Už miesto biudžeto lėšas – 5 mln. Eur numatyta šią vasarą suremontuoti 20 kilometrų gatvių.

Nors konkurse buvo numatyti du galimi gatvių remonto būdai – karštasis regeneravimas (moderni „Remix“ technologija) ir paprastasis remontas, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Tomo Juknos teigimu, laimėtojas darbus atliks naudodamas „Remix“ ir „Remix plius“ technologijas.

„Tai spartus ir pakankamai pigus, palyginti su paprastuoju remontu, metodas atnaujinti gatves, o kokybė ne prastesnė už įprastu būdu išlietą asfaltą“, – tvirtina T. Jukna.

Lies permaltą asfaltą

Taikant karštojo regeneravimo metodą kelio dangos viršutinis sluoksnis kaitinamas, kol suminkštėja.

Suminkštintas sluoksnis nuimamas, permalamas ir, pridėjus rišančios medžiagos, vėl paskleidžiamas.

Pasak pavaduotojo, dauguma numatytų remontuoti gatvių bus atnaujintos naudojant „Remix plius“ technologiją, tai yra kai ant paskleistojo seno permalto asfalto išliejamas dar 2,5 cm sluoksnis naujo.

T. Juknos teigimu, taikant šias technologijas remonto darbai vyksta keturis kartus sparčiau, nes nereikia atsivežti didelio kiekio asfalto – jį paruošiantis įrenginys, pramintas pragaro mašina, dirba tiesiog gatvėje.

Pasak pavaduotojo, remonto darbus planuojama pradėti liepą ir iki spalio išasfaltuoti 20 kilometrų miesto gatvių. Kelininkų pirmiausia sulauks viena duobėčiausių Panevėžyje Tinklų gatvė.

Atnaujinti numatyta taip pat Venslaviškio g., J. Biliūno g., Smėlynės g., dalies Marijonų g., J. Tilvyčio g., Molainių g., Nemuno g. atkarpos, Rožių g., Pievų g., Pušaloto g., dalis Velžio kelio, Vilniaus g., J. Basanavičiaus g., Staniūnų g., Aukštaičių g..

„Pirmiausia orientuojamės į įvažiuojamąsias ir labai apkrautas gatves, kurių nenumatyta rekonstruoti iš kitų projektų. Jei leis finansinės galimybės, gali būti sutvarkyta ir dar daugiau“, – teigia T. Jukna.

Konkursą sustabdė teismas

Panevėžio savivaldybei konkursą gatvėms suremontuoti prisiėjo skelbti dukart. Pirmąjį, kuriame iš potencialių rangovų buvo reikalaujama gatves remontuoti vieninteliu – karštojo regeneravimo metodu, Savivaldybei teko stabdyti savo išvadas paskelbus Lietuvos Aukščiausiajam teismui (LAT).

Teismas, įvertinęs anksčiau skelbtą analogišką Kauno savivaldybės konkursą, pripažino, kad toks reikalavimas pažeidžia konkurenciją ir yra neteisėtas – gatvėms remontuoti šiuo metodu reikalingą specifinę įrangą Lietuvoje teturi vienintelė įmonė – „Kauno tiltai“.

Po tokių LAT išvadų Panevėžio savivaldybė buvo priversta koreguoti savo konkurso sąlygas sudarydama galimybę jame varžytis ir kitokią, paprastojo remonto technologiją, naudojančias įmones. Antrajame konkurse dėl Savivaldybės užsakymo suremontuoti Panevėžio gatves varžėsi penki dalyviai.

Daugiau skaitykite - naujienos.lt.