Šalies degalų rinkoje ilgai mažėjęs degalų pirkimas šiemet įgavo pagreitį. Prieštaraudamas visiems rinkos ekonomikos dėsniams, degalų kainoms sparčiai kopiant aukštyn, vartotojų elgesys, rodos, buvo visiškai nepaaiškinamas, nes degalų pirkta daugiau.

Daugiau kaip šimtą degalinių šalyje valdančios UAB „Lukoil Baltija“ rinkodaros vadovės Justės Kostikovaitės teigimu, degalų pardavimų vasarą daugėjo nuo 10 iki 18 proc. Ypač padaugėjo suskystintų dujų pardavimų. „Vasaros sezono metu visuomet degalų parduodama daugiau, nes žmonės daugiau keliauja pas gimines, į gamtą, į pajūrį, – sako ji. – Kol kas nepastebime tendencijos, kad dėl padidėjusių degalų kainų klientai rečiau užsuktų į degalines. Be to, pastaraisiais metais smarkiai išaugo klientų perkamoji galia, todėl žmonės taip nebetaupo, kaip prieš kelerius metus“.

Automatinių degalinių tinklą valdančios UAB „Neste Lietuva“ atstovas Laimonas Tilindis įsitikinęs, kad lyginant degalų naudojimo tendencijas pavasario ir vasaros sezono metu matyti, jog vasarą degalų sunaudojama kiek daugiau. „Ypatingai tai yra jaučiama atostogų sezono pradžioje, kuomet žmonės vyksta į poilsiavietes, taip pat degalų naudojimą skatina ir atvykstantys turistai“– tikina jis.

Vilioja ne tik degalais

Anot degalinių tinklą administruojančios UAB „EMSI“ komercijos direktoriaus Dimitrijaus Medvedevo, vasaros sezono metu degalų daugiau yra parduodama prieš savaitgalį, ypač didžiuosiuose miestuose esančiose degalinėse, kuomet žmonės išvykdami į užmiestį užpildo savo automobilių bakus. Degalinėse pildami kurą žmonės yra linkę parduotuvėje papildyti alkoholinių gėrimų bei tabako gaminių atsargas, taip pat perka lengvų užkandžių.

„Tačiau automobilių reikmenys, tepalai ar kitos prekės perkamos gerokai rečiau, – neslepia įmonės atstovas. – Į degalines žmones labiausiai vilioja patraukli kuro kaina bei malonus ir kokybiškas aptarnavimas, kuris šiais laikais yra laikomas nemažu privalumu“.

Tai, kad pirkėjus vilioja ne vien kuras, suprato bemaž visi prekybininkai. „Vairuotojus į degalines viliojame ne tik įsigyti degalų, bet ir siūlydami kitas paslaugas – užkąsti, išgerti kavos, nusipirkti įvairių prekių ar nusiplauti automobilį, – apie klientų viliotinį pasakoja J.Kostikovaitė. – Dažniausiai perkami gaivieji gėrimai, iš alkoholinių – alus, taip pat cigaretės, įvairūs užkandžiai, kramtomoji guma, pildymo kortelės mobiliesiems telefonams“.

UAB „Ventus-Nafta“ komercijos direktorius Sauliaus Žilėnas teigia, kad vasaros sezono metu ypač padidėja fizinių asmenų sunaudojamas degalų kiekis. Ypač tai jaučiama tose degalinėse, kurios yra išsidėsčiusios prie judrių kelių. Kai kuriose degalinėse vasaros metu apyvarta padidėja apie 50 proc.

„Kliento apsisprendimą renkantis degalinę nulemia du pagrindiniai faktoriai – degalinės vieta ir kuro kaina, – klientų poreikius vardija S.Žilėnas. – Vidutines ir dideles pajamas turintys asmenys prioritetą teikia degalinės vietai, o mažesnes pajamas gaunantys vairuotojai pirmiausia atsižvelgia į kainą“.

Kalbėdamas apie įmonių poreikius vasaros sezono metu S.Žilėnas neslepia, jog degalų daugiau sunaudoja sezoninius darbus atliekančios bendrovės. „Pavyzdžiui, įmonės, vežiojančios ledus, gaiviuosius gėrimus ar alų, vasarą sunaudoja kelis kartus daugiau degalų nei kitu metų laiku, – sezoniškumo ypatumus apibūdina komercijos direktorius. – Tačiau rugpjūtis konkurencijos prasme yra nuožmesnis mėnuo – paskutinį vasaros mėnesį degalų naudojimas mažėja“.

S.Žilėnas teigė, kad siekiant suteikti vairuotojams daugiau paslaugų netolimoje ateityje numatoma plėsti plovyklas, taip pat stiprinti greito karšto maisto paslaugas.

„Pastebime tendenciją, kad klientai jaučia šių paslaugų poreikį, todėl tikimės, kad skirdami tam daugiau dėmesio pritrauksime ir daugiau klientų“, – sako S.Žilėnas.

Padeda akcijos

J.Kostikovaitė neslepia, kad šią vasarą buvo organizuojama speciali akcija, kurios metu buvo siūloma pigi plovimo programa be džiovinimo funkcijos. Taip pat buvo organizuojamos akcijos, kurių metu plaunantys automobilius ne savitarnos plovyklose klientai dovanų gaudavo nuolaidų korteles degalams, įvairioms paslaugoms ir prekėms. Panašios nuolaidos suteikiamos kai kurių prekybos tinklų bei lizingo bendrovių kortelių turėtojams.

J.Kostikovaitės nuomone, didėjanti degalų kaina turi tiesioginės įtakos degalų pardavimams, tačiau ne ilgo laikotarpio prasme. „Degalai yra prekė, šiuo metu neturinti alternatyvos, todėl ilgalaikėje perspektyvoje degalų kaina praktiškai nelemia degalų pardavimų,“ – tikina „Lukoil“ atstovė.

Orientuojasi į savaitgalių klientus

L.Tilindis tikina, kad egzistuoja daugybe faktorių, lemiančiu degalų tiekėjo pasirinkimą. Vienas svarbiausių – degalinių išdėstymas, degalų kokybė, paslaugų ir aptarnavimo kokybė, patikimumas, įvaizdis bei geras vardas. Įvertinus minėtus faktorius lieka degalų kaina – labai svarus faktorius renkantis tiekėją. „Siekiame vartotojams suteikti daugiau papildomos naudos, įsigyjant degalus „Neste“ degalinėse – platiname nuolaidų korteles, bendradarbiaujame su didžiaisiais prekybos tinklais, kurių pirkėjams taikome nuolaidas kurui, rengiame akcijas, skirtas „Neste“ kortelių ir banko išduotų mokėjimo kortelių turėtojams“, – sako įmonės atstovas.

L.Tilindis tvirtina, kad vasarą savaitgaliais žmonės daugiau keliauja, todėl degalinėse dažnai yra rengiamos patrauklių kainų akcijos, siūlant vartotojams pigesnių degalų savaitgalio išvykoms. „Tikriausiai nėra vienareikšmio atsakymo, nes kiekvieno vartotojo poreikiai ir lūkesčiai yra individualūs. Individualus ir skirtingai svarbūs ir vertinimo kriterijai renkantis degalų tiekėją, – sako jis. – Mūsų degalinės ypatingai patrauklios vartotojui, taupančiam laiką ir pinigus, vertinančiam degalų kokybę bei atvykstančiam į degalinę tik prisipildyti degalų“.