Šis aplinkkelis – pirmasis Lietuvoje įgyvendintas viešosios ir privačios partnerystės projektas.

Tai reiškia, jog visus darbus savo lėšomis atliko privati kompanija, ji 23 metus prižiūrės aplinkkelį ir visą tą laiką Lietuvos automobilių kelių direkciją jai mokės pinigus, kol išmokės visą sumą – beveik 36 mln. eurų.

„Apie viešojo ir privataus sektoriaus partnerystę pradėjau kalbėti dar 2004 metais, kai buvau finansų ministras. Tada 80 proc. Seimo narių sakė, kad tai nesąmonė, nes nežinojo, kas tai yra. Dabar, kai jau yra realus objektas, manau, bus lengviau ir kitus projektus įgyvendinti tokiu principu“, – vylėsi A. Butkevičius.

Palangos aplinkkelis yra naujas 8,25 kilometro ilgio kelias, nutiestas nuo vadinamosios Vydmantų sankryžos iki Palangos oro uosto, kur įsilieja į kelią Klaipėda-Liepoja.

Iki šiol daug transporto priemonių, ypač vilkikų, turėjo važiuoti per Palangą, nors joje net nesustodavo. Vilkikai ar kitos tranzitinės transporto priemonės privalėjo ties Vydmantų sankryža sukti į Palangą, joje – į Liepojos gatvę ir tada važiuoti Šventosios link.

„Paskaičiuota, jog per tris vasaros mėnesius į Palangą įvažiuodavo, tačiau joje nepasilikdavo net 75 tūkst. transporto priemonių. Visos jos dabar galės aplenkti Palangą, važiuoti tiesiai į oro uostą, Šventąją ar Latviją, todėl suprantama, kad įvažiuojant į Palangą ir išvažiuojant iš jos turėtų nebelikti spūsčių“, – džiaugėsi Palangos meras Šarūnas Vaitkus.

Kretingos rajono meras Juozas Mažeika tikino, jog Palangos aplinkkelis kretingiškiams taip pat kelią džiaugsmą, nes žmonėms, kurie iš Kretingos važiuoja į darbą Palangoje, nebereikės gaišti laiko spūstyse.

„Be to, labai svarbu, jog kai vyks 1000 kilometrų lenktynės, kelias iš Kretingos į Palangą dvi paras nebus uždarytas“, – pabrėžė J. Mažeika.

Tiesiant Palangos aplinkkelį, taip pat buvo rekonstruota ir dviejų lygių vadinamoji Vydmantų sakryža. Dabar ji – dobilo formos.

„Manau, kad kitas projektas, įgyvendintas viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės principu, turėtų būti kelio Vilnius-Utena rekonstrukcija. Būtų gerai, jei darbai prasidėtų jau 2016 metais“, – teigė Palangos aplinkkelio atidarymo ceremonijoje dalyvavęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (175)