Vadinasi, Lietuvos vežėjai, kuriems šiuo metu trūksta daugiau nei 10 tūkst. vairuotojų, tarptautinio krovinių pervežimo paslaugoms gali pasitelkti darbuotojus iš Baltarusijos, Ukrainos ir Moldovos.

„Sodros“ išduodama pažyma (A1 pažyma) krovinių pervežimo vairuotojams yra būtina nuo šių metų balandžio 1 dienos.

Nuo šios datos Austrijoje ir Prancūzijoje įsigaliojo teisės aktai, reikalaujantys transporto priemonėje turėti dokumentą, patvirtinantį vairuotojui įdarbinimo šalyje taikomą socialinę apsaugą. Priešingu atveju gali būti skiriama bauda. Iki šiol trečiųjų šalių įdarbinamiems vairuotojams šios pažymos „Sodra“ nesuteikė, o pažymos išdavimas Lietuvos piliečiams sudarė sudėtingą procedūrą.

„Esame dėkingi valstybinėms institucijoms, noriai įsitraukusioms į dialogą dėl Lietuvos vežėjų situacijos gerinimo. Bendromis Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, „Sodros“ ir Teisingumo ministerijos pastangomis nuo gegužės mėnesio Lietuvos vežėjams trečiųjų šalių darbuotojų komandiravimas į Europos Sąjungą yra paprasta ir daugybės dokumentų nereikalaujanti procedūra. Mūsų sektoriui tai reikšmingas posūkis, kadangi tikimės didžiąją dalį trūkstamų vairuotojų įdarbinti iš užsienio“, - teigia asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Pasak E. Mikėno, valstybinės institucijos į vežėjų poreikius įsigilino itin operatyviai - naujos, paprastesnės procedūros taikomos praėjus vos mėnesiui nuo naujų reikalavimų įsigaliojimo Austrijoje ir Prancūzijoje.

Tiesa, Austrijoje kontroliuojančiosios institucijos A1 pažymos iš vairuotojų reikalavo jau nuo šių metų sausio mėnesio.

Lietuvos kelių transporto sektorius pagal indėlį į bendrąjį vidaus produktą yra triskart didesnis nei Europos Sąjungos vidurkis, tad paprastesnės darbuotojų iš trečiųjų šalių komandiravimo procedūros yra svarbus palengvinimas šios industrijos dalyviams.

„Lietuvos vežėjai reguliariai patiria profesionalių vairuotojų trūkumą. Vežėjų įregistruotas trūkstamų darbuotojų skaičius svyruoja ties 13-15 tūkst. Tai lemia kelios priežastys - viena vertus, nelengva profesija, kuriai tinkamas ne kiekvienas reikiamas teises turintis vairuotojas. Jų gretas gerokai sumažino ir migracija.

Antra vertus, Lietuvos darbo rinkos apsauga - motyvuotų darbuotojų iš Baltarusijos ar Ukrainos įdarbinimas ilgą laiką buvo sudėtinga procedūra“, - sako E. Mikėnas.

Paprastesnės komandiravimo į tarptautinius reisus procedūros laukia ir Lietuvos piliečių, dirbančių krovinių pervežimo vairuotojams.

Vežėjai „Sodros“ pažymą nuo šiol gali gauti elektroniniu būdu, pateikę prašymus elektroniniu paštu. Be to, iš vežėjų nereikalaujama pateikti vairuotojų darbo sutarčių. Galiausiai „Sodra“ skyrė papildomų darbuotojų, kurie rūpinsis A1 pažymų nagrinėjimu ir išdavimu.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (85)