Vairuotojai piktinasi, jog krentant naftos kainai, degalinėse ir benzinas, ir dyzelinas beveik neatpigo.

„Naftos ir degalų kainos lyg ir turėtų būti tiesiogiai susijusios, tačiau prieš patenkant į Lietuvos rinką, mes turime daug barjerų, ribojimų, konkurencija labai menka, todėl degalų kainos šalies degalinėse beveik ir nesikeičia, jos yra tokios, kokios yra“, – aiškino Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Tačiau ji pabrėžė, jog Vyriausybė savo rankose turi daug svertų pakeisti situaciją. „Vyriausybė turėtų rūpintis ne tik akcizais ir mokesčiais, bet ir tuo, kaip sukurti pakankamai geresnes konkurencines sąlygas į Lietuvos rinką patekti degalams, nebūtinai naftos, bet ir kitiems. Tai turėtų būti Vyriausybės rūpestis ir tikrai daug ką galima padaryti savo rankomis“, – tvirtino D. Grybauskaitė.

DELFI primena, kad per kiek daugiau nei metus naftos kaina nukrito daugiau kaip 60 proc. Naujausias kritimas, kai naftos kaina smuko žemiau 40 dolerių už barelį, anot ekspertų, rodo, kad pasaulyje vis dar yra didžiulis naftos perteklius.

Kai kurie ekspertai spėja, kad pastarąjį kritimą labiausiai lėmė Saudo Arabijos veiksmai.

Pasak LRT radijo, spėjama, kad šalis nesustodama pumpuoja naftą ir taip mažina jos kainą, nes tai skaudus smūgis Iranui, kuris tikisi, kad jam bus atšauktos Vakarų sankcijos, o tada planuoja didinti išgaunamos žaliavos kiekius.

Anksčiau įtaką naftos kainai darė tik jos perteklius, bet pastaruoju metu mažėja ir poreikis. Iki šiol sparčiai augusios tokios ekonomikos, kaip Kinija, ima lėtėti, todėl joms reikia vis mažiau žaliavos.

Investuotojai nerimauja, kad kainos išliks tokios žemos. Kai kurie net prognozuoja, kad jos gali kristi iki 20 ar net 15 dolerių už barelį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (357)