Šiuo metu rekonstruojamas transporto mazgas ties Grigiškėmis.

Kaip informuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), Grigiškių rekonstrukcijos III etape numatyta baigti tiesti jungiamąjį kelią automagistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda kairėje pusėje, pastatyti tiltą per Vokės upės užtvanką Lentvario g., rekonstruoti tiltą per Vokės upę ir požemines pėsčiųjų perėjas kelio A1 17,09 km ir 17,42 km kairėje pusėje, įrengti triukšmo slopinimo sienutes, rekonstruoti inžinerinius tinklus.

LAKD direktoriaus pavaduotojas Dainius Miškinis LRT.lt teigė, kad baigus šiuos darbus iš karto bus uždarytas apsisukimas ties kavine „Tvirtovė prie Didžiulio“.

„Jau dabar uždraudėme šiuo apsisukimu naudotis krovininiam transportui. Tačiau dėl šio apsisukimo gavome šimtus laiškų. Kai bus baigti minėti darbai, žmonėms nebus tikslo važiuoti iš Grigiškių, nes galės apsisukti pačiose Grigiškėse“, – aiškino D. Miškinis.

Šie darbai turėtų būtų baigti iki metų pabaigos.

Tai ne vieninteliai darbai šiame kelyje, kuriuos būtina atlikti.

Kaip informavo D. Miškinis, nepavyko greitai suorganizuoti viešųjų pirkimų dėl kintamos informacijos ženklų pastatymo kelyje Vilnius–Kaunas.

„Gavome daug pastabų iš rangovų, todėl stengiamės taisyti konkurso sąlygas ir skelbsime konkursą iš naujo. Yra apie 50 vietų, kur turėtų stovėti naujieji ženklai. Juos pastačius, žiemos metu, esant idealioms eismo sąlygoms, būtų galima važiuoti didesniu nei 110 km/h greičiu. Šiuos ženklus būtų galima valdyti iš Eismo informacijos centro. Tuomet maksimalus greitis šiame kelyje tiek vasarą, tiek žiemą būtų 130 km/h, jei tam būtų palankios eismo sąlygos, o jei eismo sąlygos sudėtingos – greitis automatiškai būtų sumažintas“, – LRT.lt aiškino LAKD direktoriaus pavaduotojas.

Tikimasi, kad pirmieji tokie kintamos informacijos ženklai bus pastatyti dar šiemet.

Norint visus metus šiuo keliu skrieti 130 km/h, pasak D. Miškinio, reikia sutvarkyti ir greitėjimo bei lėtėjimo juostas.

Vietomis įvažiavimai ir išvažiavimai iš greitkelio yra per trumpi.

Maža to, reikės ir naujų atitvarų.

„Dabartiniai atitvarai nesulaiko sunkesnio krovininio transporto ir jis gali išvažiuoti į priešpriešinį eismą – jau buvo ne vienas toks atvejis. Kai buvo statomi dabar esantys atitvarai, nebuvo keliami tokie reikalavimai, kokių reikia dabar. Taigi šiuos darbus taip pat būtina atlikti“, – dėstė D. Miškinis.

Kauno pakraštyje, šalia prekybos ir pramogų centro „Mega“, taip pat ketinama remontuoti magistralinį kelią.

„Pagrindiniai darbai dabar – žemių paėmimas visuomenės poreikiams“, – LRT.lt teigė D. Miškinis.

Šioje vietoje ketinama įrengti papildomą įvažą į magistralę Vilnius–Klaipėda.

Naujos kelio atkarpos Islandijos plentą turėtų sujungti su Ašigalio gatve, ties troleibusų parku.

Vienu keliu bus galima iš magistralės pakilti į Ašigalio gatvę, o kitu – iš jos nusileisti į magistralę ir vykti į Vilnių.

Tai turėtų sumažinti spūstis, kurios piko metu susidaro Muravos sankryžoje ir Jonavos gatvėje.

„Toje atkarpoje ties prekybos centru 70 proc. eismo yra vietinis, o tranzitinis eismas sudaro tik apie 30 proc. Taigi automagistralės atkarpa daugiausia naudojasi kauniečiai. Galbūt didelio prekybos centro atsiradimas iššaukė dideles problemas. Infrastruktūra palaipsniui rekonstruojama, pritaikoma augantiems automobilių srautams. Šis kelias tampa saugesnis, bet darbų laukia tikrai labai daug. Tikimės, kad žingsnis po žingsnio tų problemų mažės“, – vylėsi LAKD direktoriaus pavaduotojas D. Miškinis.