Danijos kompanijai DFDS priklausanti Lietuvos keltų bendrovė "Lisco Baltic Service" (LBS) šį sezoną neplanuoja didinti krovinių gabenimo tarifų ir laivybos sektoriuje taikomos priemokos už degalus.

Pasak LBS komunikacijos ir reklamos grupės vadovo Vaidoto Klumbio, priemokos už degalus dydis nėra pastovus, nustatomas kas mėnesį pagal vidutinę degalų kainą rinkoje, tačiau LBS jo nekeitė nuo vasaros pradžios. Šiuo metu priemoka sudaro 15 litų keleiviui ir daugiau kaip 6 litus už linijinį krovinio metrą.

"Kompanijos išlaidos degalams realiai daug didesnės, mokestis jų neatperka, tačiau kainų kėlimą riboja konkurencija. Tarifų taip pat neplanuojame šiemet didinti, nes juos reguliuoja ne tik degalų kainos, bet ir laivybos rinka, žmonių perkamoji galia", - sakė V.Klumbys.

Bendrovės "Lietuvos jūrų laivininkystė" vadovas Vytautas Vismantas teigė, jog degalų ir tepalų kainų didėjimas smarkiai veikia laivybą, bet finansiškai bendrovės kol kas nenualino - ją gelbsti apdairumas išnuomojant laivus.

"Degalų brangimas užkrautas ant nuomininko pečių. Esame išnuomoję laivus penkeriems metams specialiomis sąlygomis, pagal kurias laivo nuomininkas pats ieško krovinių, moka už degalus, uosto rinkliavas, krovos darbus, locmanų paslaugas", - teigė V.Vismantas.

Tačiau jis nuogąstavo, kad dėl dvigubai per metus pabrangusios naftos ir laivų degalų kainos pakilo nuo 180 iki 280 JAV dolerių už toną (neskaitant akcizų), tad artėja laikas, kai laivų nuomininkai gali paprašyti nuolaidų.

Bendrovės "Limarko laivininkystės kompanija" (LLK) finansų direktoriaus Renaldo Vyšniausko teigimu, kad ir kokios būtų laivų naudojimo sąlygos, brangstantys degalai neigiamai veikia grynąjį įmonės pelningumą.

Šiuo metu LLK turi 13 trampinių ir refrižeratorinių laivų, kurie dirba visame pasaulyje. Vieni laivai perduoti operatoriams, kiti išnuomoti krovinių savininkams, keliems bendrovė pati ieško krovinių.

"Brangsta degalai - laivynui blogai, nes vežimo kainos nedidėja taip sparčiai kaip išlaidos degalams. Tačiau planuoti finansiniai rezultatai neturėtų stipriai pasikeisti, nes numatydami išlaidas atsižvelgėme į degalų branginimą, nors ir ne visai tiksliai pataikėme", - sakė R.Vyšniauskas.

Plačiau apie tai skaitykite "Lietuvos žiniose"