Sostinės meras Remigijus Šimašius kalbėdamas žurnalistams apie naują paslaugų teikėją pabrėžė, kad tai nėra taksi paslauga, o dalinimosi kelionės paslauga bei išvardijo, kuo jos skiriasi.

„Tokia paslauga nėra taksi paslauga, tad neliks A juostų privilegijos, jeigu automobilyje nėra daugiau kaip 4 keleivių, negalima sustoti gatvėje ir paimti keleivių, kitaip yra reglamentuojama atsiskaitymo tvarka, - vardijo meras. - Aš tai vertinu ne kaip privilegijuotą padėtį, o kaip kitokią paslaugą.“
Aleksandras Zubriakovas, Remigijus Šimašius

Pavyzdžiui, „Uber“ nepriima atsiskaitymų grynaisiais, todėl visi keleivių mokėjimai bus matomi elektroninėje bendrovės įmokų sistemoje. Šioje sistemoje turi būti iš anksto užregistruotas tiek „Uber“ vairuotojas, tiek keleivis.

R. Šimašius pridūrė, kad antradienį buvo susitikęs ir su taksi verslo atstovais.

„Taksi versle mano tikslu yra skaidri ir gera sistema, nes dabar joje velnias koją gali nusilaužti“, - sakė politikas.

Meras dėstė, taksi ženklinimas istoriškai atsirado tuomet, kai tokio ženklinimo reikėjo saugumui užtikrinti, kad veiklą galėtų teikti tik patikrinti vairuotojai, o dabar, jo nuomone, saugumą galima užtikrinti moderniomis apskaitos ir registracijos priemonėmis.

„Mes matome, kad šalia tradicinių apsaugos priemonių atsiranda ir kitų, o interneto amžius pasiūlo tinklines apsaugos priemones. Jie ir yra naujomis priemonėmis besinaudojantys verslininkai ir jie siūlo kitokią paslaugą“, - kalbėjo R. Šimašius.

Jo nuomone, lieka neaišku, kiek bus žmonių, kurie mes taksisto darbą ir taps individualiais verslininkais, teikiančiais pervežimo paslaugų, o kiek bus žmonių, kurie pakeliui iš darbo ar į darbą pavežės žmogų iš ar į savo rajoną bei už tai gaus pinigų.

Nori visko, kas leidžiama „Uber“

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas Ričardas Kriukovas po taksi verslo atstovų susitikimo su sostinės meru dėstė, kad verslininkai turi vienintelį prašymą: jei sąlygos bus lengvinamos vieniems vežėjams, jie nori analogiškų sąlygų.

„Su meru sutarėme, kad į taksi sektoriaus problemas bus gilinamasi ir ieškoma sprendimų. Kalbėjome apie tai, kad dabar taksi verslo kontrolė yra išskaidyta: kaip sakoma, 10 auklių – vaikas be galvos. Savivaldybė pažadėjo imtis sprendimų, imtis reorganizacijų, kad atsirastų už taksi veiklą, priežiūrą ir licencijavimą atsakingas skyrius“, - vardijo R. Kriukovas.

Pašnekovas dėstė, kad merui taksi verslo atstovai priminė, kaip griežtai reguliuojamas taksi sektorius, pavyzdžiui, taksi automobiliui civilinės atsakomybės draudimas kainuoja daugiau nei paprastam automobiliui su baltais numeriais, techninė apžiūra turi vykti kas 6 mėnesius, o ne kas 2 metus, turi būti laikomasi metrologijos ir t.t.

„Mes norime, kad jeigu rinkoje yra sudaromos naujos sąlygos, mes norime, kad jos visiems būtų vienodos, tai mes akcentavome, t. y. arba jiems tos pačios sąlygos kaip mums dabar, arba ir mums kitokios sąlygos“, - sakė R. Kriukovas.

Anot jo, susitikimai su savivaldybės atstovais planuojami ir kitą savaitę.

Papildys taksi paslaugą

Mero nuomone, „Uber“, kaip paslaugos teikėja, suteiks taksi paslaugos alternatyvą, tačiau tai nereiškia, kad ji išstums taksi paslaugą.

„Jie („Uber“ - DELFI) nori labai aiškaus įtvirtinimo įstatymuose, kad dalintis objektais yra normalu ir gerai, o formulė, kuri egzistuoja kitų šalių įstatymuose, atsirastų ir Lietuvos teisinėje sistemoje. Tai yra pagrindinis dalykas, šalia yra mažesnių aspektų, bet jie jau kalbėjo su Mokesčių inspekcija, kur kalbėta, kad mokesčių mokėjimas iš principo yra galimas, skaidrus ir aiškus“, - apie „Uber“ kalbėjo meras.

Anot jo, su bendrove nuspręsiantys dirbti vairuotojai užsiims individualia veikla ir pagal tai turės sumokėti mokesčių.

„Mano supratimu, mokesčių mokėjimas galėtų būti dar paprastesnis, nes kuo paprastesnis jis bus, tuo daugiau žmonių galės rinktis teikti tokią paslaugą“, - sakė R. Šimašius.

Pasak jo, nors Lietuvos teisinė bazė nėra visiškai palanki teikti dalinimosi paslaugas, jos nėra draudžiamos, todėl „Uber“ paskelbė, kad renka komandą Vilniui.

Bendrovė yra paskelbusi reikalavimų žmonėms, kurie nori dirbti su „Uber“: jų automobiliai turi būi ne senesni nei 10 metų, švarūs, apdrausti civilinės atsakomybės draudimu ir techniškai tvarkingi. Vairuotojai – neturintys teistumo, nebausti už vairavimą išgėrus ar greičio viršijimą. Su vairuotojais planuojami individualūs pokalbiai ir papildoma automobilio apžiūra.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (276)