaukus gyventojų ir įstaigų skundų dėl netvarkingai statomų, eismą apsunkinančių automobilių.

Tačiau moterį tokie pasakymai piktina: „Pasiskundė 1-2 gyventojai – ir tiek. Aš norėčiau žinoti, kiek tų gyventojų tiksliai paprašė to. Nebuvo jokių susirinkimų, bendroje feisbuko grupėje tik kažkas pasidžiaugė, kad apmokestino, ir bus daugiau tvarkos. Ir viskas, daugiau jokių diskusijų aš negirdėjau, jų nebuvo“, – atskleidė ji.

Mažinti stovėjimo leidimų kainų neplanuoja

„Susisiekimo paslaugų“ Viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistas Tomas Šiuškus DELFI teigė, kad Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu leidimų tarifai buvo nustatyti atsižvelgiant į bendrą stovėjimo vietų užimtumą ir nustatytus valandinius įkainius.

„Įgyvendinant darnaus judrumo planą, skatinama gyventojus pereiti prie alternatyvių transporto priemonių ir mažinti asmeninių automobilių naudojimą, todėl gyventojų leidimo antram automobiliui tarifas yra didesnis“, – teigė jis.

Vietinė rinkliava įskaitoma į Vilniaus miesto savivaldybės biudžetą. Paklaustas, kas konkrečiai bus atliekama už surinktas iš rinkliavos lėšas, jis pateikė tokį atsakymą:

„Dalis tų lėšų, be abejo, bus skirta ir dviračių infrastruktūros gerinimui. Šiemet numatyta sutvarkyti daugiau nei 200 probleminių vietų dviračių takuose, iš esmės atnaujinti dviračių takus dažnai vilniečių važiuojamuose maršrutuose: palei Laisvės prospektą, Saulėtekio alėjoje, taip pat nauju taku palei Neries krantinę Žvėryno tiltą sujungti su Vingio parku, o Šilo tiltą – su taku netoli Antakalnio žiedo.

Šiemet bus baigtas projektuoti daugiau kaip 5 km kokybiškas dviračių takas palei T. Narbuto gatvę, sujungsiantis Pilaitę su Konstitucijos prospektu, taip pat projektuojama Ukmergės gatvėje esančio tako rekonstrukcija bei keliasdešimt kilometrų skirtingų trūkstamų dviračių infrastruktūros atkarpų: Verkiuose, Žvėryne, Balsiuose, Lazdynuose ties Oslo gatve, Trakų kryptimi.“

2016 m. buvo surinkta 8,2 mln. eurų vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą.

T. Šiuškus dar kartą patvirtino, kad rinkliavą nuspręsta rinkti dėl gyventojų ir įstaigų skundų: „Esame sulaukę gatvių ir teritorijų gyventojų ir įstaigų skundų dėl netvarkingai statomų, eismą apsunkinančių automobilių. Be to, siekiame sureguliuoti statomų transporto priemonių srautus ir jų stovėjimo trukmę, skatiname vairuotojus tvarkingiau statyti savo automobilius – būna, kad užstatomi įvažiavimai į kiemus ar kiti gatvėje stovintys automobiliai.

Kiemuose ir vidinėse daugiabučių namų teritorijose vietinė rinkliava renkama dėl to, kad siekiama užtikrinti tvarkingą automobilių stovėjimą kiemuose ir išspręsti gyventojus kamuojančią problemą – apriboti patekimą pašaliniam transportui, kurio vairuotojai bando išvengti mokamo stovėjimo. Be to, tokiuose kiemuose pašaliniai automobiliai statomi itin netvarkingai, ant vejos ir žaliųjų plotų, užstatomi gyventojų automobiliai, praėjimai, teršiama aplinka.

Kai pradėta reguliari Vokiečių ir Karmelitų g. namų kiemų kontrolė ir renkama vietinė rinkliava, kiemuose atsirado daugiau erdvės, automobiliai statomi tvarkingiau, dvigubai rečiau pažeidžiamos Kelių eismo taisyklės“, – sakė jis.

Apmokestino ir Vingio parko prieigas, Žvėrynas laukia savo eilės

Tačiau apmokestinimas 11 sostinės vietų dar ne pabaiga – nuo birželio 30 d. apmokestintos Vingio parko prieigos iš abiejų pusių, savo eilės laukia Žvėryno rajonas, kur automobilių stovėjimas bus apmokestintas visoje teritorijoje. Šiuo metu parkavimas šalia Vingio parko ir aikštelėje prie ERGO (Geležinio Vilko g. 6A) kainuoja 0,3 euro už valandą, rinkliava renkama pirmadieniais – šeštadieniais, nuo 8 iki 18 val.

„Vietinė rinkliava už automobilių stovėjimą Vingio parke ir jo prieigose pradėta rinkti siekiant sudaryti sąlygas žmonėms patogiai ir saugiai leisti laisvalaikį parke, kas įmanoma tik sumažinus automobilių srautus parke“, – komentavo T. Šiuškus.
Vilniaus Vingio parkas

„Šiuo metu svarstome, kaip galėtų būti įvestas mokamas automobilių stovėjimas Žvėryne, todėl negalime įvardinti tikslios datos, kada tai įvyks. Tačiau Žvėrynas yra įtrauktas į žaliąją rinkliavos zoną, kurioje taikoma 0,3 euro vietinė rinkliava už valandos stovėjimą“, – pridūrė jis.

DELFI primena, kad plečiamos ne tik apmokestinamų zonų ribos, nuo kovo 1 d. buvo keliamos ir kainos už automobilių stovėjimą.

„Raudonojoje zonoje“ tarifas už vienos valandos stovėjimą brango iki 1,5 euro, kai anksčiau buvo 0,9 euro, „Mėlynojoje zonoje“ – iki 2,5 euro, anksčiau buvo 1,8 euro. Taip pat keitėsi ir mėlynosios rinkliavos zonos ribos – ji išsiplėtė iki Gedimino prospekto ir Vilniaus arkikatedros prieigų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (350)