Trijuose Lietuvos oro uostuose – Vilniuje, Kaune ir Palangoje – per tris kalendorinius vasaros mėnesius aptarnauta daugiau nei 1,3 milijono keleivių – t. y. 9 proc. daugiau negu pernai tuo pačiu metu.

Tiesa, šiemet pastebėta, kad poilsis Viduržemio jūros salose populiarumu pradeda nusileisti Pietų Europos miestams.

Pasak pranešimo, vasarą išaugo Italijos ir Ispanijos miestų populiarumas – į Milaną ir iš jo pervežta daugiau nei 65 tūkstančiai keleivių – t. y. 30 proc. daugiau negu pernai tuo pačiu metu. Barseloną savo kelionei pasirinko daugiau nei 40 tūkstančių žmonių – t. y. 20 proc. daugiau nei praėjusiais metais, o pavasarį atidarytą maršrutą į Madridą šiemet pasirinko jau daugiau nei 25 tūkstančiai keleivių.

Naujojo reiso į Odesą, pradėto birželio pabaigoje, rezultatas – 3 tūkstančiai keleivių.

Šiemet bendras keliautojų į Viduržemio jūros salas skaičius sumažėjo 4 proc. Į Maltą ir Rodą skrendančių keleivių skaičius sumažėjo net 10 proc. Tiesa, populiarumo vis dar nepraranda Kipras ir du jo kurortai – Larnaka ir Pafosas, ten keliaujančių žmonių šią vasarą padaugėjo 5 proc.

Iš Lietuvos oro uostų tiesiogiai pasiekti galima ir kitas turistų mėgstamas salas – Siciliją, Kosą, Palma de Maljorką, Korfu ir Kretą. Į jas skraidina ne tik reguliariojo susisiekimo oro bendrovės, bet ir užsakomųjų skrydžių kompanijos.

Pastarosios šią vasarą daugiausiai keleivių skraidino į Antaliją, Heraklioną, Varną, Burgą ir Hurgadą.

Kaip nurodoma pranešime, populiariausi Lietuvos oro uostų maršrutai skirtingais sezonais beveik nekinta – iš Vilniaus oro uosto daugiausiai keleivių vyksta į Frankfurtą, Londono Lutono oro uostą ir Rygą, iš Kauno – į Londono Stanstedo ir Lutono oro uostus bei Dubliną, iš Palangos – į Kopenhagą ir Oslą.

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2014 metus jie aptarnavo 3,8 milijono keleivių.

Šiuo metu iš Lietuvos oro uostų 17 aviakompanijų reguliariai skraido 59 kryptimis į 51 miestą Europoje ir už jos ribų, o šalies pasiekiamumą dar labiau didina daugiau nei 6 užsakomųjų skrydžių bendrovės. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP 2013-aisiais prisidėjo 2,5 proc.