Susitikime trečiadienį Estijos premjeras Taavi Roivas ir Lenkijos premjere Beata Szydlo daugiausiai dėmesio skyrė liepą vyksiančiam NATO viršūnių susitikimui.

„Labai daug kas sieja infrastruktūros srityje: įgyvendinami bendri projektai, kuriuos norime vykdyti Europos Sąjungos lėšų pagrindu“, – po susitikimo surengtoje bendroje spaudos konferencijoje sakė B.Szydlo.

Tarp tokių projektų ji paminėjo „Via Baltica“ ir „Rail Baltica“.

„Lenkijos pusė labai aktyviai dalyvaus įgyvendinant tuos tikslus. Kalbant apie veiklą infrastruktūros srityje, tikiuosi, kad Lenkija padarys labai didelę pažangą finansavimo perspektyvos atžvilgiu“ – pabrėžė B.Szydlo.

„Laikomės bendros pozicijos daugelyje temų – pavyzdžiui, taip pat dalijamės bendra atsakomybe už Baltijos regiono saugumą bei gynybą, už NATO ir Europos Sąjungos vienybės palaikymą, remdamiesi demokratijos, įstatymų viršenybės ir žmogaus teisių vertybėmis“, – sakė T.Roivas.

Baltijos šalys „Rail Baltica“ projektui yra įkūrusios bendrą „RB Rail“ įmonę., kurios valdyba kol kas nesuformuota dėl kai kurių šalių nesutarimų. Projektui laukiama Europos Sąjungos (ES) finansavimo.

Bendra „Rail Baltica“ vėžės vertė, įvairiais skaičiavimais, siekia 3,7-5,2 mlrd. eurų. Lietuvoje atkarpos ilgis siekia 366 kilometrų - čia bus statomas ne tik kelias nuo iki Latvijos sienos, bet ir nuo Kauno iki Vilniaus. Latvijoje ir Estijoje trasos ilgis sieks maždaug po 300 kilometrų, o Lenkijoje - 430 kilometrų.

„Rail Baltica“ geležinkelis yra sudedamoji tarptautinio transporto koridoriaus „North Sea-Baltic“ dalis, kuris sujungs Beniliukso šalis, Vokietiją, Lenkiją, Lietuvą, Latviją, Estiją bei Suomiją.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)