Europinės vėžės geležinkelis padalijo miestelį pusiau dar 2015 metais. Norėdami susisiekti su kitapus geležinkelio esančia miestelio dalimi, Šeštokų gyventojai pėsčiomis turi daryti 2 kilometrų lankstą iki artimiausių automobiliams skirtų geležinkelio pervažų.

Modernus pėsčiųjų viadukas per „Rail Baltica“ geležinkelį, baigus statybos darbus, leis gyventojams saugiai kirsti geležinkelio bėgius, kurie šioje atkarpoje išsiplečia iki 8 linijų. Pradėto statyti viaduko perdangos ilgis - 46,66 metro, plotis - 2,90 metro.

Pėsčiųjų eismui skirtos juostos plotis sieks 2,50 metro. Viaduko konstrukcinė schema - vantinė.

Tai reiškia, kad plieniniais vantais (lynais) perdangoje sukuriamos papildomos virtualiosios atramos, kurios sumažina perdangą veikiančias lenkimo jėgas. Vantai montuojami ant pilono, kurio aukštis - 26,90 metro.

Jį sudaro du bokštai, sujungti gelžbetoninėmis skersinėmis sijomis.

Vienas svarbiausių viaduko akcentų - vertikalūs keltuvai, kurie bus įrengti abiejose viaduko pusėse ir palengvins susisiekimą judėjimo negalią turintiems pėstiesiems.

Keltuvai užkels pėsčiuosius ant 9,2 metro aukštyje virš geležinkelio įrengtos perdangos.

Tokio tipo keltuvai - brangesnis ir sudėtingesnis sprendinys nei tradiciniai pandusai, tačiau šie užima nepalyginamai daugiau vietos.

Tankiai apstatytose Šeštokų geležinkelio stoties prieigose toks konstrukcinis sprendinys nebuvo įmanomas, teigiama bendrovės „Panevėžio keliai“ pranešime.

Šeštokų geležinkelio stoties pastatų kompleksas - valstybės saugoma kultūros paveldo vertybė. Kompleksą sudaro geležinkelio stoties pastatas ir sandėlis, išsidėstę į šiaurės vakarus nuo geležinkelio bėgių.

Suprojektuoto viaduko atrama su vertikaliuoju keltuvu ir aplink keltuvą sumontuotais kintančios krypties laiptais numatyta tarp šių dviejų pastatų.

Kitoje geležinkelio pusėje, esant didesnei erdvei, numatyti išilginiai laiptai, o keltuvas bus įrengtas priešingoje atramos pusėje, arčiau geležinkelio bėgių.

Patekti prie viaduko laiptų ir keltuvų bus galima planuojamais įrengti trinkelėmis grįstais pėsčiųjų takais - apie 50 metrų. Naujo statinio apšvietimui bus paklota 368 metrai elektros kabelių, įrengta 12 LED šviestuvų.

Rangos darbus šiame projekte vykdo viena didžiausių Baltijos šalyse lietuviško kapitalo kelių ir geležinkelių projektavimo ir statybos bendrovė AB „Panevėžio keliai“. Projekto užsakovė - Lazdijų rajono savivaldybės administracija.

Darbai pradėti šių metų pavasarį. Sutartyje numatyta darbų pabaiga - 2018 m. kovo 6 d. Bendra projekto vertė su PVM - 1,12 mln. eurų, iš kurių 85 procentus sudaro Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)