„Mes rekonstrukcijos planus pradėjome daugiau nei prieš dvejus metus – pradėjome nuo detaliojo plano. Iki šios dienos mes šio dokumento neturime. Detalusis planas yra reikalingas, nes ant dalies sklypo išvis nėra detalaus plano. Tai yra dviejų šalių – savivaldybės ir pastato savininko darbas. Iki šiol niekaip negalime šioje vietoje sudirbti“, – BNS sakė A. Paleičikas, kuris yra buvusio degalinių tinklo „Lukoil Baltija“ vadovo Ivano Paleičiko sūnus.

Anot A. Paleičiko, darbą stabdo besikeičianti savivaldybės valdžia.

„Tai keitėsi tvarkos, tai keitėsi miesto merai ir jų požiūriai. Dabar pasikeitė vyriausias miesto architektas. Aš manau, kad dabar miestui rodant didelį poreikį stoties atsinaujinimui, tai rasime šitą sprendimą“, – kalbėjo A. Paleičikas.

Jis negalėjo pateikti daugiau informacijos apie Vilniaus autobusų stoties atnaujinimą, kol nėra parengtas detalusis planas.

„Šiandien neturėdamas detaliojo plano, aš negaliu atsakyti į klausimus apie rekonstrukciją. Aš negaliu pasakyti jums į priekį. Objektas miestui labai svarbus, ir tai kurį laiką užtruks, bet dabar negaliu pasakyti, kiek laiko tai užtruks. Taip pat norėtųsi, kad stoties rekonstrukcija kartu vyktų su šalia esančio žiedo rekonstrukcija“, – tvirtino A. Paleičikas.

R. Šimašius antradienį teigė, kad privatiems investuotojams artimiausiu metu nesiėmus atnaujinti autobusų stoties, būtų svarstomas ir alternatyvus variantas – įrengti naują transporto mazgą kitoje miesto dalyje, pavyzdžiui, Vilniaus aplinkkelio ir Narbuto arba Ukmergės gatvių sankirtose. Reaguodamas į Kaune atsinaujinusią stotį, R. Šimašius teigė, jog sostinės autobusų stotis privatizuota prieš keliolika metų, tačiau joje atliktas tik kosmetinis remontas.

„Aš labai džiaugiuosi, kad iš privačių savininkų jau išgirdau kitą gaidą viešumoje, kad jie lyg ir labai nori, bet lyg ir savivaldybė kažko nedaro. Man labai patinka ta gaida – savivaldybė iš tikrųjų viską daro. Ir aš tikiuosi, kad artimiausiu metu mes išgirsime, kad autobusų stotis yra atnaujinama“, – sakė R. Šimašius.

M. Pakalnis: kalbos, kad iškelsime stotį kitur, vystytoją jau padrąsino

Vyriausiasis Vilniaus miesto architektas Mindaugas Pakalnis pabrėžia, kad Vilniaus autobusų stotis yra privačiose rankose ir savivaldybė šioje vietoje investuoti viešų pinigų negali.

„Savivaldybė tik gali skatinti, drąsinti ar gąsdinti vystytoją, kad jis savo pastatą tvarkytų, pakeistų, ir ta stotis būtų tokia, kokia ji turi būti Europos šalies sostinėje“, – sako M. Pakalnis.

Architektas teigia, kad kalbos apie stoties vietos keitimą jau pajudino ledus.

„Pareiškimas, kad mes iškelsim stotį į kitą vietą, vystytoją jau padrąsino. <...> Jau buvom susitikę, kalbėjomės, jis pristatė savo pirmuosius siūlymus, kaip jis įsivaizduoja stotį rekonstruoti“, – sako M. Pakalnis.

Vyriausiasis Vilniaus architektas pažymi, kad miesto savivaldybė jau prieš pusę metų yra pradėjusi rengti tos teritorijos aplinkos tvarkymo pasiūlymus.

„Tai – gatvių tinklo rekonstrukcijos, viešųjų erdvių sutvarkymo projektinius pasiūlymai, numatyta būtent panaikinti nuo stalinizmo laikų likusią gatvių struktūrą su tuo žiedu, kurio viduryje turėtų stovėti paminklas vadui. Ta visa aikštės erdvė yra pernelyg didelė. <...> Yra numatyta sukurti normalų viešojo transporto terminalą vietoje kioskelių priešais autobusų stotį. Tada atsirastų normalus transporto mazgas, kuris dar didesnę svarbą įgautų apie 2030 metus, kai į Vilnių ateis europinė geležinkelio trasa“, – sako architektas.

Vilniaus autobusų stotis privatizuota 2000 metais, kai ją valdžiusią keleivių vežimo bendrovę „Toks“ įsigijo „Lukoil Baltija“, kurios vadovas I. Paleičikas 2004 metais „Toks“ perleido sūnui A. Paleičikui, o 2006 metais nuo jos atskirtas stoties valdymas perduotas to paties pavadinimo naujai bendrovei.

„Lukoil Baltija“ pernai pardavus Austrijos bendrovei „Amic Energy Management“, maždaug 230 degalinių valdymas atiteko I. Paleičiko šeimos netiesiogiai valdomai „Luktarnai“.

Po daugiau nei metus trukusios rekonstrukcijos antradienį autobusų stotis atidaryta Kaune.