Trečioji naujiena susijusi su kelionės kaina, – nuostolingai maršrutinių taksi verslą vykdanti bendrovė „Kautra“ nuo kovo 1 dienos bilieto kainą kilstels iki 1 euro. Kol kas viena kelionė Kaune kainuoja dešimčia centų mažiau.

Nuo rugsėjo 1 dienos mėnesinį elektroninį bilietą už 35 eurus įsigiję keleiviai maršrutiniais taksi be jokių apribojimų ir papildomų mokesčių galės naudotis visomis savaitės dienomis. Ne mažiau svarbi galimybė per 30 minučių nuo bilieto pažymėjimo persėsti į kitą maršrutinį taksi ir tęsti kelionę už tai papildomai nemokant.

Bendrovės „Kautra“ atstovų teigimu, pusės valandos persėdimo galimybė leis dar greičiau ir patogiau judėti Kauno mieste. Pavyzdžiui, keleivis, vykstantis 55-uoju maršrutiniu taksi, gali važiuoti iki Kauno klinikų, vėliau persėsti į 53-iąjį ir pasiekti Autobusų stotį už vieno bilieto kainą.

Anot „Kautros“ atstovo Mindaugo Sakalausko, ši bendrovė maršrutinių taksi paslaugas Kaune pradėjo teikti 2014 metų rugsėjį. Norint tokią veiklą tęsti, kelionės kaina turi didėti 10 euro centų.

„Pradėjome darbą ir ilgainiui pamatėme, kad daug investavus į įrangą, mokant visus mokesčius bei turint tokius maršrutus, kuriuos dabar turime, ši veikla yra nuostolinga. Vienintelis pajamų šaltinis, iš kurio šioje veikloje gyvenama, yra bilietų pardavimas keleiviams. Deja, šiuo metu mikroautobusais važiuoja per mažai keleivių. Kainos pakėlimas kažkiek sumažins patiriamus nuostolius bei prisidės prie naujovių įdiegimo. Tikimės, kad ir pagreitins keliones autobusu, nes vairuotojams nebereikės ieškoti smulkios 10 centų grąžos kiekvienam keleiviui“,– teigė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Pasak jo, paradoksalu, bet prie keleivių sumažėjimo labiausiai prisidėjo atpigęs kuras. Mažėjant jo kainoms, mažėja ir keleivių, nes jie persėda į automobilius. Tai pastebima visame viešajame transporte.

„Dar sieksime sutrumpinti maršrutinių taksi maršrutų aptarnavimą vakarais iki 20 val. Nuolat stebime keleivių srautus ir matome, kad vakarais maršrutiniai taksi važinėja tušti. Būtent tokiam aptarnavimui, kai yra mažai keleivių, ir yra skiriamos dotacijos miesto autobusams bei troleibusams. Maršrutiniams taksi jos neskiriamos. Kainos keitimas, darbo laiko trumpinimas ir e.bilieto įvedimas yra bendras veiksmų planas siekiant optimizuoti šią veiklą. Šie sprendimai daromi išanalizavus mūsų darbo patirtį“, – pabrėžė L. Skardžiukas.

Pasak Kauno valdžios atstovų, važiavimo kainos kėlimas nėra malonus sprendimas, bet šioje situacijoje jis neišvengiamas.

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras priminė, jog savivaldybė, siekdama, kad dalyvautų kuo daugiau vežėjų, konkursus skelbė atskirai kiekvienam maršrutui.

„Dabar turime 7 atskiras sutartis kiekvienam maršrutui. Vadinasi, vežėjas, patirdamas nuostolius, gali tiesiog nutraukti sutartis nuostolingiausiuose maršrutuose ir nepraras teisės dirbti pelningesniuose maršrutuose. Tai būtų kur kas didesnė blogybė keleiviams nei nedidelis tarifo padidinimas. Galiojantys įstatymai neleidžia kompensuoti nuostolių mikroautobusų maršrutuose, todėl negalime tikėtis, kad privatus verslas ilgai dirbs nuostolingai“, – aiškino P. Keras.

ELTA primena, kad bendrovė „Kautra“ 2014 metais laimėjo visose septyniose konkurso vežti keleivius vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutinių taksi maršrutais dalyse ir pasirašė su Kauno miesto savivaldybe sutartis aptarnauti 51, 52, 53, 54, 55, 56 ir 57 maršrutus.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (115)