Jaunos šeimos ir studentai yra tikslinės šių automobilių, kainuojančių apie 10 tūkst. eurų, pirkėjų grupės. Ekspertai tikina, kad pigios naujos nedidelės mašinėlės sparčiai įsitvirtins, o gal net pradės naujas tendencijas pagrindinių prekės ženklų - "Porsche", "Mercedes-Benz" ir BMW grupėje.

"Brangstanti nafta ir mažėjančios pajamos privertė Vokietijos gyventojus daugiau galvoti apie sąnaudas", - sakė "Hypovereinsbank" ekspertas Albrechtas Denninghoffas. Baziniai automobiliai jau nebėra siejami su vairuotojais, kurie negali įpirkti ko nors geresnio, bet laikomi praktiškais ir net madingais.

Vienas iš didžiausių šių dienų favoritų yra "Renault" "Dacia Logan". Šis automobilis buvo sukurtas Rytų Europos rinkai, jo prekės ženklas Rumunijoje žinomas jau keletą dešimtmečių. Šis automobilis neturi tokių komforto priedų kaip automatiškai atidaromi langai ir oro kondicionierius. Automobilių siunta, skirta Prancūzijai, buvo išparduota per savaitę, ir "Renault" tikisi Vokietijoje per metus parduoti 3 tūkst. "Logan".

"Logan" yra labai geras produktas, - sakė "Renault" atstovas spaudai Vokietijoje. - Jis yra sukurtas žmonėms, kuriems tik reikia nuvykti iš taško A į tašką B ir kurie savo automobilį laiko tik transporto priemone, o ne prabangos atributu". Tačiau, kai kurie galimi pirkėjai gali nusisukti, nes "Logan" prastai pasirodė pirmaujančio Vokietijos automobilių klubo ADAC surengtuose saugumo testuose.

Bazinė "Volkswagen Fox" versija gali netapti "liaudies automobiliu", tačiau kompanija laiko modelį sėkmingu. "Fox" parduodamas už 9 tūkst. eurų. Vos pasirodęs rinkoje balandžio mėnesį automobilis pagal registracijos statistiką tapo savo klasės lyderiu.

Automobilių gamintojai mano, jog pigūs modeliai yra vienas iš būdų didinti pardavimus Vokietijoje, kur vartotojų pasitikėjimas yra rekordiškai mažas. "Tai - pigiausias būdas išplėsti turimą rinkos dalį", - mano "Bamberg University" automobilių ekspertas Wolfgangas Meinigas.

Itin gerbiamas sektoriaus ekspertas - profesorius Ferdinandas Dudenhoefferis prognozuoja, kad naujos pigios mašinos ilgainiui sumažins garsių rinkoje modelių, tokių kaip "Volkswagen Golf" ir "Opel Astra", pardavimus. "Vidutinės 16 proc. prekybininkų nuolaidos jau dabar siekia visų laikų rekordą", - pažymi jis.

Prognozuojama, kad Vokietijoje šiemet bus parduota 3,25 mln. automobilių.

F.Dudenhoefferis yra įsitikinęs, kad automobilių rinkos augimą šiemet lems daugiausia pigūs modeliai ir prognozuoja, kad šių modelių rinkos dalis išaugs nuo 3,9 proc. iki 7 proc. 2006 metais.

Kol kas šiemet pigių nedidelių automobilių, tokių kaip "Ford Ka", "Fiat Panda" ir "Smart Fortwo", pardavimai iš tikrųjų buvo mažesni nei pernai, tačiau nauji modeliai situaciją turėtų pakeisti.

Per ateinančias keletą savaičių rinkoje pasirodys "Citroen C1", "Toyota Aygo" ir "Peugeot 107", kurie kainuos nuo 8,4 tūkst. iki 8,95 tūkst. eurų.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją