Jis BNS teigė, kad sekmadienį į laivą atvyko remontininkai, kurie turėtų sutaisyti sugedusį dyzelino generatorių, be kurio laivas negali išplaukti iš uosto, tačiau, pasak kapitono, bėda tame, kad trūksta maisto.

„Kol kas nežinome jokių žinių, sėdime be produktų ir laukiame pinigų pervedimo už produktus bent dviems savaitėms. (...) Oficialiai mes nebeturime jau nuo sekmadienio produktų“, - BNS sakė S.Mačiukas. Pasak jo, įgula šiuo metu maitinasi užsilikusiais, „sutaupytais“ produktais.
Pasak jo, įgula nėra nusiteikusi plaukti į Pusiaujo Gvinėją, kur turėtų pristatyti cemento krovinį, mat nuo sausio nemokami atlyginimai.
„Kol nebus sumokėti atlyginimai, niekas niekur neplauks. Jeigu taip reikalai klostysis, mes suprantame, kad apie reiso pratęsimą į Gvinėją kalbėti neišeis“, - teigė kapitonas.

Jis tikino, kad reiktų apie 1 mln. eurų tam, kad laivas galėtų išgabenti krovinį, o po to grįžti. Tai sudaro trečdalį visos „Lietuvos geležinkelių“ LJL suteiktos paskolos.

„Mums atlikti reisą reikia atsiskaityti už skolas, užsipirkti naują bunkerį (kuro - BNS), tada dar užsipirkti bunkerį grįžti, tai kainuos apie 1 mln. eurų. Nežinau, kaip čia bus sprendžiama“, - tikino S.Mačiukas.

LJL vadovas Sigitas Dobilinskas pirmadienį BNS teigė, kad pirmiausiai bus bandoma išvaduoti JAV ir Senegale esančius laivus, apmokant jų skolas. Taip pat jis tikino, jog stengiamasi pervesti algas jūrininkams, o į Portugaliją išsiųsti remontinkai, kurie pataisytų „Vorutos“ sugedusį variklį.

Valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ praėjusią savaitę suteikė 3 mln. eurų paskolą LJL, o SEB bankas liepos pabaigoje dar 9 mėnesiams - iki kitų metų balandžio - atidėjo LJL beveik 15 mln. eurų paskolų grąžinimo terminą. Vėlesnis paskolos grąžinimo terminas leido stabdyti LJL bankroto procedūras - Klaipėdos apygardos teismas bylą nutraukė praėjusį penktadienį.

LJL akcijos kotiruojamos „NasdaqVilniaus biržos Papildomajame prekybos sąraše.

„Vorutai“ pervesti pinigai maistui - Susisiekimo ministerija

Finansinių sunkumų kamuojamam „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivui „Voruta“ antradienį pervesti pinigai maisto produktams. Apie tai BNS informavo susisiekimo ministro atstovas Ričardas Slapšys.

„Pervedimas padarytas šiandien maisto produktams įsigyti“, - BNS sakė R.Slapšys.

Antradienį ryte „Vorutos“ kapitonas Saulius Mačiukas BNS sakė, kad įgulai trūksta maisto produktų, o tam, kad laivas galėtų išgabenti krovinį iš Portugalijos į Pusiaujo Gvinėją, reiktų 1 mln. eurų.

„Vorutos“ įsiskolinimai mažesni nei 1 mln. eurų - LJL vadovas

Finansinių sunkumų kamuojamam „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivo „Voruta“ kapitonui teigiant, kad norint išplaukti iš Portugalijos ir pristatyti krovinį į Pusiaujo Gvinėją, gali prireikti 1 mln. eurų įsiskolinimams padengti, LJL vadovas tvirtina, kad skolos yra mažesnės.

„Aš noriu pasakyti, kad suma, kurią jūs girdėjote, nėra tiksli ir ji bus ženkliai mažesnė, kai bus tiksliai suskaičiuota. Laivas ruošiamas po remonto išleisti į Gvinėją, nes jis turi krovinį pristatyti. Tos problemos, susidariusios LJL yra sprendžiamos. Pirmiausiai mes norime išleisti „Raguvą“, po to „Ventą“, o dėl remonto su „Voruta“ turime daugiau laiko, todėl mažesnis dėmesys „Vorutos“ problemai skiriamas“, - LRT radijui sakė LJL vadovas Sigitas Dobilinskas.

Anot jo, „Vorutai“ pervesti pinigai už maisto produktus, o situacija, kad nuo sekmadienio laivas neturėjo maisto susidarė dėl biurokratijos.

„Jiem jau pinigai jau padaryti. Iš principo viskas vykdavo taip, kad mes duodavome užsakymą, tiekėjas atsiųsdavo sąskaitą ir veždavo produktus. Šiandien dėl susidariusios laivininkystės padėties taip nėra. Gavome geležinkelių paskolą ir iš tos paskolos mokame“, - tikino LJL vadovas.

„Mokame įguloms atlyginimus, įsiskolinimus, bet viskas vyksta tvarkingai, lėšų nėra daug ir jos skrupulingai vykdomos“, - pridūrė jis.