Kaip pranešė Seimo ryšių su visuomene skyrius, NSGK pirmininkas Alvydas Sadeckas siūlo Susisiekimo ministerijai, Civilinės aviacijos administracijai, Lietuvos tarptautinių oro uostų direkcijai griežčiau kontroliuoti, ar Lietuvoje eksploatuojamų lėktuvų techninė būklė atitinka Europos Sąjungos keliamus saugumo reikalavimus, bei imtis būtinų priemonių, kad įvairių incidentų ateityje būtų išvengta.

Pastarąjį kartą Lietuvos keleivinio orlaivio gedimas užfiksuotas praėjusią savaitę. Oro bendrovės "Lietuvos avialinijos" (LAL) lėktuvas "Saab-2000", penktadienį skridęs į Helsinkį, dėl daviklio gedimo grįžo į Vilnių. Aviacijos specialistų teigimu, gedimas nekėlė jokio pavojaus keleivių saugumui.

Per pastaruosius kelerius metus užfiksuota maždaug 10 incidentų, kai dėl įvairių "Saab" gedimų LAL buvo priverstos atidėti reisus arba jie iš viso neįvykdavo. "Lietuvos avialinijos" pernai nutraukė vieno iš trijų nuomojamų ir dažnai gendančių lėktuvų "Saab 2000" nuomos sutartį, tačiau šiemet sausį LAL pratęsė dviejų "Saab-2000" nuomą dar trejiems metams.

Lietuvoje įvyko ir keli mėgėjiškos ir sportinės aviacijos incidentai.

Rugpjūčio pabaigoje Utenos apskrities aeroklubo aerodromo prieigose dėl motoro gedimo vos pakilęs nukrito Lenkijos gamybos lėktuvas "PZL 104 Wilga-35 A". Nesunkiai sužeisti keturi lėktuvo skridę žmonės. Rugpjūčio 15 dieną Prienų rajone, Pociūnų kaime kildamas nukrito ir sudužo savadarbis lėktuvas, žuvo jo pilotas Algimantas Žerolis.

2004 metų balandį Kaune, S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome, atlikdamas sudėtingą akrobatinę figūrą, vadinamą suktuku, dėl valdymo sistemos netobulumo nukrito sportinis lėktuvas "Su-29". Pradedantis akrobatinio skraidymo meistras 37 metų mechanikas Rolandas Žiaugrė žuvo iškart, o žinomas lakūnas akrobatas 30-metis Darius Išganaitis nuo patirtų traumų po dviejų dienų mirė ligoninėje.

2003 kovo pabaigoje Baltarusijos Gardino rajone, miškingose pelkėse neaiškiomis aplinkybėmis sudužo iš Lietuvos atskridęs lėktuvas "Wilga". Manoma, kad neteisėtai valstybių sieną kirtusiu lėktuvu galėjo būti skraidinami į Lietuvą nelegalūs migrantai. Katastrofos vietoje buvo rasti trijų žmonių palaikai, o ketvirtojo - už kelių šimtų metrų nuo nukritusio lėktuvo. Ekspertizės metu nustatyta, kad vienas žuvusiųjų - lėktuvą pilotavęs profesionalus lakūnas Tadas Valkauskas.

2001 metų rugsėjo 21 dieną Trakų rajone netoli Paluknio aerodromo nukrito Šiaulių aeroklubui priklausęs "Wilga 35 A". Katastrofos metu žuvo du lakūnai mėgėjai - Vidimantas Punis ir Genadijus Kapcovas. Nustatyta, kad katastrofa įvyko dėl pilotavimo klaidos.

2001 liepos 23 dieną Panevėžio pakraštyje kildamas nukrito ir sudužo Stetiškių aeroklubo lėktuvas "Wilga 35A". Netikėtai užgesus varikliui, iš kelių dešimčių metrų aukščio kritusio lėktuvo pilotas ir keleivis buvo sužeisti.

Anot Seimo pranešimo, NSGK dar 2002 metų pabaigoje svarstė strateginę reikšmę Lietuvos nacionaliniam saugumui turinčių oro uostų ir Lietuvos avialinijų skrydžių saugos užtikrinimo klausimus. Jau tuo metu buvo išreikštas nerimas dėl incidentų ore skaičiaus.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją