Oro bendrovės nerimauja, kad didžiausias stygius bus tarp kapitonų. Ekspertai Lietuvoje sako, kad juos reikia užsiauginti, o ne susirasti rinkoje pas konkurentą.

Boeing“ skaičiuoja, kad per artimiausius 20 metų reikės daugiau nei pusės milijono komercinių oro linijų lakūnų. Tačiau jau ir dabar dalis įmonių teigia sunkiai randančios pilotų.

„Yra regionų, kurie ypač sparčiai auga: tam tikri Azijos regionai, pietryčių Azija, Kinija, kur augimas yra dviženklis procentais kiekvienais metais ir ten pilotų poreikis yra nuolatinis, Europos rinka irgi auga.

Mes jaučiame, kad kiekvienais metais pasamdyti naujų pilotų darosi vis sunkiau“, – tikina „Small Planet Airlines“ rinkodaros vadovas Simonas Bartkus.

Vilniaus Gedimino technikos universitete kasmet paruošiama apie 15 orlaivių pilotų.

Tačiau panorus valdyti keleivinius lėktuvus, universitetinio išsilavinimo nepakanka – absolventai papildomai turi baigti konkretaus orlaivio tipo mokymus.

Universitetui tai yra pakankamai keblus uždavinys paruošti konkretaus orlaivio tipo pilotą, kadangi pasaulyje orlaivių tipų yra labai daug.

Todėl mes ruošiame tokio lygio specialistus, kuriems belieka baigti konkretaus orlaivio pilotų mokymus“, – sako VGTU A. Gustaičio aviacijos instituto direktoriaus pavaduotojas Darius Rudinskas.