Dėl pastaruoju metu rinkoje susiklosčiusios situacijos baltarusių gamybos sunkvežimiai paprasčiausiai nebegali konkuruoti, todėl daugelis šios gamyklos padalinių buvo priversti pereiti prie keturių ar netgi trijų darbo dienų savaitės.

Apverktiną situaciją galėtų išgelbėti aljansas su „Kamaz“, tačiau su šiuo projektu Baltarusijos valdžia jau seniai atsisveikino.

Paskutinę rugsėjo mėn. savaitę Baltarusijos žiniasklaidos priemonės pranešė apie Minsko automobilių gamykloje – vienoje svarbiausių šalies pramonės įmonių – sparčiai blogėja ekonominė situacija.

Kaip rašo gazeta.ru, dėl tam tikrų priežasčių baltarusiškų sunkvežimių paklausa sumažėjo, o nuo šių metų rugpjūčio mėn. dauguma „Maz“ padalinių perėjo prie trijų darbo dienų režimo.

„Paliko tik autobusų gamybą ir kelis siauros specializacijos specialistus kitose vietose, visus kitus išsiuntė namo, - patvirtino vienas gamyklos darbuotojas. – Taip buvo visą rugpjūtį. Ketvirtadienį priimamas sprendimas ir penktadienis skelbiamas nedarbo diena. Po to prie penktadienio prijungimas ir ketvirtadienis.

Trečiadienį priimamas sprendimas, kad ketvirtadienį nedirbame. Prastovos apmokamos – žmonės gauna 2/3 atlyginimo, bet premiją gauna tik darbininkai, techniniams darbuotojams jos neduoda.”

Žurnalistams „Maz“ darbininkai patvirtino, kad darbų apimtys pastaruosius du mėnesius gerokai sumažėjo. „Geriausiai sekasi autobusų gamybos padaliniui. Jie turi užsakymų iš Rusijos, iš visos Nepriklausomų valstybių sandraugos (NVS), todėl darbo jiems netrūksta.

Ten be jokių problemų dirbama visą savaitę, - pasakojo vienas gamyklos inžinierius. – O štai sunkvežimių gamyba turi problemų. Sandėliuose daug neišparduotų transporto priemonių. Svarbu, kad jų savikaina labai didelė. Gamyklai tenka milžiniška socialinė našta, daugybė nereikalingų darbuotojų.

Dėl šios priežasties įranga yra pasenusi, gamybos procesui išeikvojama daug energijos. Produkcijos vienetui išeikvojama dvigubai daugiau energijos nei Europoje. Labai žemas visų procesų informatizavimo lygmuo. Dėl šios priežasties tai, ką „Daimler“ gamykloje padaro vienas inžinierius, pas mus daro dešimt.

Neišvengiamai visa tai atsispindi ir savikaina. Skirtingi cechai dirba nevienodai: kabinų suvirinimo ir dažymo cechas turi darbų pakankamai, o štai daugelis kitų dirba pusiniu pajėgumu arba išvis nieko nedaro, - pasakojo vienas gamyklos darbuotojas. – Pagrindinis darbo konvejeris tai veikia, tai ne. Kita vertus, darbais apkrauti tie padaliniai, kurie daro ne patį sunkvežimį, o mašininius komplektus, reikalingus sunkvežimiui surinkti. Vėliau jie išsiunčiami į kitas šalis – Venesuelą, Iraną, Lenkiją ar dar kur.“

Pasirodžius pirmiesiems pranešimams apie trijų darbo dienų savaitę „Maz“ gamykloje įmonės komercijos direktorius Sergejus Zacharevičius žurnalistus informavo, kad dirbama atsižvelgiant į užsakymų kiekį ir užtikrinant optimalų darbo laiko paskirstymą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (176)