Nuostoliai asociacijai buvo padaryti prieš penkerius metus, kai A. D. asociacijai įsiskolinusios krovinių gabenimo bendrovės „Kalchas“ skolą perkėlė faktiškai nemokiai bendrovei „Autokalchas“. Bendrovės „Kalchas“ skola asociacijai sudarė 155,58 tūkst. eurų.

„Mums labai svarbus šis teismo sprendimas, apgynęs „Linavos“ asociacijos, o tuo pačiu – ir visų Lietuvos vežėjų reputaciją. Prieš kelis metus ėmėmės reformų, siekdami sugrąžinti asociacijos skaidrumą ir jos pirminę funkciją – šalies transporto įmonių konkurencingumo skatinimą. Deja, prieš kurį laiką asociacija buvo įklimpusi į skolas ir skandalus.

Tokios situacijos negalėjome toleruoti, vos per dvejus metus pavyko visiškai atstatyti „Linavos“ finansinį stabilumą. Šiuo metu asociacija laikosi biudžeto ir neturi įsiskolinimų. Minėtoji byla yra viena iš daugelio, kuriomis asociacijai sugrąžinome jai priklausančias lėšas. Pradėtų teisinių procesų šiuo metu vyksta ne vienas. Tikimės ir daugiau mums palankių sprendimų“, – pranešime spaudai teigia dvejus metus „Linavai“ vadovaujantis Erlandas Mikėnas.

Vilniaus apygardos teismo sprendimu asociacijai iš buvusio darbuotojo A. D. priteista 147 tūkst. eurų žalos atlyginimas, 5 proc. dydžio palūkanos iki visiško teismo sprendimo įvykdymo ir 9,6 tūkst. eurų siekiančios bylinėjimosi išlaidos.

Kovo mėnesį iš to paties buvusio asociacijos darbuotojo Vilniaus miesto apylinkės teismas priteisė beveik 42 tūkst. eurų, kurie jam buvo išduoti kaip paskola, bet iki šiol negrąžinti. Paskolos išdavimo metu asociacijos prezidentu buvo Algimantas Kondrusevičius, o generaliniu sekretoriumi – Valdas Gilys. Šis teismo sprendimas buvo apskųstas aukštesnės instancijos teismui.

Kaip pastebi E. Mikėnas, tradicija dalinti beprocentines paskolas darbuotojams prasidėjo pirmojo „Linavos“ prezidento Stasio Dailydkos valdymo laikotarpiu.

„Tokių paskolų vairuotojams, vertėjoms ir kitam asociacijos personalui nuo pat asociacijos įkūrimo buvo išdalinta ne viena ir ne dvi. Tai opi problema, nes dėl jų susigrąžinimo dabar kovojame teismuose“, – pranešime sako asociacijos vadovas.

Pasak asociacijos prezidento E. Mikėno, „Linava“ tęs pradėtą darbą – sieks, jog asociacijai būtų sugrąžinti visi asociacijai priklausantys įsiskolinimai. Tuo tarpu asociacija neturi pradelstų įsiskolinimų ir atsiskaito laiku.

„Atsikratę skolų naštos ir veiklą vykdydami skaidriai, galėjome imtis realių, Lietuvos vežėjams būtinų veiksmų. Aktyviai bendradarbiaudami su valstybinėmis institucijomis, prisidėjome prie Vakarų vežėjų protekcionistinių įstatymų iniciatyvų koregavimo. Mums rūpi, jog nemažą šalies bendrojo vidaus produkto sukuriančio sektoriaus dalyviai rinkoje veiktų atsakingai, o mes tinkamai atstovautume jų interesams“, – pasakoja E. Mikėnas.

Asociacijai minėtose bylose su buvusiu darbuotoju sėkmingai atstovauja advokatų kontora „Magnusson ir partneriai“.

Per 2016 m. asociacija gavo 4,6 mln. eurų pajamų – tai 15 proc. mažiau nei 2015 m., kuomet jos sudarė 5,4 mln. eurų. Asociacija per 2016 m. turėjo 4,2 mln. eurų išlaidų.

Tai 13 proc. mažiau nei 2015 m., kuomet jos sudarė 4,8 mln. eurų.

Pasak pranešimo, Asociacijos vadovybė yra užsibrėžusi tikslą ieškoti ir jau turi papildomų pajamų šaltinių paieškų rezultatus, taip mažinant naštą vežėjams. Tarpininkaujant įforminant vizas gauta beveik 400 tūkst. eurų – tai ketvirtadaliu daugiau nei planuota, iš nekilnojamojo turto nuomos gauta 143 tūkst. eurų pajamų, o iš PVM skyriaus veiklos – 73 tūkst. eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)