Internete, spaudoje ir televizijoje pasipylė srautas atsiliepimų, teigiama viešųjų ryšių agentūros „Visus Bonus“ pranešime. Charakteringa, kad buvo tiek palaikančių, tiek nepritariančių išsakytoms mintims kaip pagerinti šalyje eksploatuojamų kelių transporto priemonių techninę būklę ir didinti jomis besinaudojančių atsakomybę bei sampratą.

Savo viziją kaip spręsti šias aktualijas pateikė ir Lietuvos vairuotojų sąjunga, dar kartą opias problemas diskutavusi su „Transekstos“ asociacijos valdybos nariais.

Lietuvos vairuotojų sąjungos prezidentas dr. Saugirdas Pukalskas pritarė nuomonei apie pribrendusią būtinybę įstatyminiuose aktuose įteisinti techninės apžiūros talono atėmimą eismo įvykiuose labai apgadintoms transporto priemonėms (t.y., kai pažeistos aktyvios ir pasyvios saugos sistemos), o jas suremontavus būtina atlikti valstybinę techninę apžiūrą, o gal net ir techninę ekspertizę. Tokiu būdu būtų iš naujo patikrintas transporto priemonės tinkamumas eksploatacijai.

Kodėl jau po pirmojo bendro dviejų asociacijų posėdžio šį siūlymą gana nepalankiai sutiko daugelis žmonių, išsakiusiųjų savo nuomones? S.Pukalskas teigia, jog ne specialistui sunku įsigilinti į reikalo esmę. Daugelį vairuotojų suerzino iš pirmo žvilgsnio lyg ir dviguba suremontuotos transporto priemonės kontrolė – techninė ekspertizė bei techninė apžiūra.

„Techninė ekspertizė – tai suremontuotos transporto priemonės techninių parametrų atitikimo nustatytiems gamintojo reikalavimams patikra,“ – teigia dr. S.Pukalskas.

Jis vaizdžiai iliustravo pavyzdžiu, kas gali laukti kelyje regis nepriekaištingai po eismo įvykio suremontuoto automobilio, tačiau taip ir likusio su plika akimi beveik nematoma pažeista kėbulo geometrija, vairuotojo bei kitų niekuo dėtų eismo dalyvių. Tokius gedimus galima likviduoti tik specialią įrangą turinčiuose servisuose.

Posėdyje aptarta ir saugos oro pagalvių problema. Anot Europos ekspertų šalies keliuose važinėja apie 80% lengvųjų automobilių su jau ankščiau patirtų avarijų metu “iššovusiomis”, taigi dabar jau nebeveikiančiomis saugos oro pagalvėmis. Tokiu atveju net kelis kartus išauga rizikos laipsnis eismo įvykio metu patirti žymiai sunkesnes pasekmes. Didžiausia problema slypi tame, kad automobilyje sumontuotų saugos oro pagalvių tinkamumą ekploatacijai gali nustatyti tiktai autorizuoti servisai.

Vairuotojų sąjungos valdybos nariai atsargiai vertino ankstesniame „Transekstos“ ir Lietuvos autoverslininkų asociacijų posėdyje išsakytas mintis apie pribrendusią būtinybę tankinti technines apžiūras senesnėms transporto priemonėms. Jų nuomone šį klausimą dar reikėtų išnagrinėti papildomai.

Vairuotojų sąjungos ir asociacijos „Transeksta“ atstovų nuomonė buvo vieninga, kad būtina iš esmės stiprinti transporto priemonių kontrolę keliuose. Asociacijos „Transeksta“ viceprezidentas Vytautas Sendžikas pabrėžė, kad jų įmonės nuolat organizuoja saugaus eismo akcijas keliuose, tačiau ne visada norą parodo kviečiamos dalyvauti jose VRM eismo priežiūros tarnybos.

Buvo išsakyta mintis, kad verta rimtai pagalvoti apie daugelyje Europos šalių taikomų priemonių panaudojimą ir Lietuvoje. Tai visų pirma automobilių nuodugnesnis tikrinimas keliuose. Kaip parodė tų šalių praktika, būtent tokių reidų metu aptinkama nemažai transporto priemonių su rimtais techniniais trūkumais, turinčiais tiesioginės įtakos saugiam eismui.

Tokiais atvejais anuliuojami galiojantys tokių transporto priemonių techninės apžiūros talonai ir jos nukreipiamos atlikti neeilinę apžiūrą, o atskirais, išimtiniais atvejais joms neleidžiama toliau važiuoti savo eiga.

Specialistų nuomone tokios priemonės drausmintų ne tik vairuotojus, versdamos juos susimąstyti ar tikslinga ieškoti „landų“ pateikiant automobilį techninei apžiūrai, bet ir nesąžiningus techninės apžiūros specialistus, kurie žinotų, kad jų darbo brokas sugrįš bumerangu ir bus atitinkamai įvertintas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją