Prieš savaitę pasirašius sutartį, pirmadienį prasidėjo paskutinio Vilniaus vakarinio aplinkkelio etapo darbai. Aplinkkelio trečio etapo darbų pradžios paskelbimo šventėje dalyvavęs ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius džiaugėsi, kad prasidėjo ir Vilniui, ir šaliai itin svarbaus projekto darbai.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius atkreipė dėmesį, kad užbaigus projektą, sostinėje pagerės eismo sąlygos, sumažės transporto srautai.

„Vilniaus vakarinis aplinkkelis – svarbi tarptautinio koridoriaus Minskas–Vilnius–Ryga–Talinas dalis. Įgyvendinus šį projektą, akivaizdžiai pagerės tarptautinio ir tranzitinio eismo sąlygos, o sostinėje sumažės tarša ir transporto srautai“, – sakė susisiekimo ministras R. Sinkevičius.

Ceremonijoje dalyvavęs Vilniaus meras Remigijus Šimašius priminė, kad šis etapas savo apimtimi yra bene didžiausias.

„Vakarinio aplinkkelio trečiasis etapas – sunkiausias ir atsakingiausias. Planuojama nutiesti daugiau nei penkis kilometrus kelio, pastatyti 6 viadukus, vieną pėsčiųjų tiltą. Darbų apimtys ženkliai viršija pirmojo ir antrojo etapo darbus. Vilniečiai jau seniai laukia šių darbų, kuriuos pabaigus, sostinėje ženkliai pagerės susisiekimas, ypač tarp miegamųjų rajonų“, – sakė Vilniaus meras R. Šimašius.

Renginys neapsiėjo be kuriozo – garbūs svečiai fotografavosi prie ženklo, kurio užraše buvo klaida. Žodis „aplinkkelis“ buvo parašytas su viena „k“. Bendrovė pažadėjo ženklą artimiausiu metu pakeisti.

Vilniaus savivaldybė primena, kad pagal pasirašytą sutartį rangovai Vilniaus aplinkkelio III etapo darbus turi įgyvendinti per 20 mėnesių, tačiau dėl bylinėjimosi projekto darbai vėlavo 3,5 mėnesio.

„Suprantame, kad miesto Vakarinis aplinkkelis labai svarbus tiek vilniečiams, tiek atvykstantiems į miestą. Kiekvienas iš mūsų esame eismo dalyvis ir suprantame, kaip yra svarbu, kad tas eismas būtų patogus, kokybiškas, ypač tokiame mieste, kuriame gyvena daugiau nei pusę milijono gyventojų. Todėl nuo šiandien drauge su partneriais kibsime į darbus ir bandysime pavyti prarastą  laiką. „Kauno tiltai“ ir mūsų partnerių vardu pažadame, kad dėsime visas pastangas, kad pirmieji automobiliai Vilniaus aplinkkelio III etapo atkarpoje galėtų išvažiuoti jau 2016 metų pabaigoje“, – sakė „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius.

Jo teigimu, pirmiausia bus atliekami paruošiamieji ir žemės kasimo darbai, kurių metu reikės iškasti per milijoną kubų žemės grunto. Po mėnesio planuojama pradėti statyti Pavilnionių ir Rygos gatvių viadukus, atramines sienutes ties būsimu Šiaurinės gatvės viaduku.

Aplinkkelio III etapo atkarpoje pirmuosius darbus atliks netoli 150 darbininkų. 10 Buldozerių, 20 ekskavatorių ir 150 sąvivarčių – tai yra sunkioji technika, kuri ir pradės pirmuosius Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapo darbus.

Paskutiniame etape bus nutiestas 5,4 km ilgio kelias –  nuo Viršuliškių (Ozo g.) iki magistralinio kelio A2 Vilniaus–Panevėžys (Ukmergės g.), pastatyti 6 viadukai, vienas pėsčiųjų tiltas, įrengti 1260 vienetų apšvietimui skirtų šviestuvų, nutiesta apie 29,36 km elektros kabelių.

AB „Kauno tiltai“ ilgiausią Vilniaus vakarinio aplinkkelio atkarpą ties kartu su „Fegda“, „Lemminkainen Lietuva“, „Eurovia Lietuva“, „Tiltsta“ ir „Axis Power“.

Skaičiuojama, kad investicijos į paskutinį trečiąjį etapą bus apie 89,692 mln. eurų, iš jų – 84,776 mln.  – Europos Sąjungos fondo lėšos, likusi dalis – savivaldybės.

Vilniaus Vakarinis aplinkkelis pradėtas tiesti dar 2009 metais. Jis driekiasi nuo Lazdynų, Karoliniškių, Pilaitės mikrorajonų link Ukmergės plento. Pirmojo statybų etapo metu buvo rekonstruotas Vilniaus Lazdynų tiltas, pastatyta trijų lygių sankirta, transporto tunelis, bei nutiesta aplinkkelio atkarpa nuo Oslo g. iki L.Asanavičiūtės g. II statybų etapas - nuo L.Asanavičiūtės g. iki Ozo g. Vakarinio aplinkkelio II etapas kol kas laikomas vienu sėkmingiausių infrastruktūros projektų. Lyginant automobilių apkrovimą, jis efektyvumu lenkia ir Vilniaus – Kauno automagistralę, kuria per parą važiuoja 26 tūkstančiai, tuo tarpu Vakarinio aplinkkeliu – 58 tūkstančiai automobilių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (308)