Patenkintų artėjančiomis darbų pabaigtuvėmis daug, tačiau yra ir nelaimingų.

Palikti nežinioje

Virbališkių k., Šakių plento, gyventojui Egidijui Povydžiui jau nusibodo mindyti valdiškų institucijų slenksčius. Baigiantis kelio rekonstrukcijai, vyriškis vis dar negauna atsakymo, ar bus įrengta įvaža į jo sodybą. Kelininkai, įrengę naujų įvažų, iš sąrašo išbraukė kelis dešimtmečius teisėtai esančią Šakių pl. 50.

Gal situacija būtų mažiau jautri ir skausminga, jei minėta įvaža nevestų prie geltono namelio, skelbiančio, kad čia pardavinėjami ant žarijų kepti viščiukai. Užsukti jų nusipirkti mėgo ne tik važiuojantys pro šalį, nemažai nuolatinių pirkėjų specialiai atkakdavo iš Kauno ar kitų vietovių.

„Jei įvažą panaikins, mūsų verslas žlugs“, − neabejojo E. Povydis ir retoriškai klausė, kas kompensuos nuostolius, nes kuriant verslą teko nemažai investuoti.

Vienoje iš institucijų Virbališkių k. gyventojas išgirdo atsakymą, kad įvažos mažina saugumą. Kas būtų, jei visi užsigeistų, kad jos vestų prie kokios nors prekyvietės?

Visiškai kitaip kalbėjo Kauno rajono savivaldybės mero pavaduotojas Kęstutis Povilaitis.

„Eismo saugumas, be abejo, yra svarbus, tačiau ne mažiau svarbus ir gyventojų patogumas. Kalbant apie E. Povydžio atvejį, situacija išties nesuprantama – kaip galima naikinti teisėtą įvažą? Kauno rajono savivaldybė visada pasisakė už smulkųjį verslą, čia jau būtų jo naikinimas. Tikimės, kad klausimą pavyks išspręsti nepažeidžiant šio verslininko interesų“, − sakė K. Povilaitis.
„Jei įvažą panaikins, mūsų verslas žlugs“, − neabejojo E. Povydis ir retoriškai klausė, kas kompensuos nuostolius, nes kuriant verslą teko nemažai investuoti.

Ir vicemeras, ir kelią remontuojančios bendrovės „Autokausta keliai“ darbų vadovas Regimantas Selvestravičius patikino, kad Lietuvos automobilių kelių direkcijai priėmus sprendimą atkurti istorinį teisingumą, kliūčių įrengti įvažą nebus ir oficialiai pasibaigus rekonstrukcijos darbams.

Paskutiniai akordai

R. Selvestravičius tvirtino, kad kelio Kaunas−Šakiai rekonstruojamame ruože asfaltavimo darbai eina į pabaigą. Juos baigus, dar reikės pastatyti kelio ženklus, paženklinti asfalto dangą ir įrengti kelkraščius.

Bendrovės „Autokausta keliai“ darbų vadovas tikino, kad didelių sunkumų rekonstruojant šią atkarpą nebuvo, darbus šiek tiek stabdė drėgni pavasario orai, bet tai nesutrukdė rekonstrukciją baigti numatytu laiku.
Rekonstruojma kelio Kaunas - Šakiai atkarpa

Rekonstruojant kelio Kaunas−Šakiai 6,5 km atkarpa nuo sankryžos į Juragius iki Zapyškio miestelio paplatinta nuo 6 m iki 8 m ir išasfaltuota. Kelių remontininkams teko nukasti gruntą, suformuoti naują kelio sankasą, įrengti šalčiui atsparų sluoksnį, suformuoti naujus griovius kelio kraštuose, sutvarkyti nuovažas, įvažas ir įrengti pralaidas.

Kelyje vienu metu dirbo net trys kelių remonto įmonės, tarp jų ir Latvijos įmonė ACB.

Palengvėjimas laukia visų

Pasibaigus rekonstrukcijai, lengviau galės atsipūsti vairuotojai, nes nebereikės gaišti laiko spūstyse. Praėjusių metų lapkričio 25 d. Kauno rajone prasidėjus valstybinės reikšmės 140-ojo krašto kelio Kaunas−Šakiai rekonstravimo darbams, tranzitinio transporto eismas buvo nukreiptas aplinkiniais keliais, o gyventojams ir visuomeniniam transportui sudarytos sąlygos važiuoti remontuojamu kelio ruožu.

Pirmajame darbų etape visiškai uždarius maždaug 2 km ilgio kelio ruožą, vedantį per Kačerginės mišką, šioje vietoje eismas buvo nukreiptas 1908-uoju keliu per pačią Kačerginę.

Jau tada internete pasipylė nepatenkintų vairuotojų skundai ir kritika.

Pavasarį, remontininkams pradėjus intensyvius darbus kelio atkarpoje nuo sankryžos į Juragius iki sankryžos į Kačerginę, vienu metu buvo leidžiama važiuoti tik viena eismo juosta, o eismas reguliuojamas laikinais šviesoforais. Vėliau eismas šia kelio atkarpa buvo visiškai sustabdytas, krovininis eismas nukreiptas apylanka Juragių keliu, lengvasis bei viešasis transportas − apylanka per Pyplius.

Tada jau piktinosi ne tik vairuotojai, bet ir kaimų, per kurios buvo nukreiptas eismas, gyventojai.

„Be abejo, vairuotojai patyrė šiokių tokių nepatogumų, tekdavo gaišti sankryžose. Nenorėčiau sutikti, kad vairuotojai spūstyse sugaišdavo net 45 min.

Dažnai spūstys susidarydavo ir dėl pačių vairuotojų kaltės, jie važiuodavo nepaisydami draudžiamųjų ženklų, nesilaikydavo šviesoforų signalų, ne visi norėdavo rinktis apylankas. Žmonėms dar trūksta eismo kultūros“, − sakė bendrovės „Autokausta keliai“ darbų vadovas R. Selvestravičius.

Kas kentėjo labiau?

Bendrovės atstovui pritarė ir Pyplių kaimo gyventojai. „Per Pyplius kelias siaubingas, o dar labiau baisu dėl vairuotojų nedrausmingumo. Lekia, lenkia, skuba, ženklų nesilaiko. Kodėl leidžiama važiuoti sunkiasvoriams automobiliams, krovininiams, didžiuliams automobiliams? Baisi netvarka: praleidus tokį srautą automobilių, iš mūsų gabaliuko asfaltuoto kelio liks tik prisiminimai“, − internete piktinosi nuolatine Pyplių gyventoja prisistačiusi moteris.

Galima tik pasvarstyti, kas labiau kentėjo dėl kelio rekonstrukcijos – vairuotojai ar minėto kaimo gyventojai. Sausomis dienomis Pypliai skęsdavo dulkėse, jų sukildavo tiek, kad vairuotojams tekdavo įsijungti gabaritines šviesas. Įveikus apylanką, jų vargai baigdavosi, o gyventojai dulkėse trokšdavo nuo ryto iki nakties.

Besidžiaugiančių nebuvo ir palijus – važiuotiesiems tekdavo dažniau užsukti į automobilių plovyklas, gyventojams – patiems kuopti purvu apdrabstytus langus. Neiškentę Piliakalnio gatvės gyventojai savo kiemą net buvo aptvėrę polietileno plėvele.

Pabaigtuves žada rugsėjį

Kelininkai intensyviai triūsia ir kitame krašto kelyje. Orams atšilus, akcinė bendrovė „Kauno tiltai“ pradėjo rekonstruoti kelio Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda ruožą nuo 18 iki 21,54 km, t. y. nuo Kulautuvos sankryžos iki posūkio į Bubių gyvenvietę. 3,52 km ilgio atkarpoje esanti 6 m pločio važiuojamoji asfalto danga bus praplatinta nuo 6 m iki 8 m., atliekamos visos kelio dangos, pralaidų, pakelės drenažo rekonstrukcijos. Šioje atkarpoje yra tvarkomas kelio reljefas, kad būtų pagerintas bendrasis kelio matomumas.

Kauno rajono savivaldybės administracijos Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas Tautvydas Tamošiūnas sakė, kad čia situacija sunkesnė, nes nėra aplinkinių kelių, transporto eismas vyksta remontuojamu ruožu.
„Rekonstruojant kelio Kaunas–Jurbarkas ruožą ties Bubiais ir Kulautuva, darbai vyksta visu pajėgumu pagal grafiką ir netgi jį lenkiant“, − teigė bendrovės „Kauno tiltai“ komunikacijos specialistė Ieva Paliliūnienė.

Pasak I. Paliliūnienės, dabar jau baigti drenažo, pralaidų įrengimo darbai, įrengta apie 70 proc. sankasų, 60 proc. – šalčiui atsparaus sluoksnio, 40 proc. – skaldos pagrindų. Šią savaitę tam tikrose kelio ruožo atkarpose jau planuojama pradėti asfaltavimo darbus.

„Gyventojai pabaigtuvių gali tikėtis rugsėjį: daroma viskas, kad būtų laikomasi sutarties sąlygų ir netgi planuojama darbus baigti šiek tiek anksčiau, negu numatyta sutartyje. Galime pažadėti, kad jau nuo liepos šiose kelio atkarpose eismo sąlygos kur kas pagerės, nes transporto eismas bus kreipiamas jau rekonstruota kelio danga“, − sakė I. Paliliūnienė.