324,8 m ilgio laivas, jei būtų pastatytas vertikaliai, būtų tokio pat aukščio kaip Vilniaus televizijos bokštas.

324,8 metrų ilgio konteinervežis „MSC Charleston“ jau įrašytas į Klaipėdos uosto istoriją kaip pats ilgiausias ir didžiausias į Klaipėdą atplaukęs konteinerinis laivas. Iki šiol ilgiausias laivas, kuris lankėsi Klaipėdos uoste, buvo 317 metrų ilgio kruizinis laineris.

Planuota, jog laivas rekordininkas pro uosto vartus turėjo įplaukti apie 9 val. ryte. Tačiau savo viešnagę jis šiek tiek paankstino.

„Kai laivas buvo prie uosto vartų, pūtė jau pakankamai stiprus vėjas – apie 10 m/s. Tendencija tokia, kad vėjas stiprės, todėl laivą suskubtą įvesti į uostą, kad paskui nereikėtų atidėlioti jo švartavimosi dėl oro sąlygų“, – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uoto direkcijos generalinio direktoriaus padėjėja ryšiams su visuomene Dovilė Ringis.

Rekordininką iki jo švartavimo vietos lydėjo trys juosto laivai-vilkikai. Milžiniškas laivas per uosto akvatoriją „pralėkė“ maksimaliu greičiu.

Šis laivas pažymės bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių paskirstymo centro (HUB’o) oficialią veiklos pradžią.

Iki šiol į Klaipėdos uostą atplaukdavo tik Baltijos ir Šiaurės jūromis kursuojantys konteineriniai laivai-fideriai, atvežantys ir išgabenantys importo, eksporto ir tranzito krovinius, o okeaninių laivų aptarnavimo bei konteinerių paskirstymo į mažesnius laivus funkcija, vadinamasis tranšipmentas, tekdavo tradiciniams didiesiems Vakarų Europos uostams: Roterdamui, Antverpenui, Hamburgui ir kitiems.

Nuo šiol Klaipėdos uostas pajėgus aptarnauti ne tik fiderinius, bet ir okeaninius laivus-konteinervežius, kurių talpa – iki 12 tūkst. TEU.

Vienas pirmųjų tokių laivų – „MSC Charleston“. Tiesa, jis atgabeno ne reordinį krovinį. Nors laivo maksimali grimzda 14,5 m, jis pakrautas tiek, kad jo grimzda siekia 9,2 m.

Planuojama, kad netrukus Klaipėdos uoste bus pradėtas ir konteinerių skirstymas į mažesnius, fiderinius laivus, išvežiojančius krovinius į kitus Baltijos jūros regiono uostus, tuomet didiesiems laivams, gabenantiems konteinerius iš kitų žemynų į mūsų regioną, nereikės atlikti tarpinių perkrovimų tradiciniuose Vakarų Europos uostuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)