Judrioje vietoje formuojasi spūstys, driekiasi vilkikų eilės, o smulkūs eismo įvykiai tapo kasdienybe.

Kelio ženklus pakeitė šviesoforas

Sankryža su Garažų gatve judriame Taikos prospekte ilgai buvo tikras galvos skausmas ir kelių policijos pareigūnams, nespėdavusiems registruoti eismo įvykių, ir ją įveikti pasiryžusiems vairuotojams.

Sudėtingiausia būdavo kirsti 4 eismo juostų Taikos prospektą vykstant iš šalutinių gatvių ar iš jų sukti į kairę.

Netoliese įsikūręs automobilių turgus, čia pat – prekybos miestelis „Urmas“, todėl savaitgaliais eismo sąlygos dar pablogėdavo.

Neapsikentus daugybės skundų ir nuolatinių avarijų, buvo pastatyti kelio ženklai, draudžiantys iš šalutinių gatvių važiuoti tiesiai ar sukti į kairę. Palikta galimybė sukti dešinėn, važiuoti tiesiai ir, radus galimybę, – apsisukti.

Ši reforma lauktų rezultatų nedavė, todėl praėjusių metų pabaigoje šioje sankryžoje išdygo šviesoforas. Kai kurie vairuotojai skundžiasi, kad eismo sąlygos dar pablogėjo, per rytinį ir vakarinį piką čia formuojasi didelės spūstys.

Po remonto – avarija

„Prieš kelias dienas patekau į tragikomišką situaciją. Atvykusi pasiimti suremontuoto automobilio į Garažų gatvėje esantį autoservisą „Auto Akstė“ po kelių minučių turėjau vėl į jį grįžti“, − leidiniui „Savaitraštis Kaunui“ sakė ne vieną dešimtmetį automobilį vairuojanti kaunietė Vitalija.

Moteris tikino, kad iš autoserviso norėjo pasukti kairėn. Pirmoje eismo juostoje buvo išsirikiavę vilkikai, jų vairuotojai padarė tarpą, neužstatė išvažiavimo.

„Išvažiuodama bandžiau apsidairyti, ar keliu nevažiuoja kiti automobiliai. Deja, to padaryti nepavyko, vaizdą visiškai buvo užstojusios aukštos vilkikų puspriekabės“, − sakė kaunietė.

Vos tik išvažiavus į kelią ir sukant kairėn į automobilį rėžėsi jaunos merginos vairuota mašina. Smūgis nebuvo stiprus, žmonės nenukentėjo, bet ką tik remonto dirbtuvėse pabuvojusį automobilį teko gabenti atgal – per avariją sudužo žibintas, buvo sulankstytas sparnas, nukrito buferis.

„Serviso darbuotojai man paaiškino, kad esu ne pirma ir, ko gero, ne paskutinė nelaimėlė. Pasak meistrų, į analogiškas situacijas vairuotojai šioje vietoje patenka nuolat. Aš materialinių nuostolių nepatyriau, automobilis draustas KASKO draudimu, bet ką daryti tiems, kurie tokio draudimo neturi?“ − liūdnai konstatavo kaunietė.

Verslininkas peikia šviesoforą

Garažų gatvėje įsikūrusios automobilių remonto įmonės „Auto Akstė“ savininkas ir vadovas Algimantas Akstinas neslėpė – šalia esančioje sankryžoje įrengus šviesoforą eismo sąlygos itin komplikavosi.

„Anksčiau stovėjo kelio ženklai ir tiesiai kirsti sankryžą buvo draudžiama. Ilgainiui visi vairuotojai prie jų įprato, sukdavo į dešinę ir, pasitaikius galimybei, apsisukdavo, todėl šioje sankryžoje anksčiau niekada nebuvo automobilių grūsčių.

Aišku, kai koks nedrausmingas vairuotojas sankryžą nuspręsdavo kirsti važiuodamas tiesiai, pasitaikydavo eismo įvykių“, − sakė verslininkas.

A. Akstinas konstatavo, kad problemos prasidėjo sankryžoje įrengus šviesoforą. Pasak jo, vykstant visomis kryptimis nemažai laiko reikia praleisti laukiant eilėje, eismo sąlygas komplikuoja ir tai, kad pramoniniame miesto rajone nuolat važiuoja nemažai vilkikų.

Krovininiai automobiliai su ilgomis puspriekabėmis negali manevruoti taip, kaip lengvieji, todėl susidaro spūstys.

„Išvažiuojant iš mūsų teritorijos reikia saugotis, kad nenutiktų taip, kaip jūsų kalbintai vairuotojai. Sunkumų neišvengia ir į darbą vykstantys mūsų darbuotojams. Jie priversti stovėti kamštyje ir laukti, kol pasikeitus keliems šviesoforo ciklams automobilių eilė sumažės. Galiu atsakingai konstatuoti – įrengus šviesoforą sankryžos pralaidumas labai sumažėjo“, − sakė A.Akstinas.

Vienintelė išeitis – koreguoti šviesoforo darbą

Panaši problema egzistuoja ir nuo prekybos miestelio „Urmas“ vykstant šios sankryžos link.

Prieš šviesoforu reguliuojamą sankryžą, stengiantis, kad nesusidarytų transporto grūstys, įrengta papildoma eismo juosta kairėn sukantiems automobiliams.

Deja, ši naujovė, pasiteisinusi pagrindinėse miesto transporto arterijose, šioje siauroje gatvelėje, regis, duoda daugiau žalos nei naudos.

Kairėn sukti laukiantys automobiliai dažnai netelpa ypač trumpame „apendikse“, o rikiuodamiesi prieš jį užtveria kelią tiesiai važiuojantiems vairuotojams. Šiems nelieka nieko kito, tik laukti, kol užsidegus kairėn sukti leidžiančiam šviesoforo signalui sumažės šio posūkio laukiančių automobilių eilė.

Vienintelė išeitis – platinti kelią. Galima tik spėlioti, kas tai padarys nuo miesto centro nutolusioje pramoninės zonos gatvelėje.

Kauno savivaldybės atstovų pasiteiravus, ar jiems žinomos bėdos, su kuriomis susiduria šią sankryžą kertantys vairuotojai, sulaukta teigiamo atsakymo.

Jų teigimu, šviesoforas čia buvo įrengtas, nes nelemtoje sankryžoje itin dažnai įvykdavo skaudžių eismo nelaimių. Eismo saugumo specialistai tikino, kad bus bandoma koreguoti šviesoforo darbo ciklus, galbūt taip pavyks sumažinti čia susidarančias spūstis.