Iš šiuo metu veikiančių 112 degalinių planuojama palikti tik 20, kuriose išliks visiškas aptarnavimas. Bendrovės teigimu, tai verčia daryti auganti konkurencija, kurią didina sėkmingai veikiančios automatinės degalinės, trečiadienį rašo dienraštis "Lietuvos rytas".

Įprastos degalinės automatinėmis bus keičiamos pamažu. Pasak "Lukoil Baltija" vadovo Ivano Paleičiko, bendrovė degalinių keitimą norėtų atlikti kuo greičiau, tačiau tokiu atveju tektų atleisti 1500 žmonių.

Vienos degalinės permontavimas į automatinę kainuoja apie 150 tūkstančių litų. I.Paleičiko duomenimis, pakeisti visas įprastas "Lukoil Baltija" degalines reikėtų apie 15 mln. litų. Dar šįmet pertvarka turėtų prasidėti Vilniuje, vėliau - kituose miestuose. Tuo tarpu apie reformas provincijoje "Lukoil Baltija" vadovas kalba atsargiau.

"Mažesnių miestų ar miestelių gyventojai vengia automatinių degalinių. Todėl ten viską pertvarkysime vėliausiai", - sakė I.Paleičikas, manantis, kad keitimas į automatines degalines apyvartą sumažins 10-15 procentų.

Automatinėse degalinėse benzinas paprastai kainuoja keliais centais pigiau nei įprastose, kur dirba žmonės. "Lukoil Baltija" ketina automatinėse degalinėse susilyginti kainomis su kitomis be operatorių dirbančiomis degalinėmis.

"Jiems nėra jokių papildomų išlaidų, todėl ir benzinas pigesnis. Mes, išlaikydami žmones, negalime sau leisti tokių kainų", - tvirtino I.Paleičikas. Anot jo, degalinėse veikiančių parduotuvių pelno nepakanka išlaikyti ten dirbančius žmones. "Lukoil Baltija" iš parduotuvių uždirba apie 10 mln. litų pelno, tačiau vien darbuotojų atlyginimams tenka išleisti 30 mln. litų.

"Kai kuriose degalinėse dirba po 6, 8 ar net 12 žmonių, nes tai -pamaininis darbas. Todėl tenka kilstelėti degalų kainą. Dėl degalinės darbuotojų litro benzino kaina pakyla net 12 centų", - skaičiuoja "Lukoil Baltija" vadovas.

Lietuvos naftos produktų mažmeninės prekybos įmonių asociacijos vadovas Mindaugas Palijanskas sakė, kad Lietuvoje dauguma degalinių, kuriose yra darbuotojų, iš parduotuvių neišsilaiko.

"Per metus susikaupia didelės sumos atlyginimams. Sutaupant šiuos pinigus, galima plėsti degalinių tinklą. Juk todėl automatinių degalinių dabar sparčiai daugėja", - įsitikinęs M.Palijanskas.

Antras pagal dydį degalinių tinklas "Lietuva Statoil" nesirengia keisti visiško aptarnavimo degalinių automatinėmis. "Mūsų strategija yra plėsti visiško aptarnavimo degalinių tinklą Lietuvoje", - dienraščiui teigė bendrovės "Lietuva Statoil" generalinė direktorė Anne Martory.

"Lietuva Statoil" valdo 59 visiško aptarnavimo bei keturias automatines degalines "1-2-3".

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją