Įmonės atstovai mano, kad jų verslą sužlugdyti bando VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT).
Tačiau pastarieji įsitikinę, kad "eTransport" iš tiesų nelegaliai vykdo taksi veiklą. Akcentuojama, kad pavėžėjimo funkciją teisės aktai Lietuvoje reglamentuos tik nuo kitų metų pradžios.

Nesutarimai

Įmonės "eTransport" atstovas Klaipėdoje Ilja Šarovas pasakojo, kad mūsų šalyje ši įmonė yra vienintelė lietuviško kapitalo įmonė, kurios konkurentai yra "Uber", "Taxify" ir "eTAKSI".
"Vilniuje ir Kaune, nors ir turime konkurentų, dirbame ramiai, o mums atėjus į Klaipėdos rinką prasidėjo pagalių kaišiojimai į ratus. Mes, vykdydami individualią veiklą, siūlome žmonėms pavėžėjimo paslaugą. Mokame mokesčius, viskas čia tikrai yra skaidru ir tvarkinga", - dėstė I. Šarovas.

Paprašytas paaiškinti, kuo skiriasi pavėžėjimo ir taksi paslaugos, pašnekovas sakė, kad žmonės už kelionę šiuo atveju gali susimokėti ne tik grynaisiais, bet ir banko pavedimu. "eTransport" automobilį galima išsikviesti telefonu ir per mobiliąją aplikaciją, kaip ir minėtus pavėžėjimo funkciją atliekančius konkurentus. Taksi naudoja taksometrą, o "eTransport" - GPS technologijas. "eTransport" nenaudoja taksi automobilių apipavidalinimo elementų - čia nėra geltonų valstybinių numerių, užrašo "taksi" ir vadinamųjų "šaškių".

Kiekvienas fizinis asmuo, anot I. Šarovo, turėdamas nuosavą automobilį ir išsiėmęs individualios veiklos pažymą, gali prisijungti prie sistemos ir finansiškai prisidurti prie savo pagrindinėje darbovietėje gaunamo atlyginimo. Vairuotojai esą pereina atrankas, automobiliai yra techniškai tvarkingi.

Tačiau įmonės veikla esą užkliuvo KKT. I. Šarovas dėstė, jog neseniai su juo susitikti panoro vienas iš įstaigos atstovų. Tačiau, paprašytas atsiųsti oficialų pakvietimą, šis tarsi įsižeidė ir to nepadarė.
Po minėto pokalbio telefonu, anot I. Šarovo, įvyko incidentas. Jam sėdint automobilyje į jį esą įsiveržė KKT kontrolierė ir pareikalavo parodyti dokumentus.

"Ji į automobilį įsėdo be mano leidimo ir net neparodė savo darbo pažymėjimo. Pareikalavau, kad kontrolierė išliptų, tačiau ji nesutiko ir aš, paleidęs variklį, nuvažiavau kartu su ja. Visą kelią reikalavau jos išlipti, tačiau ji vis tiek nesutiko. Galiausiai sustojau degalinėje, nes reikėjo įsipilti kuro. Ji išlipdama vis tiek reikalavo parodyti dokumentus. Tačiau "Klaipėdos keleivinis transportas" turi teisę tikrinti autobusus, "mikriukus", taksi, bet ne pavėžėjimo funkciją atliekančius automobilius", - dėstė pašnekovas.

Vėliau kontrolierė išrašė ir į automobilį įmetė administracinių teisių pažeidimo protokolą.

"Turime daug planų, tačiau kaip dabar išgyventi, nežinau", - nuogąstavo pašnekovas.

Nelegali veikla?

KKT Teisės ir kontrolės skyriaus vadovo Juliaus Pauliko manymu, šiuo metu "eTransport" nelegaliai užsiima taksi veikla.

"Atlikome keletą kontrolinių patikrinimų, kaip "eTransport" vykdo savo veiklą, ir nustatėme, kad tai - neteisėtai vykdoma taksi veikla. Žmogus automobilį išsikviečia paskambinęs nurodytu telefono numeriu, šis veža reikiamu maršrutu, vėliau žmogus už paslaugą susimoka ir už tai jam išduodamas kvitas. Pagal visus požymius tai yra taksi, kuriuo "eTransport" negali būti, nes tam neturi nei Savivaldybės leidimo, nei taksometro ar reikalaujamo automobilių apipavidalinimo", - dėstė J. Paulikas ir pridūrė, jog dėl to ir buvo surašytas protokolas su administraciniais nurodymais.
O už tai, kad buvo suvaržyta kontrolierės laisvė, kliudyta atlikti jos tiesiogines pareigas, o automobilio vairuotojas nevykdė kontrolierės reikalavimų, pradėta teisena.

J. Paulikas informavo, kad pavėžėjimo funkcija bus reglamentuota tik nuo 2017 m. sausio 1 d. Pašnekovas dėstė, jog pavėžėjimo paslaugą siūlantiems automobiliams nebus taikoma tokia griežta techninė patikra kaip taksi (pastarieji patikrą turi pereiti kas pusmetį), taip pat nereikės taksi vizualinio apipavidalinimo. Pavėžėjimams taip pat nereikia leidimų, taksometrų, tarifų. Pavėžėjimo veiklą jie esą galės vykdyti pagal savo sugalvotą sistemą - tarkime, žmonės juos galės išsikviesti internetu, programėlė planšetėje fiksuos nuvažiuotą atstumą.

Paklaustas, kodėl "eTransport" ir kitų panašių įmonių veikla neužkliuvo sostinės valdžiai, pašnekovas atsakyti negalėjo. Anot J. Pauliko, "Uber" veikla yra tarsi pilkojoje zonoje - aiškaus teisinio reglamento, kuriuo būtų galima priskirti prie vienos ir kitos šiuo metu galiojančios keleivių vežimo rūšies, nėra.

KKT direktorius Gintaras Neniškis pridūrė, jog pavėžėjimo funkcija turėtų būti ta, kai žmonės, važiuodami iš vieno taško į kitą ir norėdami sutaupyti, paveža ir kitus panašiu maršrutu keliaujančius žmones. Tačiau palįsdamos po tokia "vėliava" esą nori pasislėpti ir kai kurios taksi įmonės.

Visgi jis sakė besidžiaugiantis, kad atsiranda profesionalių pavėžėjimo paslaugą teikiančių įmonių, tačiau į "eTransport" vykdomą veiklą žiūri įtariai.

"Apie juos daug ką pasako elgesys su mūsų kontroliere..." - nutęsė pašnekovas.