Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidentas Algimantas Kondrusevičius, teigia, jog kylančios kainos gali smarkiai paveikti logistikos bendrovių verslą. Jau dabar pradėta kol kas nežymiai kelti transportavimo paslaugų kainas. Jei degalai ir toliau brangs, vežėjai bus priversti dar didinti krovinių gabenimo įkainius.

"Dauguma logistikos įmonių pastaruosius metus uždirba minimalų pelną. 2004 m. pelnas siekė vos 3 proc., palyginti su 6 proc. 2003 metais",- sakė A.Kondrusevičius.

Vežti krovinius į Rytų Europos šalis yra pigiau negu į Vakarų Europą. Tačiau nežinia, kiek laiko išsilaikys kainų skirtumas. Europos Sąjungoje kelių transportu gabenama 90 proc. krovinių. Dėl didesnio užsakymų kiekio Lietuvos vežėjai turi orientuotis į Vakarų rinką, nors krovinius gabenti ES keliais brangiau.

Bendrovės "Balti Logistika" logistikos vadovė Rūta Gudavičienė teigė, jog dėl brangstančių degalų įmonės užsakymų skaičius nesumažėjo.

"Transportavimo paslaugų kainos mūsų įmonėje kyla nežymiai, nors degalai pabrango labai smarkiai. Konkurencija didžiulė - jei pakelsime kainas, prarasime dalį užsakovų. Daugumos logistikos bendrovių pelnas mažėja, nes vežėjai, nedidindami kainų, nori išlaikyti užsakymų stabilumą", - sakė R.Gudavičienė.

Tuo tarpu Kaune veikiančios bendrovės "Septyni keliai" direktoriaus pavaduotojas Eduardas Pacevičius teigė, jog įmonės nelabai nori didinti kainas, bet yra priverstos tai daryti. "Esame nedidelė bendrovė, todėl staigiai pakelti kainas mums nebūtų naudinga", - sakė E.Pacevičius.

Anot jo, užsakymų skaičius yra stabilus ir neturėtų mažėti. "Septyni keliai" daugumą krovinių gabena į Vakarų Europos šalis. Vilniuje įsikūrusios įmonės "Vakarų transportas" generalinis direktorius Andrius Stanys taip pat teigė, kad pakelti kainas rinkoje yra ganėtinai sunku, todėl kartais tenka imtis gudrybių.

"Norėdami neprarasti stabilumo su dauguma klientų pasirašome ilgalaikes sutartis. Jose yra numatyta sąlyga, jog brangstant degalams atitinkamai kils ir mūsų paslaugų kainos. Tai padeda apsaugoti įmonę nuo didelių nuostolių ir iš dalies užtikrina tą patį klientų skaičių bei apyvartos augimą",- sako A.Stanys.