Rugsėjo 29 dieną minimos Pasaulinės jūrų dienos proga Europos Sąjungos (ES) statistikos tarnyba „Eurostat“ publikuoja duomenis apie tarptautinę prekybą prekėmis, vykdomą jūra, ir apie jūrų krovininį transportą.

Bendras per ES uostus gabenamų krovinių svoris 2014 metais sudarė beveik 4 mlrd. tonų. Dešimčiai didžiausių ES krovininių uostų teko maždaug trečdalis bendro per ES uostus gabenamų krovinių kiekio. Roterdamas (Nyderlandai) 2014 metais buvo judriausias krovininis uostas (422 mln. tonų, arba 11 proc. bendro per ES uostus gabenamo prekių kiekio). Aukštas pozicijas pagal šį rodiklį šiuo laikotarpiu užėmė ir Antverpeno uostas Belgijoje (180 mln. tonų, 5 proc.), Hamburgas Vokietijoje (126 mln. tonų, 3 proc.), Amsterdamas Nyderlanduose (97 mln. tonų, 3 proc.), Alchesirasas Ispanijoje (76 mln. tonų, 2 proc.) ir Marselis Prancūzijoje (74 mln. tonų, 2 proc.).

2015 metais laivai buvo pagrindinė transporto rūšis daugelyje ES narių. Aktyviausia prekyba prekėmis su ne ES šalimis, vykdoma jūra, užfiksuota Portugalijoje (81 proc. prekybos vertės), Kipre (80 proc.), Graikijoje (77 proc.), Ispanijoje (74 proc.), Maltoje (67 proc.), Italijoje (61 proc.) ir Suomijoje (60 proc.). Intensyvi prekyba prekėmis, vykdoma jūra, (per 50 proc.) užfiksuota ir Nyderlanduose, Rumunijoje, Bulgarijoje, Danijoje bei Vokietijoje. Kitame vertinimo skalės gale atsidūrė Čekija (12 proc.) ir Liuksemburgas (19 proc.), Airija bei Latvija (po 27 proc.), Austrija (31 proc.) ir Kroatija (35 proc.). Lietuvoje užsienio prekyba prekėmis, vykdoma jūra, sudarė 42,4 proc. prekybos vertės.

Jūrų transportui tenka labai svarbus vaidmuo Europos Sąjungos (ES) tarptautinėje prekyboje prekėmis. 2015 metais ES prekybos prekėmis, vykdomos su trečiosiomis šalimis (ne ES šalimis) jūra, vertė siekė beveik 1,777 mlrd. eurų ir sudarė apie 51 proc. ES prekybos prekėmis. 53 proc. ES importuotų prekių Europos Sąjungą pasiekė jūra, laivais į trečiąsias šalis buvo eksportuota 48 proc. ES prekių. Per pastaruosius dešimt metų jūrų transporto, naudojamo ES prekyboje prekėmis, apimtys šiek tiek padidėjo; 2006 metais jūra buvo vykdoma mažiau nei pusė (47 proc.) ES prekybos prekėmis su trečiosiomis šalimis.